تبیان، دستیار زندگی
عجیب نیست که بعضی از تفکرات در زندگی و خاندان هر کدام از ما نهادینه شده باشد و ما بی‌دلیل یا با دلیل بر آنها عقیده پیدا کرده باشیم!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل تخریب روابط با همسر


عجیب نیست که بعضی از تفکرات در زندگی و خاندان هر کدام از ما نهادینه شده باشد و ما بی‌دلیل یا با دلیل بر آنها عقیده پیدا کرده باشیم! بسیاری از این تفکرات که امروزه گاهی به صورت ضرب‌المثل هم بیان می‌شوند، درباره روابط زناشویی است. چیزهایی از قبیل گربه را باید دم حجله کشت، مردها همینن که هستن، باید شوهرت رو تربیت کنی و امثال اینها…

همسر

گاهی شاهد هستیم که زوج‌های جوان بدون دخالت این تجربه‌های زیرخاکی خانواده‌ها به خوبی با هم سازگاری دارند و زندگی می‌کنند اما به محض رسوخ این نوع تفکرات در زندگی‌شان مدام دچار مشاجره و بحث می‌شوند. برای خلاصی از این نوع عقاید لازم است برخی تفکرات غلطی را که شاید در خانواده‌تان نهادینه باشد را شناخته و در صدد اصلاح آنها برآیید.

عشق، یک پدیده خیالی

حتماً شنیده‌اید که گاهی قدیمی‌ها با اینکه سالها با محبت کنار هم زندگی کرده‌اند، اما به شما که می‌رسند می‌گویند: عشق چیست؟ عشق برای قصه‌ها و افسانه‌هاست و در واقعیت کسی عاشق نخواهد شد.

آنچه که مسلم است این است که عشق یک واقعیت است که در زندگی اکثر آدم‌های روی زمین دیده می‌شود . شاید انواع عشق‌ها متفاوت باشند اما وجود داشتن عشق به معنای اعم یک حقیقت است. عشق نیرویی است که هیچ‌گاه نمی‌میرد و شاهد مثالش را هم دقیقاً در زندگی همان قدیمی‌های فامیل که شما را از آن بر حذر می‌دارند می‌توانید ببینید‌. افرادی که 50 یا 60 سال کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و نفس کشیدن‌شان بسته تپش‌های قلب همسرشان است.

اما آنچه که ممکن است خوب بیان نشود هیجانات زندگی است که گاهی با عشق اشتباهی گرفته می‌شوند. همواره در طول زندگی‌تان به خاطر داشته باشید که هیجان یک حس گذرا و ناپایدار است، درست بر خلاف عشق‌.

آدم‌های موفق اصلاً دعوا نمی‌کنند

برخی از افراد جامعه تصور می‌کنند که به محض بروز یک دعوا یا مشاجره کلامی دیگر جز افراد خوشبخت جامعه نخواهند بود!

خوب است بدانید که دعوا در روند یک زندگی طبیعی رخ می‌دهد و اگر در زندگی‌ای مشاجره و بحث نباشد یعنی یک جای رابطه افراد آن زندگی بیمار است. دعوا نه به آن معنای کشمکش دار و بی‌حرمت بلکه به معنای اختلاف سلیقه و دفاع از نظرات و سیلقه‌های شخصی امری است که بیان می‌کند هر یک از زوجین حالشان خوب است و حواسشان به علائق و سلیقه‌هایشان هست‌!

به صرف بروز دعوا نمی‌توان نتیجه گرفت که جاده طولانی یک زندگی به انتها رسیده و دیگر امکانی بر دستیابی به خوشبختی نیست! فقط باید حواستان باشد که در دعواها حریم‌های میان خود وهمسرتان را حفظ کنید و عاقلانه به بیان مواضع و نظراتتان بپردازید به دور از هر گونه بی‌احترامی.

