تبیان، دستیار زندگی
دانش، شگفتی‌آفرین است؛ و به لطف اینترنت و عصر فناوری، ما می‌توانیم شاهد این شگفتی‌ها باشیم. دانش نوین، به کمک دستگاه‌های پیشرفته، به سوی آینده پیش می‌رود. دستگاه‌هایی که با دیدن آن‌ها، این سؤال را از خود می‌پرسیم که آیا این‌ها واقعی هستند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


دانش، شگفتی‌آفرین است؛ و به لطف اینترنت و عصر فناوری، ما می‌توانیم شاهد این شگفتی‌ها باشیم. دانش نوین، به کمک دستگاه‌های پیشرفته، به سوی آینده پیش می‌رود. دستگاه‌هایی که با دیدن آن‌ها، این سۆال را از خود می‌پرسیم که آیا این‌ها واقعی هستند؟

ساخت هدفون برای پخش موسیقی زیر آب؛ انتقال صدا از طریق استخوانهای گونه

هدفون نپتون امواج صوتی را از طریق استخوانهای گونه شناگر به گوش داخلی وی ارسال کرده و موجب می شود که در زیر آب هم بتوان به موسیقی گوش داد. ساخت هدفون زیر آبی الهام گرفته از شیوه ارتباط دلفینها و وال ها در زیر آب با انتقال ارتعاشات صوتی بوده است.

ساخت هدفون برای پخش موسیقی زیر آب

این هدفون درحقیقت نوعی دستگاه پخش ام پی 3 است که موسیقی را از طریق استخوانها در گوش طنین انداز می کند. این هدفنها از یک محصول دهه 1970 الهام گرفته که موسیقی را از طریق استخوان ترقوه به همین شکل به گوش داخلی منتقل می کرد.

دیو سیلر از شرکت فینیس (Finis) تولید کننده آمریکایی اظهار  داشت که در ده 70 محصولی به نام «بون فون» ( صدای استخوان) تولید شده بود که دارای لوله نرم بود و دور گردن انداخته می شد تا صدا به استخوانهای ترقوه کاربر منتقل شود. این محصول چندان موفقیت آمیز نبود بنابراین این فناوری تا کنون که ما آن را احیا کرده بودیم مورد توجه قرار نگرفت. وی افزود: اکنون از آن زمان عبور کرده و محصولی کاملا منحصر به فرد به نام نپتون ارائه کرده ایم. رسانش استخوانی زیر آب بی نقص است.

بلندگوهای این هدفون روی گونه درست مقابل گوش قرار می گیرد، این بلندگوها ارتعاشات را از طریق استخوان گونه به گوش داخلی منتقل می کند و نتیجه آن یک تجربه باورنکردنی شنیداری است که کاربر تصور می کند موسیقی داخل سرش درحال پخش شدن است.

وقتی سوزاندن چربی در باشگاه برق تولید می‌کند

نپتون با ظرفیت یک هزار فایل موسیقی با قیمت 100 پوندی وارد بازار فروش شده است.

وقتی سوزاندن چربی در باشگاه برق تولید می‌کند

یک باشگاه ورزشی در بریتانیا از انرژی که ورزشکاران برای سوزاندن چربیهای خود در باشگاه صرف می کنند برای تأمین انرژی برق خود استفاده می کند.

باشگاه ورزشی خانه کادبری در کانگرسبری بریستول اولین باشگاه ورزشی در دنیا است که مجهز به تجهیزات تولید انرژی برای دستگاه ها و ساختمان خود است.

ایده اصلی این باشگاه در استفاده از انرژی افراد چندان هم جدید نبوده است. یک باشگاه در فضای باز در شهر هال انگلستان، از سال 2011 تاکنون از دستگاه های خود برای تأمین نور ال ایی دی باشگاه استفاده می کند

این باشگاه برای 42 دستگاه ورزشی فناورانه هزینه قابل توجهی پرداخت کرده است، این دستگاه ها می توانند از انرژی ورزشکاران برای تأمین انرژی باشگاه و خود دستگاه ها استفاده کند. وقتی که کاربر با این دستگاه ورزش می کند انرژی افزایش یافته و پس از آن که انرژی به حدکافی رسید صفحه نمایشگر دستگاه روشن می شود و انرژی مازاد آن برای تأمین انرژی ساختمان به کار می رود.

هرکدام از این دستگاه ها برای تأمین برق یک لامپ 100 وات کفایت می کنند اما استفاده از فناوری ویژه و موادی با اصطکاک اندک مصرف انرژی تردمیلها را تا 30 درصد کاهش یافته است. کاربران همچنین می توانند این دستگاه های فناورانه ورزشی را به تلفن هوشمند خود متصل کنند تا رکوردهای ورزشی خود را ثبت و دنبال کنند.

وقتی سوزاندن چربی در باشگاه برق تولید می‌کند

جیسون اتون مدیرعامل این باشگاه اظهار داشت که نصب دستگاه هایی که انرژی را به صورت اقتصادی مصرف می کنند هم برای کاربران و هم برای ما دارای مزیتهای بیشتری است.

وی افزود: این باشگاه آخرین نوع فناوری برحسب طراحی، ثبات پذیری، قابلیت اتصاد و عملکرد بهینه زیست مکانیکی در میان باشگاه های ورزشی و سلامتی است. از همه مهمتر ما سطح مصرف انرژی باشگاه را کاهش داده ایم که این امر برای محیط زیست بسیار مناسب است.

ایده اصلی این باشگاه در استفاده از انرژی افراد چندان هم جدید نبوده است. یک باشگاه در فضای باز در شهر هال انگلستان، از سال 2011 تاکنون از دستگاه های خود برای تأمین نور ال ایی دی باشگاه استفاده می کند.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر