تبیان، دستیار زندگی
دنیای فوتبال همیشه با جذابیت‌های خاص خود هر از چند گاهی شاهد دعوا و درگیری بین بازیکنان و مربیان بوده و صحنه‌هایی به یاد ماندنی برای هواداران فوتبال رقم زده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 دعوای معروف فوتبالی کدام‌ها هستند؟


دنیای فوتبال همیشه با جذابیت‌های خاص خود هر از چند گاهی شاهد دعوا و درگیری بین بازیکنان و مربیان بوده و صحنه‌هایی به یاد ماندنی برای هواداران فوتبال رقم زده است.

دعوای لفظی همیشه در فوتبال وجود داشته است و گهگاه همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در این گزارش به بررسی 10 دعوای معروف فوتبالی می‌پردازیم.

دعوای فوتبالی

10- جرج بست و دیوید بکام

جرج بست، بازیکن فقید منچستر‌یونایتد یک‌ بار درباره دیوید بکام گفته بود: بکام با پای چپ خود نمی‌تواند به توپ ضربه بزند. ضربه سر بلد نیست. نمی‌تواند تکل بزند و گل‌های زیادی هم نزده است. با کنار گذاشتن همه این‌ موارد بکام خوب است.

9- سر آلکس فرگوسن و آلن ویلی

داستان فرگوسن و داورها همیشه در لیگ برتر انگلیس وجود داشته است. معروف‌ترین دعوای فرگوسن با آلن ویلی، داور معروف انگلیسی بود. فرگی یکبار درباره این داور گفته بود:‌ داور به اندازه کافی آماده نبود. برای این دیدار لازم بود که داور آماده‌ای آن را سوت بزند. داوران لیگ‌های دیگر را نگاه کنید. مانند سگ قصاب آماده هستند اما به این داور نگاه کنید. 30 ثانیه طول می‌کشید تا سوت بزند و به بازیکن کارت بدهد. احمقانه است."

8- روی کین و میک‌مک‌کارتی

در طول دوره صعود ایرلند به جام‌جهانی 2002 کره و ژاپن روی کین خطاب به میک مک‌کارتی گفت:‌ تو یک بازیکن ... بودی. تو یک مربی ... بودی. تنها دلیلی که به نوعی با تو در ارتباط بودم این بود که تو سرمربی تیم ملی ایرلند بودی. تو حتی ایرلندی هم نیستی. تو یک انگلیسی ... هستی. ایرلند جنوبی با برتری برابر ایران در مجموع دو بازی رفت و برگشت به جام‌جهانی صعود کرد تا همه در ایرلند این دعوا را فراموش و شروع به جشن گرفتن کنند. کین آن‌قدر حرف‌های رکیکی درباره مک‌کارتی زد که اصلا نمی‌شود آنها را بازتاب داد!

معروف‌ترین دعوای فوتبالی به فینال جام‌جهانی 2006 برمی‌گردد. مارکو ماتراتزی در یک صحنه پیراهن زیدان را کشید. زیدان نیز در واکنش به ماتراتزی عصبانی شد و به حالت طعنه گفت: پس از مسابقه این پیراهن را به تو می‌دهم. نیاز نیست خودت را اذیت کنی. ماتراتزی نیز به این گفته زیزو واکنش نشان داد و به او توهین و خانواده‌اش توهین کرد. ضربه سر زیدان به سینه مدافع ایتالیایی اخراج زیدان را در آخرین رقابت فوتبالی‌اش به دنبال داشت

7- برایان کلوگ و مارتین اونیل

برایان کلوگ جایی درباره بازیکنش اونیل گفته بود: "اونیل آدم بسیار ساده و زود‌باوری است. یک بار از من پرسید چرا در تیم دوم بازی می‌کند؟ به او گفتم می‌دانی چرا؟ به خاطر این که خیلی با تیم سوم من فاصله داری!"

6- رودی فولر و فرانک رایکارد

بازی‌های آلمان و هلند همیشه حساسیت‌های زیادی داشته است. یک مثال بارز آن در جام‌جهانی 1990 رخ داد. فرانک رایکارد دو بار به صورت رودی فولر آب دهان پرت کرد و داور مسابقه نیز برای آرام کردن این قضیه هر دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. البته این دو بعدها با هم آشتی کردند تا این موضوع ختم به خیر شود اما صحنه پرتاب آب دهان رایکارد به رودی فولر برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین و ماندگارترین صحنه‌های فوتبالی باقی ماند.

5- زلاتان ابراهیموویچ و پپ گوآردیولا

زلاتان ابراهیموویچ و پپ گوآردیولا در مقطعی در تیم بارسلونا در کنار هم بودند اما سرمربی اسپانیایی همیشه لیونل مسی را به بازی می‌فرستاد و اغلب از مهاجم سوئدی تیمش به عنوان بازیکن جانشین استفاده می‌کرد که باعث ناراحتی زلاتان ابراهیموویچ شده بود. "ایبرا" پس از ترک بارسلونا همیشه تیغ انتقاداتش را به سمت گوآردیولا نشانه رفته است. او یک بار این سرمربی اسپانیایی را یک انسان "ترسو و بی‌وجود" خواند.

4- اریک کانتونا و دیدیه دشان

اریک کانتونا یک‌بار در واکنشی تعجب‌برانگیز درباره دیدیه دشان گفته بود: "او هیچ نیست جز انسانی بیچاره."

3- دیگو مارادونا و پله

دعوای این دو نه تازگی دارد نه بر کسی پوشیده است. مارادونا درباره رقیب اصلی خود گفته بود: "پله یکبار دیگر درباره فوتبال صحبت کرد. او باز هم قرص‌هایش را اشتباهی مصرف کرده است. پله نباید درباره فوتبال صحبت کند. او باید به موزه برگردد. جایی که به آنجا تعلق دارد."

2- ژوزه مورینیو و کلودیو رانیری

تقریبا تمام مربیان طعم تلخ طعنه‌های مورینیو را چشیده‌اند. یکی از این مربیان کلودیو رانیری است. مورینیو زمانی‌ که هدایت اینتر را برعهده داشت، درباره رانیری گفته بود:‌ "رانیری هیچ افتخاری ندارد. اگر من هم مثل او تا 60 سالگی فقط یک جام حذفی فتح کرده بودم، مربیگری را کنار می‌گذاشتم. او حتی نمی‌تواند یک جمله به انگلیسی بگوید."

1- مارکو ماتراتزی و زیدان

در نهایت معروف‌ترین دعوای فوتبالی به فینال جام‌جهانی 2006 برمی‌گردد. مارکو ماتراتزی در یک صحنه پیراهن زیدان را کشید. زیدان نیز در واکنش به ماتراتزی عصبانی شد و به حالت طعنه گفت: پس از مسابقه این پیراهن را به تو می‌دهم. نیاز نیست خودت را اذیت کنی. ماتراتزی نیز به این گفته زیزو واکنش نشان داد و به او توهین و خانواده‌اش توهین کرد. ضربه سر زیدان به سینه مدافع ایتالیایی اخراج زیدان را در آخرین رقابت فوتبالی‌اش به دنبال داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا