تبیان، دستیار زندگی
والیبال ایران امروز از هر میدانی افتخار می آفریند. این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلایل موفقیت والیبال از زبان مصطفی کارخانه


والیبال ایران امروز از هر میدانی افتخار می آفریند. این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.


مصطفی کارخانه مربی آشنای والیبال ایران در این باره به تبیان گفت:  روزهای خوب امروز والیبال دلایل متعددی دارد. در بخشاول باید به ثبات مدیریت اشاره کنیم. مدیریتی که با آقای یزدانی خرم شروع و با آقای داور زنی ادامه یافت. انصافا این دو هم از فضای موجود و فرصت ایجاد شده بهترین بهره را بردند و با برنامه خوب و هدفمند کا ر به جلو بردند. ما در رده پایه کار را خوب شروع کردیم و موفقیت های چشمگیری داشتیم.

مصطفی کارخانه

موفقیت جوانان ما در جهان یکی از اتفاقات مهم ورزش جهان در دوره خودش بود. اکنون آن توجه و موفقیت از رده جوانان به بزرگسالان رسیده و با ادامه برنامه ریزی خوب استمرار دارد. از دلایل مهم این استمرار می توان به قدرت بالای مربیان داخلی اشاره داشت. قطعا نه ولاسکو و نه هیچ مربی بزرگ دیگری نمی تواند در مدت کوتاه حضورش عامل اصلی این موفقیت ها باشد. مربیان داخلی ما انصافا با تلاش فراوان و داشتن برنامه های خوب سطح والیبال را به شدت بالا بردند. در کنار آن ایجاد ارتباطات بین المللی و حضور مربیان بزرگی مثل ولاسکو این سطح را بالاتر هم برد. امروزه والیبالیست ایرانی دست از سطحی نگری برداشته و ضمن تمرین خوب و استراحت کافی دیدی جهانی دارد. او دیگر از اسم های بزرگ نمی ترسد. برای همین ما همزمان می توانیم چند تیم خوب در رده های مختلف ملی داشته باشیم.

نکته مهم دیگر در راه موفقیت والیبال برای موفقیت دوری از حاشیه است.با نگاهی اجمالی به این رشته می بینیم ما کمترین حاشیه را داریم. در رشته ای چنین مطرح در سطح جهان کمتر حاشیه به چشم می آید

نکته مهم دیگر در راه موفقیت والیبال برای موفقیت دوری از حاشیه است.با نگاهی اجمالی به این رشته می بینیم ما کمترین حاشیه را داریم. در رشته ای چنین مطرح در سطح جهان کمتر حاشیه به چشم می آید تا به این صورت به جای این که توان خود را هدر دهیم از آن برای پیشرفت بیشتر بهره ببریم. خوشبختانه با حضور ولاسکو روند رو به رشد ما شدت گرفت. قطعا مربی متفکری چون او زمینه های لازم در ایران را مشاهده کرد وگرنه حاضر نمی شد اعتبار خود را به خطر بیندازد. امیدوارم با تلاش لازم این روند در والیبال ایران ادامه یابد.

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان