تبیان، دستیار زندگی
هر منطقه‌ای بر روی زمین، داستانی برای خود دارد و این داستان ها و ویژگی ها آن مناطق را از سایر مناطق مجزا می کند. در این مطلب به مرموزترین و عجیب ترین این مناطق می پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرموزترین نقاط کره زمین


هر منطقه‌ای بر روی زمین، داستانی برای خود دارد و این داستان ها و ویژگی ها آن مناطق را از سایر مناطق مجزا می کند. در این مطلب به مرموزترین و عجیب ترین این مناطق می پردازیم.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

آیا چیز عجیب و غریبی در منطقه 51 وجود دارد؟

این منطقه نظامی در حدود 80 مایلی (130 کیلومتری) ایالت لاس وگاس می باشد. این منطقه اسرارآمیز نظامی زمانی به اوج شهرت خود رسید که ادعا شده بود تصاویر گرفته شده از موجودات فضایی در جریان حادثه سقوط سفینه ناشناخته که در شهر نیومکزیکو در سال 1947 صورت گرفت، در این منطقه اتفاق افتاده است. در این تصاویر ویدیوهایی از موجودات فضایی معمول نشان داده شد که باعث بوجود آمدن بحث های فراوانی در سراسر جهان در این موضوع شد. ادعا شده است که اشیای پرنده ناشناخته (یوفو) های بسیاری در اطراف این منطقه مشاهده شده است.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

مثلث برمودا

یک از نقاط اسرار آمیز کره زمین ناحیه‌ای مثلث شکل می باشد که رئوس آن را نوک جنوبی فلوریدا-جزیره برمودا و سن خوآن پورتوریکو تشکیل می دهد. در این ناحیه گفته می شود که اکثر هواپیماهایی که حرکت نموده اند تا کنون بازنگشته اند.

در چند سال اخیر دانشمند با بررسی این ناحیه مرموز به این واقعیت دست یافتند که در این ناحیه میدان مغناطیسی عجیبی وجود دارد که سبب آن می شود که سیستم های الکترونیکی نتوانند به خوبی کار کنند و به همین دلیل است که اکثر حوادثی که در این منطقه رخ داده اند از طریق راداری های مسیر یاب محو گشته اند. به هر حال هرچه باشد این ناحیه جزو نقاط ممنوعه امروزی می باشد و از اسرار آمیز ترین نقاط کره زمین است.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

شهر گمشده آتلانتیس

آیا می توان آتلانتیس را یکی از اسرارآمیز ترین نقاط کره زمین دانست و یا آن تنها یک آرمانشهر است که در افسانه های گذشتگان وجود دارد؟

جستجوهای فراوانی برای یافتن این شهر در کف اقیانوس ها صورت گرفته است و در افسانه ها آمده است که این شهر نماد صلح جهانی است که الگویی برای تمدن بشری برای زیستن می باشد. هیجان ماجرا آنقدر است که حتی در نقشه های ماهواره ای گوگل ناحیه ای را در اقیانوس آتلانتیس بدین منظور در نظر گرفته اند و در این الگو خطوطی راه راه در اقیانوس نشان داده شده است که ادعا شده است که همان شهر گمشده آتلانتیس می باشد. خیلی از علاقمندان معتقدند که این خطوط و آثار مربوط به همان شهر آتلانتیس می باشد.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

خطوط صحرای نازکا

اگر چه شاید آتلانتیس یک افسانه باشد اما خطوط اسرارآمیز صحرای نازکا یک حقیقت هستند!

این خطوط بزرگ اسرار آمیز که در زمین های خشک و کشاورزی ساحلی پرو ترسیم گشته اند تصاویری از میمون، عنکبوت و گیاهان و اشکال ناشناخته دیگری را نشان می دهد. هیچکس نمی داند که چرا ساکنان این منطقه در حدود 500 سال قبل از میلاد باید یک چنین خطوط و اشکالی را ترسیم بکنند و حیرت انگیزی که در پدید آوردن این تصاویر است را تنها می توان از آسمان مشاهده نمود و بسیار عجیب است که بتوان چنین اشکالی را در آن زمان و با این دقت پدید آورد.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

استونهنج

هدف از این آثار باستانی چه بوده است؟ یک آرامگاه یا یک بنایی برای نشان دادن زمان انقلاب زمستانی یا محلی برای فرود بشقاب پرنده ها؟

این مکان که توسط کشاورزان و دامداران در 5000 سال پیش ساخته شده است هیچگونه نوشته یا نمادی برای معرفی خود ندارد و تنها از سنگ هایی که به شکل دایره دور هم جمع شده اند ساخته شده است. این مکان عجیب در سالیسبوری انگلستان می باشد.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

تئوتیهوکان (TEOTIHUACAN)

بزرگترین هرم شهر تئوتیهوکان حدود 1400 سال پیش رو به زوال رفت و هیچ کس متوجه نشد که سازندگان این ویرانه ها چه کسی بوده و چرا اینها را ساخت!

