تبیان، دستیار زندگی
سایت CIESE این پروژه ها ی مشارکتی را راهبری می کند. این پروژه ها برای تمام مقاطع تحصیلی و حتی دانشگاهی طراحی شده است. در این سایت همچنین راهکارهایی برای معلم ها و پیشبرد پروژه ها در کلاس درس وجود دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروژه های مشارکتی CIESE برای دبستان و

امکانات دیگر سایت

پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

CIESE  با همکاری مربیان، پژوهشگران، سیاستگذاران و سازمان های آموزشی دبیرستان (K12) و به منظور توسعه مواد برنامه درسی، انجام برنامه های توسعه حرفه ای و پژوهش روش های جدید برای تقویت آموزش و پرورش فعالیت هایی داشته است.

در قسمت اول به معرفی کلی این سایت پرداختیم و  در قسمت  دوم در مورد پروژه های  مشارکتی جهانی مخصوص دبیرستان صحبت کردیم. در این قسمت به پرژه های مخصوص دانش آموزان ابتدایی می پردازیم.

در تمام این پروژه ها دانش آموزان علاوه بر این که کارهای علمی انجام می دهند، استفاده درست از ابزار فناوری را یاد می گیرند. همچنین تجربه های خود را حین انجام پروژه با دیگر دانش آموزان کشورهای دیگراز طریق بخش مورد نظر در سایت در ارتباط هستند و تجربه های خودشان را با آن ها به اشتراک می گذارند.

Historical Treasure Chests صندوقچه  گنجینه تاریخی پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

زمینه فعالیت در این پروژه مطالعات اجتماعی، هنر و زبان است. در این پروژه دانش آموزان ابتدا از منابع قدیمی مانند عکس، نامه، کارت پستال و نقشه کمک می گیرند و کاردستی هایی درست می کنند و در صندوقی که خودشان درست کرده اند می گذارند. دفترچه ای از خاطرها درست می کنند. سپس با استفاده از ابزار فناوری در سایت آن را منتشر می کنند. این پروژه مناسب دانش آموزان 10 تا 15 سال است.

چگونگی ساخت فیلم Movie in the Making پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

در این پروژه دانش آموزان با راهنمایی معلم، سناریوی یک فیلم را می نویسند و مراحل ساخت آن را دنبال می کنند. ابتدا اجزای اصلی را مانند شخصیت ها، پلان ها و غیره را مشخص می کنند. سپس با مراجعه به سایت های مختلف با چگونگی مراحل فنی و اصول جوایز مختلف آشنا می شوند. این پروژه نیز  مناسب دانش آموزان 10 تا 15 سال است.

پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان  Lights, Camera, Action!   پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

ازدیاد جمعیت پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

در این پروژه دانش آموزان از جنبه ریاضی و محیط زیستی، ازدیاد جمعیت را بررسی می کنند. ابتدا با مراجعه به  آرشیو سازمان های رسمی آمارها را به دست می آورند. بعد رشد جمعیت را مدل سازی می کنند و چگونگی پیشرفت آن را تخمین می زنند. آن ها برای این کار لازم است مطالعه های جمعیت شناسی هم داشته باشند. سپس نتیجه کار را در قسمت مربوط به این کار در سایت منتشر می کنند و با همسالان خود در مدرسه های دیگر جهان به اشتراک می گذارند.

این پروژه را می توان بر اساس برنامه ی  یکی از درس ها ی ریاضی و یا مطالعه های اجتماعی و محیط زیستی نیز منطبق کرد. طرح درس های این پروژه برای تمام جلسه ها در سایت موجود است.

این پروژه برای دانش آموزان 12 تا 16 سال توصیه می شود.

امکانات دیگر: این سایت همچنین شامل مواد آموزشی برای دانشگاه نیز هست .

پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان
پروژه های مشارکتی ciese برای دبستان

در این سایت مقاله ها و دستوالعمل هایی برای راهنمایی معلم وجود دارد.

مطالب مرتبط:

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی