تبیان، دستیار زندگی
اگر در هنگام ورزش کردن، مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت نکنید، حتماً بیمار شده و حتی به خودتان، آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباهات ورزشی عامل پیری بدن

بزرگ‌ترین اشتباهات ورزشی که بدن را پیر می‌کند


اگر در هنگام ورزش کردن، مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت نکنید، حتماً بیمار شده و حتی به خودتان، آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌كنید.


ورزش سالمندان

ورزش کردن همیشه برای شادابی و سلامت بدن توصیه شده است. پزشکان نیز اعتقاد دارند افرادی که ورزش‌های مختلف انجام می‌دهند و این کار را روی روند خاصی پیش می‌برند، از سلامت بیشتری برخوردار هستند.

ورزش کردن، به تنهایی قادر است بدن را سالم نگه دارد و از بیمار شدن شما جلوگیری کند، اما زمانی این موارد دست یافتنی است که ورزش را به درستی انجام دهید. اگر در هنگام ورزش کردن، مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت نکنید، حتماً بیمار شده و حتی به خودتان، آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌كنید. در ادامه، مهم‌ترین اشتباهاتی را بررسی می‌کنیم که اگر هنگام ورزش آن‌ها را انجام دهید، به روند پیری خود، کمک به سزایی کرده‌اید.

استراحت در كنار ورزش

استراحت، همیشه و در حین انجام هر ورزشی، لازم و ضروری است. هر قدر هم به خودتان اطمینان دارید، بهتر است زمان‌های ورزش کردن را به گونه‌ای تنظیم کنید که مدتی را هم برای استراحت داشته باشید. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که تنظیم نبودن زمان استراحت، باعث فشار آمدن به بدن شده و سیستم‌های داخلی را فرسوده می‌کند. اگر نمی‌خواهید بدنی مانند یک انسان 60 ساله داشته باشید، بهتر است ورزش خود را با استراحت همراه کنید.

انجام ورزش با شدت و فشردگی بالا

انجام ورزش‌های مختلف با شدت و فشردگی بالا، شاید باعث شود خیلی زود لاغر شده و کالری بسوزانید، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که با ورزش‌های شدید، تنها بدن را تحت ریسک قرار داده‌اید. در این شرایط، بدن سریعاً با زخم شدن یا کشیدگی عضلانی، خستگی را به شما نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، آسیب‌دیدگی، بخشی از روند افزایش عمر است. پس همیشه ورزش‌ها را به اندازه انجام دهید.

فکر لاغر کردن

اگر قصد دارید لاغر کنید رژیم غذایی درستی را انتخاب کرده و به باشگاه‌های ورزشی بروید. البته دقت داشته باشید که در باشگاه‌های ورزشی، باید بدن خود را بسازید نه اینکه تنها به فکر لاغر کردن باشید. عده‌ای تنها حرکاتی انجام می‌دهند که برای لاغری مناسب است، برای مثال، دویدن روی تردمیل، طناب زدن یا انجام دراز نشست، از جمله این ورزش‌هاست. این کار باعث می‌شود بدن شما به سرعت آب شود كه هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد و تنها، تنظیمات غذایی و رفتاری بدن بهم خواهد ریخت. با بهم ریختگی بدن، سیستم‌های داخلی، کند کار کرده و بدن فرسوده‌تر می‌شود.

محل درست نرمش کردن

محل درست برای نرمش کردن، یکی دیگر از نکاتی است که هیچ‌وقت به آن دقت نمی‌کنیم. به گفته متخصصین، هر مکانی برای انجام نرمش مناسب نیست. برای مثال، ما در هر جایی، شروع به دراز نشست كردن یا پرش می‌کنیم، درحالی‌که شاید این حالت باعث فرسودگی و از کار افتادگی ما شود. قبل از انجام هر حرکت ورزشی یا انجام هر گونه نرمش، بهتر است زمین و محل مناسب انجام آن را بدانید.

باشگاه خبرنگاران


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ: وبلاگ من