تبیان، دستیار زندگی
در 8 تصادفی که در 3 روز گذشته در جاده های ایران رخ داد، 20 نفر کشته و 11 نفر دیگر نیز مصدوم شدند. گویا قرار نیست داستان تصادفهای جاده ای در کشور تمام شود و تصادف پشت تصادف می شود. دلخراش ترین تصادف هم 5 روز پیش در تهران و برای یک کاروان عروسی رخ داد که مش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصادف پشت تصادف!


در 8 تصادفی که در 3 روز گذشته در جاده های ایران رخ داد، 20 نفر کشته و 11 نفر دیگر نیز مصدوم شدند. گویا قرار نیست داستان تصادفهای جاده ای در کشور تمام شود و تصادف پشت تصادف می شود. دلخراش ترین تصادف هم 5 روز پیش در تهران و برای یک کاروان عروسی رخ داد که مشروح آن در پایین جدول زیر آمده است.


تصادف

ردیف

خودروهای تصادفی

مکان

تعداد کشته ها

تعداد مجروحان

شرح ماجرا

علت

1

پراید و دو پژو

کیلومتر 55 آزادراه قم تهران

فعلا یک تفر

3 نفر

در شرایطی که کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قصد خروج از قم را داشت تصادفی مرگبار در این اتوبان اتفاق افتاد.

در شرایطی که قرمزپوشان جمعه شب تنها پنج کیلومتر از قم فاصله گرفته بودند تصادفی مرگبار در مقابل اتوبوس سرخپوشان رخ داد. در این تصادف سه دستگاه خودروی سواری با یکدیگر برخورد کرده بودند که خودروی پراید از جاده منحرف و به داخل حاشیه جاده افتاده بود. پرسپولیس روز جمعه با صبای قم در قم بازی کرد.

اعلام نشده‌است

2

پژو 405 با کامیون بنکر

جاده سولقان

3نفر

مجروح نداشت

پژو 405 با 3سرنشین در حال حرکت بود که ناگهان به علت نامعلومی از مسیر اصلی خود منحرف شده و با ورود به لاین مقابل به شدت با کامیون بنکر تصادف کرد، در این حادثه پژو کاملا به زیر کامیون رفت و سه سرنشین مرد آن که در کابین خودرو گرفتار شده بودند با تلاش آتش نشانان بیرون کشیده شدند و عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه با بررسی علائم حیاتی آنان، مرگ هر سه نفر را به علت شدت جراحات وارده تأیید و اعلام کردند

علت قطعی این حادثه از سوی پلیس‌راهور اعلام نشده‌است

3

واژگونی وانت پیکان

محور لارستان- بندرعباس

2نفر

مجروح نداشت

این حادثه جمعه  رخ داد و وانت پیکان واژگون شد

بی احتیاطی راننده

4

پژو 405 با دیواره تونل

محدوده تونل اول دلی‏چای در فیروزکوه

کشته نداشت

2نفر

این حادثه جمعه رخ داد و تصادف پژو 405 با دیواره تونل منجر به واژگونی آن شد

بی‏ احتیاطی راننده و ناتوانی وی در کنترل خودرو

5

واژگونی پژو

اتوبان قم- کاشان

1 نفر

3 نفر

در این حادثه کودکی 6 ساله جان خود را از دست داد و 3 نفر دیگر که در بین آنها خانمی باردار بود، مجروح شدند

بی احتیاطی راننده

6

پراید با پژو

محور شهر کلاله به شهر مراوه تپه در استان گلستان

2نفر

2نفر

این حادثه بامداد جمعه رخ داد و هر دو راننده خودروها جان خود را از دست دادند

انجراف به چپ پراید

7

پیکان با پراید

کیلومتر 34 محور اراک - فراهان

3نفر

2نفر

بر اثر تصادف پیکان با پراید 3 نفر از سرنشینان این دوخودرو کشته و 2 نفر هم مجروح و به بیمارستان منتقل شدند

انحراف به چپ پیکان

8

پیکان با پژو

محور خنجین به فراهان- محور فرعی خنجین به ضیاآباد از توابع شهرستان فراهان

8نفر

1نفر

این حادثه پنجشنبه رخ داد

انحراف به چپ پیکان

دامادی که به خانه اش نرسید

تنها چند روز پس از تصادف مرگبار کاروان عروسی در ایلام که به کشته و زخمی شدن 8 نفر منجر شد، کاناوال های مرگ ماشین های عروس، یک حادثه دلخراش دیگر را رقم زد که به مرگ مغزی داماد منجر شد.

تصادف

سه شنبه شب هفته پیش و در حالی که یک کاروان عروسی در مسیر بازگشت از مراسم، کنار اتوبان شهید یاسینی در شرق تهران متوقف شده بودند، یک تریلر حمل زباله در نزدیکی این کاروان واژگون شد و مخزن  زباله پشت تریلر روی 3 خودروی کاروان عروسی افتاد. اتفاقی که به مصدومیت 8 نفر از جمله مرگ مغزی داماد منجر شد.سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، علت این حادثه را این طور بیان کرده است:«کاروان عروس در کنار اتوبان توقف کرده بودند که راننده تریلر با مشاهده این صحنه و برای برخورد نکردن با افرادی که در محل حضور داشتند از مسیر منحرف شد. بر اثر انحراف لحظه ای ، تریلر واژگون و بر روی سه خودرو آزرا- ماشین عروس- ریو و آردی سقوط کرد.»

به گفته «جلال ملکی» 4 نفر در خودروها گرفتار شده بودند که آتش نشانان آنها را با احتیاط خارج کردند.سه نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شده و داماد که حالش وخیم بود به بیمارستان انتقال یافت. اما اگر راننده تریلر از مسیر خود منحرف نمی شد و با افراد حاضر در محل برخورد می کرد، حالا با یک فاجعه رو به رو بودیم.»

در حالی که یک کاروان عروسی در مسیر بازگشت از مراسم، کنار اتوبان شهید یاسینی در شرق تهران متوقف شده بودند، یک تریلر حمل زباله در نزدیکی این کاروان واژگون شد و مخزن  زباله پشت تریلر روی 3 خودروی کاروان عروسی افتاد. اتفاقی که به مصدومیت 8 نفر از جمله مرگ مغزی داماد منجر شد

«حسن عباسی» مدیر روابط عمومی اورژانس تهران هم در این باره گفته:«پس از دریافت پیام این سانحه، 6 دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و مصدومان با انجام اقدامات پزشکی مناسب به بیمارستانهای امام حسین(ع)، تهرانپارس و الغدیر منتقل شدند.»داماد مجروح در این حادثه به بیمارستان «عرفان» تهران منتقل شده و حال او وخیم است.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اجتماعی تبیان


منابع:خبر آنلاین مهر و فارس