تبیان، دستیار زندگی
مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پس از سه روز رقابت میان دوازده تیم شرکت کننده در این مرحله به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات هشت تیم چین، قزاقستان، کره‌جنوبی، ژاپن، بحرین، چین‌تایپه و فیلیپین همراه با تیم ایران به مرحله یک چهارم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود تیم ملی نوجوانان بسکتبال


مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پس از سه روز رقابت میان دوازده تیم شرکت کننده در این مرحله به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات هشت تیم چین، قزاقستان، کره‌جنوبی، ژاپن، بحرین، چین‌تایپه و فیلیپین همراه با تیم ایران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

بسکتبال نوجوانان

مرحله دوم از سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا روز دوشنبه با برگزاری دیدارهای روز پایانی پیگیری شد. در چارچوب دیدارهای این روز از مسابقات، تیم ایران با 20 ا ختلاف امتیاز  برابر بحرین تن به شکست داد و روند عملکرد متزلزل خود را دنبال کرد. شاگردان علی توفیق در حالی متحمل شکست شدند که پیش از آن مقابل کره‌جنوبی (مرحله مقدماتی) و چین (مرحله دوم) نیز تن به شکست داده بودند.

علاوه بر دیدار تیم‌های ایران و بحرین، در روز سوم و پایانی مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پنج دیدار دیگر هم برگزار شد که طی آن چین از سد کره‌جنوبی گذشت تا بدون شکست به کار خود در این مرحله پایان دهد. مالزی هم در رقابت با سوریه تن به شکست داد و بدون برد ماند.

این سه دیدار از گروه E مسابقات برگزار شد. البته از گروه F هم سه دیدار برگزار شد که طی آن فیلیپینی‌ها مقابل هند به برتری دست یافتند و این تیم را از دستیابی به دومین برد ناکام گذاشتند. اردن نیز نتیجه دیدار مقابل قزاقستان را واگذار کرد تا تنها با یک برد به کار خود در این مرحله از مسابقات پایان دهد. ضمن اینکه چین‌تایپه که تا پیش از دیدارهای روز پایانی مرحله دوم صدرنشین بود در رقابت با ژاپن شکست را پذیرفت.

نتیجه 6 دیدار برگزار شده در روز پایانی مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

گروه E

* چین 83 - کره‌جنوبی 71

* سوریه 82 - مالزی 57

* ایران 50 - بحرین 70

گروه F

* اردن 62 - قزاقستان 99

* ژاپن 96 - چین‎تایپه 76

* هند 67 - فیلیپین 78

سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پس از یک روز استراحت تیم‌های شرکت کننده از روز چهارشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌شود. در این روز از مسابقات چهار تیم برتر هر یک از گروه‌های E و F یعنی چین، بحرین، کره‌جنوبی، ایران، فیلیپین، ژاپن، چین‌تایپه و قزاقستان دیدارهای خود را در قالب مرحله یک چهارم نهایی و برای صعود به نیمه نهایی دنبال می‌کنند

در پایان دیدارهای مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا و در گروه E، چین بدون باخت در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. در این گروه ایران با شکستی که مقابل بحرین متحمل شد از رده سوم یک پله سقوط کرد در حالیکه حریف برنده کشورمان صاحب دو پله صعود شد. کره‌جنوبی هم که در این روز دومین باخت خود در طول مسابقات را متحمل شد از رده دوم یک پله سقوط کرد. در گروه E مسابقات جایگاه تیم‌های پنجم و ششم بدون تغییر ماند.

این در حالی است که در گروه F هم جایگاه همه تیم‌ها به جز هند دستخوش تغییراتی شد و مهمتر از همه سقوط دو پله‌ای چین‌تایپه از صدر جدول رده‌بندی بود. در این گروه از مسابقات فیلیپین و ژاپن با یک پله صعود به ترتیب اول و دوم شدند. اردن از رده چهارم به آخرین جایگاه سقوط کرد و در مقابل قزاق‌ها که پیش از این در این رده قرار داشتند تیم چهارم گروه شدند. تنها جایگاه بدون تغییر در این گروه مربوط به رده پنجم بود که در اختیار هندی‌ها باقی ماند.

رده‌بندی 12 تیم حاضر در مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در پایان دیدارهای این مرحله از مسابقات به شرح زیر است:

گروه E

1- چین (5 برد، بدون باخت، 10 امتیاز)

2- بحرین (3 برد، 2 باخت، 8 امتیاز)

3- کره‌جنوبی (3 برد، 2 باخت، 8 امتیاز)

4- ایران (2 برد، 3 باخت، 7 امتیاز)

5- سوریه (2 برد، 3 باخت، 7 امتیاز)

6- مالزی (بدون برد، 5 باخت، 5 امتیاز)

گروه F

1- فیلیپین (4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)

2- ژاپن (4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)

3- چین‌تایپه (4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)

4- قزاقستان (یک برد، 4 باخت، 6 امتیاز)

5- هند (یک برد، 4 باخت، 6 امتیاز)

6- اردن (یک برد، 4 باخت، 6 امتیاز)

به گزارش مهر، سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پس از یک روز استراحت تیم‌های شرکت کننده از روز چهارشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌شود. در این روز از مسابقات چهار تیم برتر هر یک از گروه‌های E و F یعنی چین، بحرین، کره‌جنوبی، ایران، فیلیپین، ژاپن، چین‌تایپه و قزاقستان دیدارهای خود را در قالب مرحله یک چهارم نهایی و برای صعود به نیمه نهایی دنبال می‌کنند.

تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان در حالی موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شد که در پایان مرحله دوم از نظر تعداد برد، باخت و مجموع امتیازات شرایطی کاملا مشابه سوریه داشت اما تنها به دلیل پیروزی در بازی مستقیم با این تیم به عنوان آخرین تیم این گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ایران به مصاف تیم اول گروه F یعنی فیلیپین خواهد رفت. ضمن اینکه پیش از آغاز دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، دو تیم انتهایی گروه‌های E و F برای تعیین رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم رقابت‌های خود را دنبال می‌کنند.

برنامه دیدارهای تعیین رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم و همچنین مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه 9 مهرماه

رده‌بندی تیم‎های نهم تا دوازدهم

* مالزی - هند

* سوریه - اردن

یک چهارم نهایی

* چین - قزاقستان

* کره‌جنوبی - ژاپن

* بحرین - چین‌تایپه

* ایران - فیلیپین

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر