تبیان، دستیار زندگی
مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان از رونمایی نرم افزار تحت وب بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان با همکاری دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی این استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام عرب اسدی:

نرم افزار بانک اطلاعات نیروهای قرآنی سمنان رونمایی شد

نرم افزار بانک اطلاعات نیروهای قرآنی

مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان از رونمایی نرم افزار تحت وب بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان با همکاری دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام جواد عرب اسدی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اشاره به اینکه تولید نرم افزار بانک اطلاعات نیروهای قرآنی استان سمنان پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در قرآنی شدن جو عمومی جامعه و تحقق شعار یک میلیون قاری و یک میلیون حافظ انجام گرفته افزود: در همین راستا دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان با برگزاری جلسات همفکری با موسسه فرهنگی تبیان واحد تخصصی این اداره کل در فضای مجازی، زمینه آماده سازی این نرم افزار را فراهم کرد.

بعد از تعیین مبدá طراحی نقشه راه برای رسیدن به هدف الزامی است

وی با اشاره به این مطلب که همکاران ما در دارالقرآن به این نتیجه رسیدند برای تحقق شعار یک میلیون قاری و یک میلیون حافظ باید نقطه ای که در آن قرار داشتیم مشخص می شد خاطر نشان کرد: بعد از تعیین نقطه مبدا، طراحی نقشه راه برای رسیدن به هدف الزامی است.

مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این بود که بانک اطلاعاتی کامل، جامع، انعطاف پذیر و قابل بروز رسانی طراحی شود و با جمع آوری اطلاعات نیروهای قرآنی نقطه مبدا برای مدیران قرآنی مشخص شده تا راحت تر و بهتر بتوانند نقشه راه را طراحی کنند تصریح کرد: با ثبت اطلاعات نیروهای جدید قرآنی که تربیت خواهند شد، همچنین ارتقاء نیروهای فعال ارزیابی مناسبی از میزان و نحوه طی شدن مسیر تا تحقق آرمان بزرگ مقام معظم رهبری مشخص خواهد شد.

مشکلات نرم افزار مرکز با دیدی وسیع و همه جانبه رفع شد

طراح این نرم افزار با اشاره به این مطلب که نرم افزاری که از سازمان دارالقرآن الکریم برای این امر در نظر گرفته شده بود ضعف هایی داشت و جوابگوی ثبت اطلاعات نبود عنوان کرد: از جمله مشکلات نرم افزار نیاز به مراجعه حضوری فعالان قرآنی استان به مکان خاصی بود.

عرب اسدی ضعف های موجود در نرم افزار ارائه شده توسط مرکز را عامل محرکی برای طراحی این نرم افزار معرفی کرد و اذعان داشت: اصلی و اولیه ترین چیزی که یک مدیر برای برنامه ریزی نیاز دارد آمار و اطلاعات کامل، دقیق و بروز است و این بانک نرم افزاری این خدمات را به مدیران فعال در عرصه قرآنی ارائه خواهد کرد.

وی امکانات این نرم افزار را، ثبت اطلاعات کامل نیروهای قرآنی به همراه امکان اسکن و ارسال مدارک و گواهی نامه ها دانست و ابراز داشت: تمام کد نویسی و برنامه نویسی های این نرم در تبیان استان سمنان در طول شش ماه انجام شده است.

هزینه نهایی طراحی نرم افزار 20 میلیون ریال است

مسئول تبیان استان سمنان هزینه نهایی طراحی این نرم افزار را 20 میلیون ریال خواند و اظهار داشت: این موسسه آمادگی خود را برای ارائه این نرم افزار به موسسات دار القرآن الکریم سایر استانها دارد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی این بانک جامع نرم افزاری در سال 90 پس از تاکیدات مقام معظم رهبری آماده و از ابتدای سال 91 فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

حجت الاسلام عرب اسدی با اشاره به اینکه طرح اولیه نرم افزار فعلی بعد از شش ماه در ابتدای سال 92 آماده شد گفت: پس از شش ماه تست گیری و رفع ایرادات بالاخره طرح نهایی این نرم افزار ارائه و در جلسه ای با حضور امام جمعه شاهرود، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امام جمعه مجن، رئیس دانشگاه علوم قرآنی شاهرود و سایر نیروهای فعال قرآنی شهرستان با ثبت اطلاعات امام جمعه شاهرود رونمایی شد.

مسئول تبیان استان سمنان با یادآوری این مطلب که نیروهای قرآنی استان میتوانند با مراجعه به وب سایت تبیان سمنان به آدرس www.tebyan-sm.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند افزود: تمام فعالان قرآنی استان در هرسطح که باشند حاف1 قراء، اساتید ترجمه، تفسیر و قرائت می توانند اطلاعات خود را در این نرم افزار ثبت کنند.

تنظیم: هومن بهلولی