تبیان، دستیار زندگی
مرحله اول حضور هر فرهنگی در یک کشور و جامعه حضور نمادهای آن فرهنگ است و مراحل بعد به حضور مبانی فکری و جهان بینی و رفتارها و اعتقادات مربوط می شود. امروز شیطان پرستی نمادهای خود را به کشورمان رسانده و مانند همیشه برخی پیدا شده اند که با دیدن هر پدیده نو و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشجوهای شیطان!


مرحله اول حضور هر فرهنگی در یک کشور و جامعه حضور نمادهای آن فرهنگ است و مراحل بعد به حضور مبانی فکری و جهان بینی و رفتارها و اعتقادات مربوط می شود. امروز شیطان پرستی نمادهای خود را به کشورمان رسانده و مانند همیشه برخی پیدا شده اند که با دیدن هر پدیده نو و جدیدی به بهانه "مد" هم که شده به سمت این نمادها رفته و حتی به تبلیغ آنها نیز می پردازند. 

شیطان پرستی عنوانی است که هر چند با ورودش به ایران نشان داد که با باورها و اصالتهای بومی ایران همخوانی ندارد اما متاسفانه در بخشی از عرصه عمومی جامعه مشاهده می شود و تاسف مضاعف اینکه حضور گروههایی تحت این عنوان و یا با عناوینی دیگر اما متضمن نمادهای شیطان پرستی در برخی فضاهای دانشگاهی کشور قابل مشاهده است.

شیطان‌پرستی

مدیران فرهنگی دانشگاهها اگر بازدید شبانه ای از خوابگاههای دانشجویی داشته باشند مشاهده خواهند کرد که از برخی اتاقها هر چند اندک اما صدای موزیکهم شنیده می شود.

اگر سری به دانشگاهها بزنیم ، هر چند کم ، اما قابل توجه هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه نمادهای شیطان پرستی را حمل می کنند اما گویا کسی آنها را نمی بیند.

نمادهای شیطان پرستی از انگشتری ها و حلقه های گوشواره ای گرفته تا انواع پوششهای مخصوص شیطان پرستی که از دروازه های میهن توسط سوداگران وارد می شوند و خود را بر قامت بخشی هر چند اندک از سرمایه های انسانی کشورمان غالب کرده و با فیلمها، عکسها، موسیقی های خاص و ... فضای فرهنگی را متاثر کرده اند. البته این نمادها فقط فضای دانشگاه را آزار نمی دهند و در شکل وسیع تری جامعه را متاثر کرده اند.

باید توجه داشت که دانشگاه ها به علت گستردگی و تعداد زیاد دانشجویان بیشتر مورد هجمه تبلیغاتی قرار می گیرند و دشمن سرمایه گذاری بیشتری برای تبلیغ بر روی این افراد انجام می دهد که این موضوع لزوم آگاه بودن دانشجویان کشور نسبت به این نوع  فرقه ها را می طلبد.ما از دانشجویان انتظار داریم که با توجه به بینش و آگاهی بالا در راستای شناسایی این آسیب اجتماعی به دیگر آحاد جامعه نقش اساسی داشته باشند

علت گرایش جوانان به عرفان‌های نوظهور

از جمله دلایل گرایش جوانان به این مكاتب و عرفان‌های نوظهور استفاده از روش‌های سهل و عامه‌پسند است و رهبران این گروه‌ها ضمن استفاده از سخنان و رفتارهای فریبنده و ایجاد تنوع انسان را در مسیر فلسفه، آرامش مصنوعی و نوعی حالت توهم تكامل قرار می‌دهند.

این فرقه‌ها چندی است كه به دنبال ایجاد پایگاه در میان جمعیت قریب 3.5 میلیونی دانشجویان كشور برآمده و بخشی از اهداف خود را با بهره‌گیری از تكنولوژی و حضور در فضای اینترنتی پیش می‌برند.

نمادها- شیطان پرستی

نمادهای مكاتب انحرافی

نمادهای مكاتب انحرافی در قالب نگین انگشتر، دستبند، گردنبند، پیراهن، شلوار، ادكلن، ساعت و ... عنوان شده است ستاره صبح، عدد 666 نشان سمبل با عنوان «شماره تلفن شیطان»، چشمی كه در حال نگاه كردن و مسلط به همه جاست، تبر وارونه به نماد ضدعدالت، سر بُز، چشم شیطان، تصویر حرف ای انگلیسی   (A)  كه نماد هرج و مرج است و سمبل شهوت‌رانی و باروری است، از دیگر نمادهای این فرقه‌های شیطانی و منحرف است.

