تبیان، دستیار زندگی
گوگل پانزده ساله شد. این جمله‌‌ی کوتاه، مفاهیم بسیاری را در پس خود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

15 سال با گوگل


گوگل پانزده ساله شد. این جمله‌‌ی کوتاه، مفاهیم بسیاری را در پس خود دارد.

شاید بتوان وجود گوگل در دنیای مجازی را یکی از ارکان اساسی پیشرفت اینترنت و حتی بشریت نام برد. خدمات این شرکت به اندازه‌ای در جوامع انسانی ریشه دوانده است که لغت گوگل نه‌ به‌عنوان یک نام تجاری، بلکه در قالب یک فعل، وارد لغت‌نامه‌های ما شده است.

15 سال با گوگل

گوگل برای گرامیداشت این روز، عده‌ای از نزدیکترین افراد و خبرنگاران را برای برگزاری جشنی کوچک به گاراژی در Menlo Park، جایی که گوگل در آن پا به عرصه‌ی وجود نهاد، گرد هم آورد و به‌ معرفی تعدادی از جدیدترین ویژگی‌های افزوده شده به موتور جستجوی خود پرداخت.

15 سال با گوگل

اما شاید بتوان بزرگترین سورپرایز گوگل را پیام تبریک مخفی گوگل نامید. اگر شما نیز عبارت Google in 1998‌ را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید، سوار بر ماشین زمان، به 15 سال پیش رفته و نتایج را در قالب اولین رابط گرافیکی گوگل مشاهده خواهید کرد. اما اگر علاقه‌ای به روزهای گذشته نداشته باشید، می‌توانید با کلیک بر روی لینکی که در زیر کادر جست‌و‌جو قرار گرفته است، به محیط کنونی گوگل بازگردید.

خدمات این شرکت به اندازه‌ای در جوامع انسانی ریشه دوانده است که لغت گوگل نه‌ به‌عنوان یک نام تجاری، بلکه در قالب یک فعل، وارد لغت‌نامه‌های ما شده است

گوگل با انتشار پستی در گوگل پلاس سالروز تولد خودش را تبریک گفت. گوگل نوجوان حالا به سن 15 سالگی رسیده و روز به روز تلاش می‌کند بهترین باشد.

کمپانی گوگل برای جشن تولدش فقط به همین یک پست در گوگل پلاس اکتفا نکرده و خلاقیت های جذاب دیگری را نیز به علاقه مندان خودش هدیه کرده است.

15 سال با گوگل

یکی از جالب ترین برنامه های گوگل این بود که تمام فعالیت های خودش در مدت 15 سال را در یک خط زمانی قرار داده و منتشر کرده است. برای دیدن این خط زمانی (تایم لاین) کلیک کنید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، جوان پارسی