تبیان، دستیار زندگی
در حالت کلی ویتامین‌های گروه B خطر سکته‌ی مغزی را به میزان 7 درصد کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویتامین‌های خانواده‌ی B برای پیشگیری از سکته‌ی مغزی


در حالت کلی ویتامین‌های گروه B خطر سکته‌ی مغزی را به میزان 7 درصد کاهش می‌دهد.

مغز

مکمل ویتامین‌های گروه B به میزان کمی خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین‌های گروه B خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهند. این گروه شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B8)، فولات (B9)  و کوبالامین (B12)  می‌باشد. این ویتامین‌ها در غلات کامل، تخم‌مرغ، ماهی، مخمر جو و غیره به وفور وجود دارند.

بررسی‌هایی که روی تأثیر این ویتامین‌ها در پیشگیری از سکته‌ی قلبی و مغزی انجام شده گاهی نتایج متناقضی داده است تا جایی که حتی برخی از نتایج حاکی از این بود که این مکمل‌ها خطر سکته را افزایش می‌دهد.

ویتامین‌های گروه B معمولاً در مولتی‌ویتامین‌ها وجود دارند. محققان به بررسی ارتباط بین مکمل‌های ویتامین B، میزان هموسیستئین و خطر سکته‌ی مغزی پرداختند.

برای این کار 14 بررسی بالینی و 54913 شرکت‌کننده را مورد مطالعه قرار دادند. در این پژوهش‌ها برخی از شرکت‌کننده‌ها مکمل ویتامین‌های گروه B، گروه دیگر پلاسبو یا دارونما و یا اینکه مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها را دریافت کردند.

مکمل ویتامین‌های گروه B می‌توانند به طور جزیی خطر سکته‌ی مغزی را کاهش دهند. البته بهتر است این ویتامین‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی تامین کنید تا بدنتان دچار کمبود نشود و نیازی به مصرف مکمل نداشته باشید

شرکت‌کننده‌ها به مدت 6 ماه تحت نظر بودند. بررسی‌های نشان می‌دهد که در حالت کلی ویتامین‌های گروه B خطر سکته‌ی مغزی را به میزان 7 درصد کاهش می‌دهد.

محققان نتایج را بر حسب نوع ویتامین‌ها تفکیک کرده و به این نتیجه رسیدند که ویتامین B12 تأثیری در پیشگیری از سکته‌ی مغزی ندارد.

در نهایت اینکه باید بدانید مکمل ویتامین‌های گروه B می‌توانند به طور جزیی خطر سکته‌ی مغزی را کاهش دهند. البته بهتر است این ویتامین‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی تامین کنید تا بدنتان دچار کمبود نشود و نیازی به مصرف مکمل نداشته باشید. در صورتی که کمبود دارید حتماً با پزشک مشورت کرده و مکمل مصرف کنید تا خدای نکرده در معرض سکته قرار نگیرید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanitrition

مطالب مرتبط:

اسیدفولیک: برای آن‌هایی که عمل پیوند قلب داشته‌اند

کمبود ویتامین B عمر را کوتاه می‌کند

سلامتی و آرامش با ویتامین‌های گروه B

ویتامین B3 را بهتر بشناسیم!

بیوتین چیست؟

کمبود این ویتامین بدخلقی می‌آورد

ویتامین B و تأخیر در شروع آلزایمر

کمبود ویتامین B12؛ عامل سرفه های مزمن

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

ویتامین B9 (اسید فولیک)

اسید فولیک، قدرت مغز را در سالمندان تقویت می‌کند

تأثیر ویتامین  B6 در حالت تهوع

ویتامین B2

ویتامین B1

بیماری‌های دهان و ویتامین B

سکته‌ی مغزی: از این‌ها بپرهیزید

سدی قوی در مقابل سکته مغزی

7 ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از سکته

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در سکته مغزی

نقش ویتامین E در پیشگیری از سکته مغزی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.