تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه شاهرود بر تشکیل انجمن خیرین قرآنی این شهرستان تاکید کرد و افزود: رشد و توسعه فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند بستر و جایگاه مردمی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام ترابی:

انجمن خیرین قرآنی شهرستان شاهرود تشکیل شود

رونمایی از تلاوت آنلاین قرآن کریم سایت تبیان استان سمنان

امام جمعه شاهرود بر تشکیل انجمن خیرین قرآنی این شهرستان تاکید کرد و افزود: رشد و توسعه فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند بستر و جایگاه مردمی است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام محمود ترابی صبح یکشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان شاهرود با تاکید بر تشکیل انجمن خیرین قرآن این شهرستان افزود: توسعه فرهنگی كه بر مبنای الگو پذیری از منابع دین اسلام بایستی مورد توجه قرار گیرد لازمه اش اسلامی بودن و متجلی شدن آثار قرآنی و اسلامی در مجموعه عوامل موثر در آن است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در تقویت و رشد فرهنگ دینی جامعه ضروری است اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند.

ضرورت بهره گیری از خیرین برای افزایش کمی و کیفی برنامه های قرآنی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: انجمن قرآنی می تواند با بهره گیری از خیرین در حوزه قرآنی نسبت به افزایش کمی و کیفی جلسات قرآنی و ارتقای سطح قاریان و حافظان شهرستان کمک کند.

ترابی همچنین بر گردهمایی و مشارکت بیشتر اعضای شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان شاهرود در جلسات تاکید کرد و گفت: برنامه های قرآنی باید هم پوشانی داشته باشد.

مساجد بهترین مکان در توسعه فعالیت های قرآنی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های جامعه جهت ترویج فرهنگی قرآنی گفت: مساجد به عنوان پایگاه اسلام بهترین مکان در توسعه فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام علی شکری افزود: باید با برنامه ریزی مدون و منظم قرآن آموزی را از درون خانواده و کودک شروع کرد.

وی در بخش دیگری با گرامیداشت شهدا و ایثارگری های پرسنل ناجا افزود: پرسنل نیروی انتظامی نقش مهمی در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته اند و امنیت امروز ما مدیون رشادت های این عزیزان و خون سرخ شهداء است.

شکری در پایان، سازماندهی فعالیت های قرآن در سطح شهرستان، اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت و استعدادهای قرآنی بکارگیری آنها را از مهمترین اهداف تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان شاهرود عنوان کرد.

اعطاء مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در شاهرود

شناسایی 10 نقطه در میادین شهر شاهرود برای نصب استند توسط حوزه هنری شهرستان و با مدیریت اداره کل تبلیغات اسلامی جهت تبلیغ فعالیت های قرآنی و فرهنگی و تشکیل انجمن خیرین قرآنی توسط دفتر امام جمعه از جمله مصوبات این نشست بود.

رونمایی از تلاوت آنلاین قرآن کریم سایت تبیان استان سمنان، تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان و اعطاء مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم به سه نفر از افرادی که در این دوره شرکت کرده بودند با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برنامه های جنبی سومین شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان شاهرود بود.