تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی «سس کچاپ پتی» ساخته‌ی تینا وان ترابن محصول آلمان در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل جشنواره‌ی بیست‌وهفتم کودکان و نوجوانان روی پرده می‌رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از جشنواره فیلم کودک چه خبر؟
جشنواره فیلم کودک

فیلم‌های «خروسک» ساخته‌ی فریدون نجفی از ایران، «جاکو» ساخته‌ی جین خاتم از لبنان، «زندگی مثل دود» ساخته‌ی آرجو شریستنو از بنگلادش، «مادر ماسالا» ساخته‌ی میشل کام از سنگاپور، «اسب چالاک من» ساخته‌ی هو کیمینگ از چین، «اوشین» ساخته‌ی شین توگاشی از ژاپن، «سلام بر زرد» ساخته‌ی پوربا نیگارا از اندونزی و «واگن کوچک» ساخته‌ی گئورگی اواشوویلی از گرجستان در این بخش از جشنواره‌ی بیست‌وهفتم روی پرده خواهند رفت.

حضور «سس کچاپ پتی» از آلمان در جشنواره فیلم کودک

فیلم سینمایی «سس کچاپ پتی» ساخته‌ی تینا وان ترابن محصول آلمان در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل جشنواره‌ی بیست‌وهفتم کودکان و نوجوانان روی پرده می‌رود.

«سس کچاپ پتی» یک فیلم سرگرم‌کننده‌ی خانوادگی محصول سال 2012 آلمان است که توسط «تینا وان ترابن» براساس فیلمنامه‌ای از او و «رودیگر برترام» ساخته شده است. این فیلم ماجرای دختر نوجوانی به نام پتی است که برای محافظت از رمز و راز رستوران زنجیره‌یی خانواده خود، تلاش می‌کند. کشمکش بر سر به‌دست آوردن فرمول سس کچاپ ویژه‌ی این رستوران زنجیره‌یی، او را وارد ماجراهایی می‌کند که در نهایت، او را در نگهداری از یک میراث خانوادگی، پیروز نشان می‌دهد.

«تینا وان ترابن» کارگردان این فیلم دانش‌آموخته‌ی زبان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات رسانه‌یی است و کار خود را از سال 1994 با دستیار کارگردانی، تدوین و تهیه‌کنندگی در سینما و تلویزیون آلمان آغاز کرده است. او در 2005 از مدرسه‌ی فیلم‌سازی کلن در رشته‌ی کارگردانی سینما فارغ‌التحصیل شد. او بعد از ساخت فیلم‌های کوتاهی که موفقیت‌هایی هم برای این کارگردان به‌دنبال داشتند، «سس کچاپ پتی» را به‌عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش ساخت.

لوسی ریش، مارلین ریش، تابیا ویلمسن، تکلا کارولاوید و آنیکه کیم سارناو از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلم «سس کچاپ پتی» پیش‌تر در جشنواره‌هایی مانند تسانولیکی، کپنهاک، شانگهای، ملبورن و ... روی پرده رفته است.

بیست‌وهفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: جوانه های ایرانی

مطالب مرتبط:

رادیو کودک، آماده‌ی راه‌‌اندازی

فراخوان مسابقه‌ی نقاشی بابا بزرگ، مامان بزرگ دوست‌تون دارم

فراخوان چهارمین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون منتشر شد

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان

کرمانشاه میزبان جشنواره کشوری نمایش عروسکی

برگزاری نشست ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌ی کانون پرورش فکری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.