تبیان، دستیار زندگی
لیگ دسته اول فوتبال ایران دو هفته خود را پشت سر گذاشته اما هنوز با رسیدن به مطلوب فاصله دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابراهیم قاسمپور: لیگ دسته اول پسرفت  دارد


لیگ دسته اول فوتبال ایران دو هفته خود را پشت سر گذاشته اما هنوز با رسیدن به مطلوب فاصله دارد.


ابراهیم قاسمپور ملی پوش اسبق تیم ملی و مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در این خصوص به تبیان گفت: لیگ دسته اول ایران بازهم با مشکلات قدیمی اش آغاز شد. در این مسابقات ما همچنان با مشکل زمین های بد، مشکلات داوری و ساختاری روبرو هستیم. به نظرم تعداد تیم ها باید کارشناسی بشود. کیفیت یازیها مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم دراین باره تصمیم قطعی بگیریم.

ابراهیم قاسمپور

اگرچه به نظرم کشور ما ظرفیت حضور این تعداد تیم در لیگ برتر را دارد اما نداشتن امکانات لازم کار را سخت می کند. مثلا بعد مسافت باعث می شود ما برای یک بازی سه پرواز عوض کنیم. هزینه و زمان این کاربرای تیم هایی با توان محدود سخت است. برخی تیم ها برای این کار با مشکل جدی روبرو می شوند. این اتفاق سطح بازیها را هم پایین می آورد. اگر تیمی امکانات نداشت به نظرم نباید اجازه شرکت یابد چون به اصل کار خدشه وارد می سازد. متاسفانه به دلیل همین بی توجهی هاست که لیگ دسته اول پیشرفت لازم را نداشته و به نظرم اگر پسرفت و درجا زدن به آن نام ندهیم به صراحت می توان گفت پیشرفتی هم مشاهده نمی شود. بنابر این مسابقاتی که باید پشتوانه ای برای لیگ برتر و حتی تیم ملی باشد کارکرد مناسب خود را ندارد. تازه این نظر ما در ابتدای کار است و بدون شک با انجام مسابقات بعدی و بروز مشکلات عدیده اوضاع بدتر از این هم خواهد شد. مشکلاتی مانند عدم تعهد تیم ها به پرداخت دستمزد اعضای تیم و... باعث خواهد شد که این لیگ حاشیه بیشتری داشته باشد و دردسرهای جدی تری پیش روی خود ببیند.

از این به بعد است که مشکلات قدیمی مثل نوع قضاوت ها، زمین های نامساعد، مشکلات ایاب و ذهاب و عدم پرداخت ها آغاز می شود و امروز به فکر نباشیم فردا و در درگیری با مسابقات نمی توانیم با آن مقابله کنیم.

از این به بعد است که مشکلات قدیمی مثل نوع قضاوت ها، زمین های نامساعد، مشکلات ایاب و ذهاب و عدم پرداخت ها آغاز می شود و امروز به فکر نباشیم فردا و در درگیری با مسابقات نمی توانیم با آن مقابله کنیم. گاهی از اوقات تصمیم گیری در خصوص یک تیم شاید همه امور را زیر سوال ببرد و باعث شود تیمی که در این ماجرا بی تقصیر بوده دچار ضرر و زیان شود. این خطری است که لیگ دسته اول کار را با آن شروع کرده است.

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان