تبیان، دستیار زندگی
سفر به شهرهای دیگر، تجربه‌ای عمومی برای هر فردی است. افراد به دلایل مختلف و انگیزه‌های گوناگونی چون بازرگانی، اداری و حقوقی، درمانی، تفریحی و بازدید از دوستان و اقوام به شهرهای داخل و خارج از کشور سفر می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4نکته برای سفر به شهرهای بزرگ


سفر به شهرهای دیگر، تجربه‌ای عمومی برای هر فردی است. افراد به دلایل مختلف و انگیزه‌های گوناگونی چون بازرگانی، اداری و حقوقی، درمانی، تفریحی و بازدید از دوستان و اقوام به شهرهای داخل و خارج از کشور سفر می‌کنند.

سفر

امروزه در بیشتر برنامه‌ریزی‌های شهری، گردشگری از ارکان اصلی به شمار می‌رود و بخش عمده‌ای از زمین‌های شهری به انواع کاربری‌های فراغتی و تفریحی اختصاص می‌یابد.

سفر به شهرها با هر هدف و انگیزه‌ای که صورت گیرد، امکان پرداختن به فعالیت‌های تفریحی و فراغتی وجود دارد؛ چرا که فضاهای شهری و سهولت حمل و نقل در آنها به گردشگران اجازه می‌دهد از کمترین زمان خود جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهری بهره ببرند.

1.نخستین قدم؛ برنامه‌ریزی:‌ چه با هدف تفریح و فراغت به شهری سفر کنید و چه با هدف‌های دیگر، نخستین قدم در گردشگری شهری برنامه‌ریزی است. بهتر است پیش از سفر درباره مقصد خود اطلاعات کسب کنید. سپس براساس علاقه‌مندی خود فهرستی از جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری را تهیه کرده و با توجه به نشانی‌ها و مسیرهای هر یک، بازدید از آنها را در برنامه زمانی خود قرار دهید.

بهترین زمان برای خرید، عصر و ساعات پایانی روز است؛ چرا که پروسه سفر بویژه با خانم‌ها معمولا سبب صرف انرژی و زمان زیادی می‌شود و اگر در صبح‌هنگام انجام شود، شما را خسته کرده و باقی ساعات روز شما را هدر می‌دهد

2.اگر با هدف‌های شخصی به سفر می‌پردازید، بهتر است پس از انجام کارها، زمان‌های آزاد خود را به گشت زدن در شهر، بازدید از موزه‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و سایت‌های تاریخی و تفریحی اختصاص دهید. خرید کردن و گشتزنی در مراکز خرید از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری شهری است. بهتر است پیش از سفر از وضع ترافیک مقصد آگاهی یابید. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا کم‌ترافیک‌ترین مسیرها و نزدیک‌ترین راه‌ها را انتخاب کنید. آشنایی به وضع حمل و نقل شهرها، همچنین در برنامه‌ریزی سفر نیز تاثیرگذار است.

3.بهترین زمان برای خرید، عصر و ساعات پایانی روز است؛ چرا که پروسه سفر بویژه با خانم‌ها معمولا سبب صرف انرژی و زمان زیادی می‌شود و اگر در صبح‌هنگام انجام شود، شما را خسته کرده و باقی ساعات روز شما را هدر می‌دهد. اگر در طول سفرهای شهری فرزندانتان به همراه شما هستند، حتما زمانی را برای تفریح و سرگرمی آنها اختصاص دهید و سعی کنید با خوشحال کردن آنها، خاطره‌ای خوش در ذهن بچه‌ها از شهر مقصد بسازید.

4.در هتل اقامت کنید: یکی از ویژگی‌های رفتاری منفی ما ایرانی‌ها، تبدیل خانه اقوام و دوستان به هتل و اقامتگاه است. سر زدن به دوستان و اقوام از بهترین انواع سفر محسوب می‌شود؛ اما زمانی که شما با هدف‌های گوناگونی غیر از بازدید از آشنایان به مقصدی سفر می‌کنید، بهتر است دوستان و اقوام خود را به زحمت نیندازید و از خانه آنها به عنوان محلی برای خوابیدن و غذا خوردن استفاده نکنید. تقریبا در تمام شهرها بویژه شهرهای بزرگی مثل تهران می‌توان هتل‌ها و مراکز اقامتی ارزانقیمتی یافت که سرویس‌های مناسبی ارائه می‌کنند. با اقامت کردن در این مراکز علاوه بر داشتن زمان آزاد بیشتر، اختیار تخصیص این زمان آزاد به فعالیت‌های دلخواه نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با این کار به صنعت گردشگری و رونق هتلداری کشور نیز کمک می‌کنید.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم