تبیان، دستیار زندگی
یک کارشناس تغذیه به خانواده ها توصیه کرد به هیچ وجه دانش آموزان را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخوردن صبحانه در دانش اموزان کارایی مغز را به شدت پایین می آورد

نخوردن صبحانه در دانش اموزان کارایی مغز را به شدت پایین می آورد


یک کارشناس تغذیه به خانواده ها توصیه کرد به هیچ وجه دانش آموزان را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستند.

عاطفه نادری ، با اشاره به اینکه نخوردن صبحانه کارایی مغز را به شدت پایین می آورد، به خانواده ها توصیه کرد: به هیچ وجه اجازه ندهند فرزندان آنها بدون خوردن صبحانه به مدرسه بروند.نخوردن صبحانه سبب افت قند دانش آموزان خواهد شد.

وی بهترین راهکار برای ترغیب دانش آموزان به خوردن صبحانه رازود بیدار کردن آنها در هنگام صبح دانست و گفت: در صورتیکه شرایطی فراهم شود که دانش آموزان نیم ساعت زودتر از زمان خوردن صبحانه از خواب بیدار شوند، با انجام ورزش های ساده و شستن دست و صورت نشاط بیشتری خواهند داشت و می توانند صبحانه را با اشتهای بیشتری میل کنند.

نادری افزود: بهتر است خانواده ها شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان شب زود بخوابند تا بتوانند صبح زود با نشاط بیشتری بیدار شوند.

به هیچ وجه اجازه ندهند فرزندان آنها بدون خوردن صبحانه به مدرسه بروند.نخوردن صبحانه سبب افت قند دانش آموزان خواهد شد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: خانواده ها می توانند برای بالا بردن اشتهای فرزندان خود به آنها غذای دل خواهشان را بدهند.

وی افزود: خوردن صبحانه دلخواه حتی به میزان دو تاسه لقمه برای دانش آموزان ضروری است.

نادری از خانواده ها خواست به هیچ عنوان شیرینی را به عنوان وعده صبحانه در اختیار دانش آموزان قرار ندهند و سعی کنند از عسل، مرباهای طبیعی، پنیر، تخم مرغ و سایر موارد پروتئینی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز گفت: خانواده ها می توانند عدسی، خوراک های لوبیا، شیر برنج و .. را به عنوان وعده صبحانه به دانش آموزان بدهند.


 منبع: باشگاه خبرنگاران

بخش سفیران تبیان