این یک خصوصیت کاملاً مردانه است که همسر شما ابراز احساسات نمی‌کند یا در مقابل دیگران قربان صدقه شما نمی‌رود! و صد البته این نشان از سلامت روحی و روانی همسر شماست. پس خیالتان راحت که او شما را دوست دارد اما چون یک مرد است طبق خصوصیات مردانه‌اش ابراز احساسات را نمی‌داند

تو باید مثل من باشی

برخی به محض انتخاب همسر، گمان می‌کنند که همسرشان باید دقیقاً مثل خودشان باشد. مثلاً گمان می‌کنند خانمشان هم باید از غذایی که آنها دوست دارند خوشش بیاید یا مثلاً خانم گمان می‌کند که آقا باید دقیقاً طوری که او می‌خواهد حرف بزند. به نوعی هر یک از زوجین توقع دارند که فرد مقابل دقیقاً رفتار و برخوردهایش مثل خود آنها باشد‌، در حالیکه هر کدام از آنها در فضایی متفاوت رشد یافته‌اند و تمایلات و علائق متفاوتی دارند. مثل هم بودن برای یک زندگی مشترک گزینه خوبی نیست چرا که تفاوت‌هاست که باعث زیبایی زندگی می‌شود. حتی همین تفاوت در زن بودن یا مرد بودن! اگر وجود تفاوت‌ها در زندگی نبود لذت بردن از زندگی بی‌معنی می‌شد‌.

حواستان به تفاوت‌های یکدیگر باشد و سعی کنید که طرف مقابلتان را به دلیل تفاوت‌هایی که با شما دارد دوست داشته باشید.

چرا تو برای من نمی‌میری؟

برخی گمان می‌کنند که یک زندگی موفق زندگی‌ست که زن و مرد برای هم بمیرند! کنایه از اینکه آنقدر همدیگر را دوست داشته باشند که در مقابل عالم و آدم بیان کنند که یکدیگر را دوست دارند و حاضرند جانشان را برای هم بدهند! خب این کار چه لزومی دارد ؟

گاهی پیش می‌آید که برخی از خانم‌ها وقتی با عدم بروز احساسات در همسرشان روبرو می‌شوند دچار افسردگی و پیش قضاوتی درباره همسرشان می‌شوند که مثلاً او من را دوست ندارد!

بهتر است در اینگونه مواقع بدانید که اکثر مردها تمایلی به بیان احساسات و علاقه‌هایشان ندارند. این یک خصوصیت کاملاً مردانه است که همسر شما ابراز احساسات نمی‌کند یا در مقابل دیگران قربان صدقه شما نمی‌رود! و صد البته این نشان از سلامت روحی و روانی همسر شماست. پس خیالتان راحت که او شما را دوست دارد اما چون یک مرد است طبق خصوصیات مردانه‌اش ابراز احساسات را نمی‌داند.

ناگفته نماند که درصد کمی از مردان هستند که به خوبی ابراز احساسات می‌کنند و می‌توانند با جملات دلنشین و عاشقانه قلب همسرشان را تسخیر نمایند اما این افراد استثنا دلیلی بر بی‌احساسی سایر مردها نیستند. پس لطفاً روحیات مردانه مرد زندگی خود را خوب بشناسید.

همسر

به امتحان‌های سخت نیست

آیا به نظر شما زندگی یک ابزار برای امتحان‌های نامعقول است؟

زندگی به بهای روزها و لحظه‌های عمر شما می‌گذرد. در این میان نیازی نیست که شما با امتحان‌های سخت همسرتان را بیازمایید. می توانید با آزمون‌های محبت آمیز و ساده‌تری همسرتان را بسنجید.

برخی خانواده‌ها به عنوان مثال از دخترشان می‌خواهند که به همسرش بگوید: اگر مرا دوست داری باید هر کاری را که من میگویم انجام دهی! در ادامه مرد هم که می‌خواهد علاقه واقعی‌اش را به همسرش بیان کند خود را به آب و آتش می‌زند تا آنچه را که همسرش خواسته انجام دهد. این امتحان‌ها شاید چند بار اول باعث شود تا همسرتان با انگیزه در پی صحبت‌های شما باشد اما مطمئن باشید که بعد از مدتی از این نوع امتحان‌ها خسته شده و دیگر به این صحبت‌ها اهمیتی نمی‌دهد!

همواره به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک تنها درختی است که خود شما بذرش را می‌کارید و رشدش می‌دهید و در نهایت میوه‌ها و سایه‌اش برای خود شما خواهد بود‌. پس به دیگران اجازه ندهید برای درخت باغ زندگی شما تصمیم بگیرند و یا راه کارهای منسوخ شده را ارائه بدهند. مواظب درخت زندگی‌تان باشید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: مهرخانه

مطالب مرتبط:

حمایت‌های عاشقانه از همسر

با این همه تفاوت، ما خوشبختیم!!

عشق‌تان را افسانه کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.