نام جدید این شهر آرتک به معنای «محلی که در آن خدایان پدید آمدند» می باشد و این شهر محلی است برای زیارتگه های خدایان و در حدود 50 کیلومری مکزیکو سیتی قرار دارد. این شهر در یک منطقه بزرگ شهری حدود 20 کیلومتر مربع را تشکیل می داد و تخمین زده شده است که نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت داشته است. هم اکنون این مکان باستانی به خاطر هزینه بالای اقامت معروف نیز می باشد. از دیگر نقاط جذاب توریستی آن خیابان مردگان و هرم های اصلی آن است.

یک از نقاط اسرار آمیز کره زمین ناحیه‌ای مثلث شکل می باشد که رئوس آن را نوک جنوبی فلوریدا-جزیره برمودا و سن خوآن پورتوریکو تشکیل می دهد. در این ناحیه گفته می شود که اکثر هواپیماهایی که حرکت نموده اند تا کنون بازنگشته اند
مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

انگکور وات(ANGKOR WAT)

این مکان از جمله بزرگترین بناهای مذهبی جهان می باشد. این شهر به واسطه معماری بناهای بسیار زیبا و معابدش شهرت جهانی دارد. آنگکور وات بین سال های 1113 و 1150 بعد از میلاد مسیح ساخته شده است.

آرامگاه اصلی این شهر به افتخار خدای اساطیر هندو ویشنو ساخته شده است و برج های این شهر بر اساس اساطیر هندو ساخته شده است. این مکان هم اکنون به یکی از مکان های زیارتی طرفداران آیین بودیسم تبدیل گشته است.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

اهرام بزرگ جیزه

هرم های صحرای جیزه آنچنان شهیر هستند که گاهی اوقات شگفت انگیزی آنها فراموش می شود. هرم بزرگ خوفو که بین سال های 2504 تا 2589 سال قبل از میلاد حضرت مسیح ساخته شد تا قرن 14 میلادی بزرگترین و مرتفع ترین بنای ساخته شده بر روی کره زمین بوده است.

ارتفاع آن 146 متر بوده است. مدت ها بعد کلیسای جامع لینکلن انگلستان توانست جای آن را بگیرد و به عنوان مرتفع ترین بنای جهان در قرن 14 معرفی بشود. رموز و اسرار بسیاری در پشت چگونگی ساخت این اهرام و جابجایی سنگ های 2.5 تنی آن باقی مانده است!

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

دریاچه لاکنس LOCH NESS

لاکنس یک دریاچه بسیار زیبا می باشد که در ارتفاعات اسکاتلند قرار دارد و بزرگترین دریاچه اسکاتلند است که دارای مساحت 56 کیلومتر مربع است.

شهرت این نقطه از زمین با شروع یک شایعه مربوط به هیولای بزرگ این دریاچه بود. به طوری که حتی نام این هیولا را نیز ماموت دریاچه نامیده بودند و در سال 1933 نیز عکسی از این هیولا منتشر شد. اما بعد ها مشخص شد که عکس غیر واقعی بوده است. با این حال این دریاچه زیبا یکی از شگفت انگیز ترین نقاط کره زمین است.

مرموزترین و عجیب‌ترین نقاط کره زمین

کاهکیا CAHOKIA

شهری که در سال های 1050 تا 1200 بعد از میلاد در محلی که امروزه با نام سنت لوییس شناخته می شود در اندازه ای بزرگتر از شهر لندن آن موقع ساخته شده بود یکی از شگفت انگیز ترین نقاط کره زمین بوده است.

کاهکیا در آن موقع مساحتی بیش از 6 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 20 هزار نفر را شامل می شد. این شهر نماد توسعه مدرن است. تفریح بسیاری از مردم این شهر نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار و یک نوع بازی با نام چونکی می باشد. این شهر به دلیل دارا بودن معابد چوبی و ساختارهای همانند استونهنج دارای شهرت است که مورخان و دانشمندان بر این اعتقادند که برای پیگیری و دنبال کردن انقلاب تابتانی و زمستانی و اعتدال بهاری و پاییزی به کار می رفته است.

رامتین مجتهدی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: LiveScience