تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰ درصد کلاس های مدارس ابتدایی سراسر کشور به کتابخانه کلاسی تجهیز شده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیز بیش از 50 درصد کلاس های ابتدایی به کتابخانه کلاسی

تجهیز بیش از ۵۰ درصد کلاس های ابتدایی به کتابخانه کلاسی


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 50 درصد کلاس های مدارس ابتدایی سراسر کشور به کتابخانه کلاسی تجهیز شده اند.


فاطمه قربان روز جمعه با بیان این که تعداد 60 هزار مدرسه ابتدایی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از مقطع ابتدایی و با تجهیز کلاس های درس به کتابخانه آغاز شود.

وی اضافه کرد: علاقمندی به کتاب و کتابخوانی باید در دوران کودکی در فرد شکل گیرد و این امر امکانپذیر نیست جز با مشارکت اولیا چرا که باید روحیه مشارکت در اهدای کتاب به کتابخانه کلاسی در دانش آموزان به کمک اولیا ایجاد شود.

قربان تاکید کرد با مشارکت اولیا صد در صد کلاس های درس مقطع ابتدایی به کتابخانه کلاسی مجهیز خواهد شد ، اگر هر دانش آموزی یک کتاب به کتابخانه کلاسی اهدا کند، در کتابخانه هر کلاس 30 کتاب جای خواهد گرفت.

علاقمندی به کتاب و کتابخوانی باید در دوران کودکی در فرد شکل گیرد و این امر امکانپذیر نیست جز با مشارکت اولیا چرا که باید روحیه مشارکت در اهدای کتاب به کتابخانه کلاسی در دانش آموزان به کمک اولیا ایجاد شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون میزان ساعات مطالعه در کشور چندان جالب توجه نیست و در این زمینه کم توجهی صورت گرفته است.

قربان اضافه کرد: ساعات مطالعه نوجوانان و جوانان ما به همان میزان مطالعه کتاب های کنکور بر می گردد که این برازنده جوانان ما نیست و این فرهنگ را باید از مقطع ابتدایی در دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد افزایش مطالعه در میان دانش آموزان سبب بالا رفتن کیفیت زندگی فردی و اجتماعی آنان می شود براین اساس کتابخوانی به عنوان یک برنامه راهبردی و تربیتی در دوره ابتدایی حائز اهمیت است.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان