تبیان، دستیار زندگی
گزارش مسابقات فوتبال در ایران طرفداران بسیاری دارد. این برنامه اغلب پربیننده ترین برنامه در تلویزیون است. از این رو گزارشگران تلویزیونی کار حساس و سخت برعهده دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب گزارشگر بازی استقلال، اف سی با نظر قلعه‌نویی!


گزارش مسابقات فوتبال در ایران طرفداران بسیاری دارد. این برنامه اغلب پربیننده ترین برنامه در تلویزیون است. از این رو گزارشگران تلویزیونی کار حساس و سخت برعهده دارند. بدون شک این مهم می تواند با توانایی یک گزارشگر از او یک چهره پرطرفدار بسازد. در تاریخ گزارشگری فوتبال ایران چهره های بسیاری وجود داشته اند
محمدرضا احمدی

بدون تردید یکی از بهترین های آنها عادل فردوسی پور است. او که علاوه بر کار گزارش تهیه کننده برنامه نود هم هست با موضع گیری های سطحی خود در باره تیم استقلال و امیر قلعه نویی باعث ناراحتی مربی آبی ها شده است. متاسفانه گزارش گری در ایران جدی گرفته نمی شود و بیشتر افراد بنا به میل و سلیقه خود در این باره عمل می کنند. عده کثیری از این افراد نیز گزارشگرانی مقلد هستند. به عنوان مثال بسیاری از گزارشگران شهرستانی ما مرعوب نوع گزارش های فردوسی پور هستند. این عده غالبا به مسایلی اشاره می کنند که تکیه کلام فردوسی پور است. " عجب گل نزنی است این..."، " دریبل دو طرفه" و... انواع و اقسام تکیه کلام هایی است که شهرستانی ها به کار می برند تا مشخص شود از خود هیچ نهری ندارند. البته در این بین گزارشگرانی هم در شهرستانها یافت می شود که برای خود صاحب سبک هستند. در بین گزارشگران امروزی صدا و سیما محمدرضا احمدی یک نمونه است. کسی که هم صدایی رسا دارد ، هم استقلال او در نوع گزارش به رخ کشیده می شود و هم تعادلی قابل قبول در نوع گزارش او به چشم می خورد. با این مختصر توضیح با هم ابن خبر ایلنا را مرور می کنیم. خبری قابل تامل که شاید خیلی ها به آن توجه نکنند:

انتقاد روزهای اخیر امیر قلعه‌نویی از نحوه گزارش بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فرصت گزارش بازی استقلال و اف سی سئول را از عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی گرفت.

در بین گزارشگران امروزی صدا و سیما محمدرضا احمدی یک نمونه است. کسی که هم صدایی رسا دارد ، هم استقلال او در نوع گزارش به رخ کشیده می شود و هم تعادلی قابل قبول در نوع گزارش او به چشم می خورد

در شرایطی که دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و اف سی سئول از چارچوب رقابت‌های نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب برگزار می‌شود مسئولان سازمان صدا و سیما گزارش این دیدار را به محمدرضا احمدی گزارشگر جوان شبکه سه سپردند.

انتخاب احمدی در شرایطی است که معمولا در چنین دیدارهای مهمی گزارش بازی یا به عادل فردوسی پور و یا به مزدک میرزایی سپرده می‌شد اما گویا انتقادات روزهای اخیر امیرقلعه‌نویی از نحوه گزارش این دو گزارشگر با تجربه در انتخاب احمدی چندان بی تاثیر هم نبوده است.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان