تبیان، دستیار زندگی
شفشاون یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای کشور مراکش است. شهری که به علت استفاده از رنگ آبی آسمانی در بخش‌های مختلف آن به شهر آبی در مراکش معروف است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهری به رنگ آسمان
شفشاون


شفشاون یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای کشور مراکش است. شهری که به علت استفاده از رنگ آبی آسمانی در بخش‌های مختلف آن به شهر آبی در مراکش معروف است.

این شهر مقصد عمومی بیشتر اسپانیایی ها و فرانسوی هایی است که وارد مراکش می شوند. مهم‌ترین دلیلی که این شهر این همه مورد توجه قرار گرفته، رنگ آبی بسیار شفافی است که سرتاسر شهر را فرا گرفته است.

شفشاون

آنجا دیوار ها، درها، پنجره ها و حتی زمین و جاده ها با رنگ آبی تازه ای رنگ آمیزی شده اند و فقط بعضی دیوارها از نیمه به بالا سفید هستند.

شفشاون

آنقدر این آبی تازه و آرام است که فکر می کنی هر روز صبح به صبح، فرشته ای می آید و از بالا روی تمام شهر، پودر آبی می پاشد.

شفشاون

آنقدر آبی که وقتی دو سه دقیقه در کوچه های این شهر راه می روی چشمانت چنان به رنگ آبی عادت می کند که اگر حتی لحظه ای نگاهت به آسمان بیافتد آبی آسمان به نظرت چندان واقعی بنظر نمی آید.

شفشاون

مردم «شفشاون» بر اساس یک سنت قدیمی که از چند دهه پیش در بین ساکنان این شهر مرسوم بوده است هنوز از رنگ آبی برای رنگ آمیزی شهرشان استفاده می کنند.

شفشاون

«شفشاون» چندین قرن تحت حاکمیت دولت اسپانیا بوده و بسیاری از مردم این شهر هنوز با یک لهجه اسپانیایی صحبت می کنند.

شفشاون

گفته می شود این رنگ زیبای آبی باعث شده آرامش و رخوت عجیبی در پست و بلندی این شهر جاری شود. حدود 200 هتل در شفشاون فعالیت می کند که در فصل تابستان از هجوم گردشگران اروپایی در امان نیستند.

وقتی دو سه دقیقه در کوچه های این شهر راه می روی چشمانت چنان برنگ آبی عادت می کند که اگر حتی لحظه ای نگاهت به آسمان بیافتد آبی آسمان به نظرت چندان واقعی بنظر نمی آید

این شهر همچنین یک مقصد خوب برای خرید کردن است زیرا در آن جا صنایع دستی بومی بسیاری برای فروش عرضه می شود، که فقط در مراکش می توان از چنین کارهای دستی سراغ گرفت.

شفشاون

پنیر تهیه شده از شیر بز نیز بین گردشگرانی که به این منطقه می آیند، طرفدارن زیادی دارد.

شفشاون

صنعت گردشگری در شفشاون در حال رشد و توسعه است. تاثیر سفرهای پر تعداد توریست های اسپانیایی به این شهر در برخی زمان های خاص نظیر هفته مقدس و ایام کریسمس، در این خصوص کاملا مشاهده می شود.

شفشاون

غار بسیار عمیق  کف توگوبیت در استان شفشاون، با حدود چهار کیلومتر درازا و 700 متر عمق، یکی دیگر از جاذبه های توریستی این منطقه است. این غار بکی از عمیق ترین غارهای آفریقا به شمار می رود.

شفشاون

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از ایسنا، جام جم، LHVnews