تبیان، دستیار زندگی
رئیس آموزش و پرورش تهران با اشاره به تامین نیروی انسانی کلاس های مدارس گفت: 78 کلاس دوره ابتدایی در تهران بیش از 40 دانش آموز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها 78 کلاس ابتدایی تهران بیش از 40 دانش آموز دارد

اجرای طرح آزمایشی استفاده از تبلت در مدارس

تنها 78 کلاس ابتدایی تهران بیش از 40 دانش آموز دارد/ اجرای طرح آزمایشی استفاده از تبلت در مدارس


رئیس آموزش و پرورش تهران با اشاره به تامین نیروی انسانی کلاس های مدارس گفت: 78 کلاس دوره ابتدایی در تهران بیش از 40 دانش آموز دارد.


سید علی یزدی خواه اظهار داشت: یک میلیون و 80 هزار دانش آموز در تهران امسال مشغول به تحصیل هستند که تقریبا برای 100 در صد کلاس ها نیروی انسانی تامین شده است.

وی افزود: در حالی که میانگین تراکم هر کلاس در کشور 23 نفر است این آمار در تهران 31.5 نفر می باشد. البته 26 درصد کلاس ها در مقطع فنی و حرفه ای و دبیرستان کمتر از 20 دانش آموز دارد.

رئیس آموزش و پرورش تهران ادامه داد: 0.2 درصد کلاس ها در مقطع ابتدایی بیش از 40 نفر تراکم دارند.از سوی دیگر به مدارس اعلام کردیم در صورتی که در دوره متوسطه اول و دوم دخترانه کلاس های بالای 40 دانش آموز وجود دارد با کلاس های خالی مدارس نزدیک آن تفکیک شود.

وی افزود: بیشتر این تراکم جمعیت در شهرک ها است که دانش آموز برای رفتن به مدرسه ای خارج از شهرک باید مسافتی طولانی را طی کنند که در صورت رضایت اولیای دم حاضر هستیم دانش آموزان را به مدارس با تراکم کمتر جا به جا کنیم.

این طرح در مرحله آزمایش است و به دانش آموزان این مدارس تبلت داده ایم. دانش آموزان این مدارس دیگر دفتر و خودکار همراه ندارند و تمام مراحل آموزشی با استفاده از این تبلت ها انجام می شود.

یزدی خواه در ادامه به طرح استفاده از تبلت در سه مدرسه اشاره کرد و گفت: این طرح در مرحله آزمایش است و به دانش آموزان این مدارس تبلت داده ایم. دانش آموزان این مدارس دیگر دفتر و خودکار همراه ندارند و تمام مراحل آموزشی با استفاده از این تبلت ها انجام می شود.

رئیس آموزش و پرورش تهران درباره تفکیک دانش آموزان در مقطع ابتدایی هم اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی باید مقطع ابتدایی به دو دوره تقسیم شود که سال گذشته در 90 واحد آموزشی این تفکیک انجام شد. امسال هم در 350 مدرسه ابتدایی این طرح را اجرا کردیم.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان