تبیان، دستیار زندگی
اجلاس آسیا برگزار شد و پست ایران در آن تجدید شد. اما یک سوال این پست بین المللی چه سودی برای تنیس ایران دارد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک هفته با تنیس


اجلاس آسیا برگزار شد و پست ایران در آن تجدید شد. اما یک سوال این پست بین المللی چه سودی برای تنیس ایران دارد؟
تهران قهرمان مسابقات تنیس جوانان کشور شد

تنیس

پرونده قهرمانی مسابقات جوانان کشور با قهرمانی آرین ابراهیمیان از تهران و محمد کارگران از فارس در قسمت انفرادی بسته شد. در ادامه رقابتهای تنیس قهرمانی کشور ویژه رده سنی 16 و 18 سال پسران که با حضور 27 تیم و به میزبانی استان قم در مجموعه ورزشی شهید حیدریان این شهر در جریان بود ، تیم تهران در دیدار نهایی قسمت تیمی موفق شد با نتیجه 2برصفر  بر فارس غلبه نموده و قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

در قسمت  انفرادی رده سنی 16 سال :

1- محمد کارگران اروجی از استان فارس

2- آرمان جلیلی از استان آذربایجانغربی

3- آرمین رستمی از استان تهران – حامد کتابداری از استان خراسان رضوی

در بخش انفرادی رده سنی زیر 18 سال :

1- آرین ابراهیمیان از استان تهران

2- کاوه ادیبی از استان خوزستان

3- مهدی سوری از استان تهران – فرید فرجادیان از استان اصفهان

در بخش تیمی نیز تیمهای تهران اول – فارس دوم و توابع تهران و قم (الف) مشترکاً سوم شدند.

اسامی تیم تنیس استان تهران :

بازیکنان : مهدی سوری – آرین ابراهیمیان – آرمین رستمی

مربی : فربد فهمی

اسامی تیم تنیس استان فارس :

بازیکنان : علی کارگران – محمد کارگران

مربی : اسکندر فرگت

اسامی تیم تنیس قم (الف) :

بازیکنان : علی حاتمی – امیر حسین بادی – مهرداد میر عارفی – سجاد الماسی

مربی : سید مقتدا خاتمی

اسامی تیم توابع استان تهران :

بازیکنان : شهاب موسویان – امین انوری – خشایار صفتی – صادق خدابنده

مربی : فربد فهمی

در پایان طی مراسمی و با حضور فرشاد صفتی رئیس کمیته مسابقات ، غیاثی معاون اداره ورزش و جوانان استان قم ، نریمان رئیس ورزش قهرمانی و دوعلی کارشناس فنی و خاتمی دبیر هیئت تنیس قم لوح و جام های قهرمانی اهداء شد.

اجلاس آسیایی برگزار شد

با برگزاری اجلاس تنیس آسیا به میزبانی کشورمان علیرضا خروشی بار دیگر به عضویت هیئت رئیسه تنیس آسیا درآمد. اجلاس سالیانه فدراسیون تنیس آسیا امروز در محل برج میلاد تهران و با حضور خووان مارگت نائب رئیس فدراسیون جهانی تنیس ، دیو مایلی رئیس دپارتمان توسعه فدراسیون جهانی تنیس ، آنیل خانا رئیس فدراسیون تنیس آسیا، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس کشورمان، علیرضا خروشی عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس آسیا و مسئولان فدراسیون تنیس 21 کشور آسیایی برگزار شد. در این جلسه در خصوص توسعه تنیس در آسیا ، افزایش تعداد مسابقات ردههای سنی، تغییرات فنی در ساختار رنکینگ مسابقات ردههای سنی پایه، عملکرد مرکز تنیس آسیا در بانکوک ، برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح تنیس در منطقه غرب آسیا و همچنین توان کشورمان بحث و بررسی شد . همچنین در پایان این جلسه انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون تنیس آسیا نیز برگزار شد و در پایان علیرضا خروشی از کشورمان موفق شد برای 2 سال آینده به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون تنیس آسیا در آمد.

حسین زاده قهرمان مسابقات مسترز شد

تنیس

رقابت ها ی تنیس مسترز پس از5  روز با قهرمانی محسن حسین زاده به پایان رسید. رقابت های تنیس مسترز به مدت 5 روز در زمین های مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و در پایان محسن حسین زاده و انوشا شاهقلی موفق شدند با غلبه بر حریفان خود جواز حضور در دیدار پایانی بازی ها را بدست آوردند. دیدار پایانی این مسابقات با حضور رئیس فدراسیون تنیس آسیا، مسئولان فدراسیون های کشورهای آسیایی و مسئولان فدراسیون تنیس کشورمان برگزار شد و در پایان حسین زاده موفق شد در 2 ست پیاپی و با نتایجه  ( 4-6 و 4-6 ) در مجموع 2 بر صفر انوشا شاهقلی را از پیش رو بردارد و عنوان قهرمانی این دوره از بازی ها را از آن خود کند. به این ترتیب پس از برگزاری 4 هفته مسابقات جایزه بزرگ و مسترز پرونده این رقابت ها با قهرمانی حسین زاده بسته شد و این در حالی است که در رقابت های تنیس مسترز اشکان شکوفی، فرشاد طلاور، محسن حسین زاده، اشکان ادیبی، کیارش سوری، انوشا شاهقلی، اشکان دبیری و معین محمدی 8 تنیسور برتر رقابت های جایزه بزرگ تور آپت بودند. مدیریت و سرداوری این بازی ها به ترتیب بر عهده امیر صدری و علی‌ کاتبی بود و هدف از برگزاری این رقابت ها کمک به بیماران سرطانی بود.

دومین قهرمانی در غرب آسیا

صبا نجفی نماینده کشورمان در رقابت های تنیس غرب‌ آسیا بار دیگر قهرمانی این بازی ها را از آن خود کرد. رقابت های تنیس غرب آسیا با حضور نمایندگان کشورمان در 2 بخش دختران و پسران به میزبانی لبنان برگزار شد و در پایان صبا نجفی موفق شد با عبور از سد حریف خود عنوان قهرمانی هفته دوم را نیزتصاحب کند. در پایان این رقابت ها نجفی با نتیجه  2 بر صفر از سد دانا محمد اردنی عبور کرد و موفق شد عنوان قهرمانی هفته دوم بازی ها را نیز تصاحب کند که مراسم اختتامیه این مسابقات در زمین مرکزی استادیوم ای تی سی ال و با حضور دیو مایلی مدیر توسعه فدراسیون جهانی ، سید امیر برقعی نماینده فدراسیون جهانی، سمیر سلیبا رئیس فدراسیون تنیس لبنان برگزار شد. این رقابت ها به مدت 10 روز به میزبانی لبنان و در رده سنی زیر 14 سال برگزار شد  و سید امیر برقعی از کشورمان نیز به عنوان نماینده این فدراسیون در این رقابت ها حضور داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون تنیس