تبیان، دستیار زندگی
با شنیدن نام سنگده ناخودآگاه فیلم به رنگ ارغوان برایمان تداعی می شود... فیلمی که در این منطقه بسیار زیبا از سوادکوه فیلم برداری شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تندیسی به نام سنگده
روستای سنگده


با شنیدن نام سنگده ناخودآگاه فیلم به رنگ ارغوان برایمان تداعی می شود... فیلمی که در این منطقه بسیار زیبا از سوادکوه فیلم برداری شد. سنگده یکی از زیباترین روستاهای مازندران واقع در منطقه زیبای سواد کوه و در 30کیلومتری از شهر پل سفید قرار دارد.درختان باشکوه راش که برای بریده نشدن به دست صنایع چوب فریم با زبان بی زبانی التماس می کنند و منطقه ای بینهایت باشکوه و دیدنی...

روستای سنگده (sangede) با همه زیبایی وصف ناپذیرش در منتهی الیه جنوب شرقی شرق ساری در دامنه رشته کوه‌های البرز و جنگل‌های هیرکانی قرار دارد و با زیبایی بکر آن در هر فصلی دیدنی است و روح هر بیننده‌ای را شاد می کند.

روستای سنگده

روستای سنگده به لحاظ طبیعی زیبا و بکر، زیستگاه انواع حیوانات و پرندگان بوده که از لحاظ ارزشی ملی و جهانی بسیار با اهمیت است.  طبیعت زیبا و جذاب، چشم اندازهای دل پسند، چشمه ساران پرآب و زلال و درختانی با آرایش سحرآمیز، دیواره سنگی سر به فلک کشیده از رشته کوه البرز در حاشیه جنوبی آن تندیس زیبایی از کمال آفرینش را به منصه ظهور گذارده است.

روستای سنگده

جنگل‌های سنگده که در پایین دست قله "نرو" و "زرجو" واقع شده، مکانی است آرام، دنج و دیدنی برای آنها که در جست و جوی آن هستند تا چند روزی را به دور از زندگی رخوت بار شهری در دل طبیعت زیبا بگذرانند.

روستای سنگده

تنوع رنگ درختان جنگلی در فصل خزان زیبایی این منطقه را صد چندان می‌کند و نیز می‌توان از این روستا و از میان ارتفاعات آن، خود را به سمنان رساند.

این منطقه با توجه به پتانسیل‌های فراوان مکان خوبی برای برگزاری اردوهای کوهنوردی است.

جنگل‌های سنگده که در پایین دست قله "نرو" و "زرجو" واقع شده، مکانی است آرام، دنج و دیدنی برای آنها که در جست و جوی آن هستند تا چند روزی را به دور از زندگی رخوت بار شهری در دل طبیعت زیبا بگذرانند

روستای سنگده دارای میوه‌های جنگلی و گیاهان دارویی متعددی در کوهپایه‌هاست که دارای خواص دارویی است. منطقه سنگده در حاشیه جنگل و کوه واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است که از این جهت مقصد گردشگران بسیاری است. این روستا دارای چشمه‌های آب معدنی فراوانی است که برای درمان بیماری‌های پوستی مفید است.

روستای سنگده

این روستا شاه بیت غزل دودانگه است که بافت روستایی، جنگلی و کوهستانی سبب شده مقصد سفر گردشگران فرهنگی بسیاری باشد.  روستای سنگده یکی از چشم‌اندازهای شمالی است و با داشتن لکه‌های جنگل‌های هیرکانی این منطقه دارای میراث معنوی است.

روستای سنگده

راه دسترسی به این روستا از طریق پل سفید و دودانگه است. فاصله هوایی سنگده تا ساری 50 کیلومتر و فاصله از طریق جاده 100 کیلومتر از جاده کیاسر و 110 کیلومتر از جاده ی فیروزکوه است.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از ایسنا، بهارگشت