مصرف مواد مخدر شرط پذیرش در گروه شیطان‌پرستی

نکته‌ای که بسیار جای تأمل دارد این است کهبسیاری از شرایط عضویت و پذیرش از سوی گروه‌های نوظهور شیطان‌پرستی مصرف مواد تخدیری بسیار قوی از جمله کوکائین، جشیش و قرص های اکس است و دلیل استفاده این گروه ها از این مواد ورود به حالت خلسه برای انجام مراسم های ویژه آنان است.

راهکار برای حل این معضل اجتماعی

چند سال پیش مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند که دانشجوی ایرانی باید فعال، پویا و شاداب و آگاه به تمام امور باشد در حال حاضر هم تعداد بی شماری از دانشجویان با فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران را در بین کشورهایی قرار داده اند که دانشجویان پویا، فعال و آگاه دارد.

ما نمی توانیم منكر وجود فرقه های انحرافی در دانشگاه ها باشیم و ادعای پاکسازی صد در صد آن هم خوش خیالی است چرا که 10 تا 20 درصد این فرقه ها در دانشگاه ها به صورت مخفیانه فعالیت می کنند.نبود معنویت و آزادی و بدمطرح کردن مطالبه های دانشجویی باعث سوء استفاده این فرقه ها از این خلأ ها می شود، یک جو غالب را طراحی می کنند و مانور تبلیغاتی دروغین به راه می اندازند

اما باید توجه داشت که دانشگاه ها به علت گستردگی و تعداد زیاد دانشجویان بیشتر مورد هجمه تبلیغاتی قرار می گیرند و دشمن سرمایه گذاری بیشتری برای تبلیغ بر روی این افراد انجام می دهد که این موضوع لزوم آگاه بودن دانشجویان کشور نسبت به این نوع  فرقه ها را می طلبد.ما از دانشجویان انتظار داریم که با توجه به بینش و آگاهی بالا در راستای شناسایی این آسیب اجتماعی به دیگر آحاد جامعه نقش اساسی داشته باشند.

دانشجویان ما بهتر می توانند اطلاعات و آمار را به دست آورند و باید سدی در برابر هر گونه آسیب اجتماعی باشند.

ما می بایست تفکر موجود در ذهن جوانان در دانشگاه ها را هدایت کنیم، عزیزان ما چون آشنایی کافی و دقیق با معارف اسلامی ندارند به معارف انحرافی گرایش پیدا می کنند.

شیطان پرستی

اگرما معارف اسلامی را به طور کامل دقیق آموزش بدهیم آن گاه به طور یقین جوانان به دنبال این معارف دروغین نمی روند.

ما نمی توانیم منكر وجود فرقه های انحرافی در دانشگاه ها باشیم و ادعای پاکسازی صد در صد آن هم خوش خیالی است چرا که 10 تا 20 درصد این فرقه ها در دانشگاه ها به صورت مخفیانه فعالیت می کنند.نبود معنویت و آزادی و بدمطرح کردن مطالبه های دانشجویی باعث سوء استفاده این فرقه ها از این خلأ ها می شود، یک جو غالب را طراحی می کنند و مانور تبلیغاتی دروغین به راه می اندازند.

این گروه ها موسیقی های غربی، رقص های زیرزمینی و مهمانی های شبانه را خارج از دانشگاه به راه می اندازند اما بستر اصلی عضوگیری را در داخل دانشگاه انجام می دهند.

متأسفانه ما در کشور در بحث برخورد با فرق باطله هیچ منبعی که قانونی باشد نداریم، تا زمانی که این خلأ قانونی وجود دارد اگر تمام عوامل فرهنگی را برای مبارزه با این گروه ها بسیج کنیم،فایده ندارد زیرا قانون کامل کننده همه چیز است.

برفرض که نیروی انتظامی این افراد را دستگیر کند با چه قانونی می خواهد با این مجموعه برخورد کند؟ تنها مشکلی که برایشان ایجاد می شود در موضوعاتی مثل شرب خمر و پارتی های شبانه است که نهایتا با مدتی کوتاه زندانی شدن و گرفتن تعهد این مشکل رفع می شود.

اگر یک قانون منسجم و مستدل دراین باب وجود داشته باشد و برخورد قانونی و فیزیکی با این افراد شود عقب نشینی می کنند متأسفانه این گروه ها از این خلأ قانونی استفاده می کنند و با ورود به عرصه فرهنگ تهاجم فرهنگی به راه انداخته و ما بخاطر نداشتن ابزارها و مکانیزم قانونی نمی توانیم برخورد کنیم.

درصورتی که تعیین شود دانشجو بهائی است نهایت برخورد اخراج دانشجوی خلافکار است اما برای شیطان پرستی و همجنس گرا بودن یا عضو فرقه ای باطل بودن، هیچ قانونی در دستگاه قضا نداریم.

فراوری : طاهره رشیدی

بخش اجتماعی تبیان


منابع : 1- باشگاه خبرنگاران / 2- وبلاگ فراماسونری