تبیان، دستیار زندگی
صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران که از حضور تیم‌های ایران و آمریکا در یک تورنمنت چهارجانبه فوتبال خبر داده بود، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب دیدار ایران و آمریکا در رسانه‌های بین‌المللی


صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران که از حضور تیم‌های ایران و آمریکا در یک تورنمنت چهارجانبه فوتبال خبر داده بود، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.

صحبت‌های علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص برگزاری دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و آمریکا در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب بسیاری داشت. طبق گفته علی کفاشیان این دو تیم در زمانی مقرر و در تورنمنتی چهارجانبه با یکدیگر بازی می‌کنند.

ایران، تیم ملی

این صحبت‌های کفاشیان در رسانه‌هایی از جمله "لا استامپا"، "ترند آذربایجان" و "کلین زایتونگ" منعکس شده و آنها اعلام کردند تیم ملی ایران در نظر دارد پیش از حضور در جام جهانی 2014 برزیل، دیدارهایی را با تیم‎های آمریکای جنوبی و اروپایی برگزار کند.

کفاشیان گفته ایران در تاریخ ششم و هفتم نوامبر میزبان یک نشست بین‌المللی با حضور مسئولان فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و کارشناسانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود. شرکت کنندگان در این نشست زیر ساخت‌های فوتبال ایران را بررسی می‌کنند و نیز با رئیس جمهور ایران و وزیر ورزش دیدار خواهند کرد.

توضیح کفاشیان در مورد دیدار ایران و آمریکا

رئیس فدراسیون فوتبال ایران دلیل مرخصی طولانی مدت کارلوس کی‌روش را انجام کارهای شخصی و پیگیری برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد. وی همچنین گفت: پیش از این هم آمریکا برای برگزاری دیدار تدارکاتی درخواست داده بود اما به خاطر مشکلاتی این بازی انجام نشد. البته پیشنهاد جدید هم در حد حرف بوده اما کارلوس کی‌روش با برگزاری این بازی موافق است.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: تردیدی وجود نداشت که ایشان باید به ایران برمی‌گشتند و در خدمت تیم ملی کارشان را بصورت جدی تا پایان جام جهانی 2014 انجام دهند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا قرار است تیم ملی ایران و آمریکا دیداری تدارکاتی برگزار کنند، یادآور شد: قبلا یکبار قرار بود این دو تیم بازی کنند که به خاطر مشکلاتی انجام نشد. الان در حد حرف است اما طرف مقابل اظهار تمایل کرده است. آنها خواهان برگزاری تورنمنت چهارجانبه با حضور ایران و تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی هستند اما ما ترجیح می‌دهیم این بازی بصورت رفت و برگشت برگزار شود

وی با بیان اینکه طول کشیدن این مرخصی مشکل خاصی نداشت و این مربی پس از دریافت مطالباتش به ایران برگشت، دلیل این مرخصی 25 روزه را بدین شرح عنوان کرد: بخشی از زمان حضور کی‌روش در خارج از ایران مرخصی نبود بلکه امور مربوط به تیم ملی را انجام می‌داد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در توضیح این مسئله اضافه کرد: بخشی از زمان حضور کی‌روش در خارج از ایران مرخصی بود و آنهم برای انجام کارهای شخصی‌اش اما برخی دیگر از این زمان مربوط به برنامه‌های کاری تیم ملی بوده است. ارزیابی عملکرد بازیکنان که در اروپا شاغل هستند، هماهنگی برای اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی برزیل در اروپا و تهیه فیلم دیدارهای دیگر تیم‌ها اقداماتی بود که کی‌روش در زمان نبودنش در ایران، آنها را پیگیری کرد.

تیم ملی ایران

وی با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی از هفته آینده و برای دیدار با تایلند آغاز می‌شود، تاکید کرد: کی‌‎روش هنوز تصمیمی برای برگزاری بازی تدارکاتی پیش از دیدار با تایلند نگرفته است. البته اقداماتی از سوی فدراسیون برای مذاکره با حریفان تدارکاتی صورت گرفته اما سرمربی تیم ملی با برگزاری این بازی‌ها موافقت نکرده است.

کفاشیان در مورد اینکه آیا قرار است تیم ملی ایران و آمریکا دیداری تدارکاتی برگزار کنند، یادآور شد: قبلا یکبار قرار بود این دو تیم بازی کنند که به خاطر مشکلاتی انجام نشد. الان در حد حرف است اما طرف مقابل اظهار تمایل کرده است. آنها خواهان برگزاری تورنمنت چهارجانبه با حضور ایران و تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی هستند اما ما ترجیح می‌دهیم این بازی بصورت رفت و برگشت برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد اسپانسر جدید تیم ملی هم تصریح کرد: بعد از 5 سال که کسی نیامد یا مبالغ اعلام شده از سوی اسپانسرها خوب نبود، شرکت خودروسازی که نمایندگی یک شرکت خارجی در ایران را دارد، مبلغ قابل توجهی را ارائه کرد که با دریافت آن مسائل فوتبال را رفع و رجوع کنیم.

وی در مورد آخرین پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از محسن قهرمانی اظهار داشت: در این نوع پرونده‌ها که مدارک دقیق نیست، نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد و به همین دلیل رسیدگی به آن طول می‌کشد. اگر زود قضاوت کرده و تهمت بزنیم، حق افراد ضایع می‌شود.

کفاشیان همچنین گفت: علیپور در خصوص این پرونده چندین جلسه را برگزار کرده است و باید این پرونده با دقت بیشتر رسیدگی شود زیرا آبروی افراد در میان است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر