تبیان، دستیار زندگی
مسابقات ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی در جریان است و ایران با 90 ورزشکار در آن حضور دارد. پس از عدم توفیق تیم تیراندازی با کمان نوبت به رشته های رزمی ایران رسید که طبق پیش بینی های آنجام شده مدال ها را درو کنند. بهرام افشارزاده سرپرست کاروان اعز
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهرام افشارزاده: مسابقات کشورهای اسلامی و شتاب لازم را ندارد


مسابقات ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی در جریان است و ایران با 90 ورزشکار در آن حضور دارد. پس از عدم توفیق تیم تیراندازی با کمان نوبت به رشته های رزمی ایران رسید که طبق پیش بینی های آنجام شده مدال ها را درو کنند. بهرام افشارزاده سرپرست کاروان اعزامی در باره آنچه در اندونزی می گذرد و آینده این مسابقات با ما همکلام شد.

افشارزاده

سومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی باوجود مشکلات برگزار می شود. دوره اول آن در عربستان کیفیت خوبی نداشت. دوره دوم در ایران اصلا برگزار نشد و اندونزی با تاخیر فراوان مجری دوره جدید آن است. اندونزی شرایط لازم را برای اجرای خوب این مسابقات ندارد. کمبود وقت هم باعث شده تا این کشور در این باره ضعیف عمل کند. تعداد شرکت کننده بالا هم مزید بر علت شده است. به نظر من مسئولان امر تلاش زیادی می کنند و دوست دارند بهترین کار را ارائه کنند اما کمبود امکانات این اجازه را از آنان گرفته است. به همین دلیل ما در شروع مشکلات زیادی داشتیم که در حال حل و فصل است. 48 کشور آمده اند ما با 90 ورزشکار آمده ایم. طبق برنامه آمده ایم و دنبال این هستیم که مدال های قابل قبولی بگیریم. در رشته های رزمی کار ما خوب است. باید برنامه ریزی بهتری باشد تا سطح مسابقات بالا برود. ما ازظرفیت کامل 6 رشته ای که شرکت کردیم بهره برده ایم. اگر وزنه برداری هم می آمد حتما چند مدال می گرفت. خوشبختانه کار پشتیبانی تیم های اعزامی به خوبی انجان شده و ما مشکلی از این بابت نداریم.

در یک ارزیابی کلی باید گفت که برای تحقق اهداف مورد نظر این مسابقات شتاب لازم وجود ندارد و باید در این باره جدی تر باشیم. باید با کمک مسئولان بلند پایه کشورهای اسلامی این مسابقات مورد حمایت باشد. وقتی اندونزی در فاصله زمانی کوتاه میزبان شده نمی تواند مجری خوبی باشد

در یک ارزیابی کلی باید گفت که برای تحقق اهداف مورد نظر این مسابقات شتاب لازم وجود ندارد و باید در این باره جدی تر باشیم. باید با کمک مسئولان بلند پایه کشورهای اسلامی این مسابقات مورد حمایت باشد. وقتی اندونزی در فاصله زمانی کوتاه میزبان شده نمی تواند مجری خوبی باشد. باید حداقل چهار سال زمان داشته باشد. امید می رود که در مسابقات دوره بعد در باکو ما شاهد مشکلات کمتری باشیم.

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان