تبیان، دستیار زندگی
ها 40 روز تهران را تماشا می كنند یك مركز فرهنگی به نامforum des imagef درصدد تدارك و رایزنی با دولت ایران، برای برگزاری برنامه ای به نام «سیمای شهر تهران» در پاریس است. به گزارش ایسنا، این برنامه به همت شهرداری پاریس و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 5 تیر ماه 1382

پاریسی ها 40 روز تهران را تماشا می كنند

یك مركز فرهنگی به نامforum des imagef درصدد تدارك و رایزنی با دولت ایران، برای برگزاری برنامه ای به نام «سیمای شهر تهران» در پاریس است.

به گزارش ایسنا، این برنامه به همت شهرداری پاریس و همكاری نهادها و وزارتخانه های دولت فرانسه و ایران با هدف معرفی كشور ایران، از تاریخ 20 شهریور ماه به مدت 40 روز در شهر پاریس برگزار می شود. هدف اصلی این برنامه ، ارائه تصویر شهر تهران از منظرهای گوناگون است.

بنا بر این گزارش، جلسات بحث و نقد فیلم، عكس، كنسرت های موسیقی و نمایش عروسكی از جمله برنامه هایی هستند كه در این برنامه به معرفی شهر تهران ، كمك می كنند.

با توجه به حجم كیفیت برنامه های «سینمای شهر تهران» و اهمیت شهر پاریس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و تعداد زیاد روزهای نمایش این برنامه ها ، قرار است از فیلمسازان و هنرمندان بسیاری از جمله داریوش مهرجویی، كامران شیردل، مسعود كیمیایی ، ... و فیلمسازان نسل جدید سینمای ایران كه آثاری درباره ی تهران دارند ،  دعوت به عمل آید. گفتنی است این نهاد فرهنگی در سال های گذشته، در شهرهای بزرگ دنیا از جمله توكیو، مكزیكوسیتی، برلین و ... نیز فعالیت داشته است.