تبیان، دستیار زندگی
تنیس ایران قصد بازگشت به روزهای خوبش را ندارد! فدراسیون نشینان اکنون همه هم و غم خود را به برگزاری اجلاس آسیا معطوف کرده اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک هفته با تنیس ایران

فقط اجلاس آسیا

تمام مشکلات ورزش تنیس در ایران

تنیس ایران قصد بازگشت به روزهای خوبش را ندارد! فدراسیون نشینان اکنون همه هم و غم خود را به برگزاری اجلاس آسیا معطوف کرده اند. لیگ امسال بدتر از پارسال برنامه ریزی شده و قطعا سال بعد بدتر از این هم خواهد شد. گذشته از برگزاری چند مسابقه توسط بخش خصوصی تنیس ما کار خاصی نمی کند. جالب است بدانید در راه اعزام تیم ایران به مسابقات غرب آسیا وقتی مربی تیم ملی از ترس جنگ در لبنان عطای سفر را به لقایش بخشید یک مربی دیگر ظرف یک روز جانشین او شد!

گاز تهران فاتح لیگ برتر بانوان

دور برگشت رقابت های لیگ برتر تنیس بانوان با قهرمانی تیم البرز گاز کیش به پایان رسید اما در مجموع امتیازات بدست آمده گاز تهران موفق شد عنوان قهرمانی پنجمین دوره بازی ها ر ا از آن خود کند. دور برگشت رقابت های لیگ برتر تنیس بانوان با حضور تیم های گاز تهران، البرز گاز کیش، شهرداری ارومیه، دانژه شیراز، صبا طب شیراز، هیئت تنیس خراسان رضوی و امیر آمل از 24 شهریور ماه به میزبانی هیئت تنیس آذربایجان غربی آغاز شد و تنیسورها به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت پرداختند. در آخرین روز این رقابت ها تیم های شهرداری ارومیه و امیر آمل موفق شدند با نتیجه مشابه 3 بر صفر از سد تیم های هیئت تنیس خراسان رضوی و صبا طب شیراز عبور کنند و دیدار حساس تیم های البرز گاز کیش و گاز تهران نیز برای تصاحب عنوان قهرمانی با پیروزی 2 بر یک البرز گاز به پایان رسید تا جام قهرمانی به نماینده کیش برسد اما در مجموع امتیازات به دست آمده در دور رفت و برگشت این رقابت ها تیم گاز تهران صاحب جام قهرمانی شد .

گاز تهران- البرز گاز کیش

انفرادی اول: غزاله ترکمن- الهه ارجمندی ( 3-6 و 1-6 غزاله ترکمن از تیم گاز تهران)

انفرادی دوم: غزل پاک باطن- صدف صادق وزیری ( 3-6 و 3-6 صدف صادق وزیری از تیم البرز گاز کیش)

2 نفره: ترکمن – پاک باطن و اخوان - صادق وزیری( 4-6 ، 2-6 و 6-7 اخوان – صادق وزیری از تیم البرز گاز کیش)

شهرداری ارومیه- هیئت تنیس خراسان رضوی

انفرادی اول: سحر نجعی- ساقی زعفرانیه ( 0-6 و 0-6 نجعی از تیم شهرداری ارومیه)

انفرادی دوم: آرزو یولقونی- آزاده رحیم زاده ( 2-6 و 0-6 یولقونی از تیم شهرداری ارومیه)

2 نفره: نجعی- یولقونی و زعفرانیه – طاهری ( 2-6 و 2-6 نجعی- یولقونیاز تیم شهرداری ارومیه)

امیر آمل- صبا طب شیراز

انفرادی اول: ماریا تیموری- ستاره توتونچی ( 1-6 و 1-6 ماریا تیموری از تیم امیر آمل)

انفرادی دوم: هنگامه عزیزی- سحر توتونچی( 1-6 و 1-6 هنگامه عزیزیاز تیم امیر آمل)

2 نفره : تیموری – عزیزی و توتونچی – توتونچی ( 1-6 و 0-6 تیموری – عزیزی از تیم امیر آمل)

به این ترتیب و با پایان این رقابت ها تیم های البرز گاز کیش، شهرداری ارومیه و گاز تهران در جایگاه اول تا سوم ایستادند اما در مجموع امتیازات بدست آمده در دور رفت و برگشت این رقابت ها تیم های گاز تهران، البرز گاز کیش و شهرداری ارومیه عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند تا پرونده این دوره از پیگارها با قهرمانی گاز تهران بسته شود.

برترین های تنیس پسران مشخص شدند

چهارمین روز رقابت های قهرمان کشوری تنیس پسران در 2 بخش انفرادی و 2 نفره به میزبانی هیئت تنیس قم پیگیری شد تا با پایان مرحله گروهی تیم های راه یافته به مرحله بعدی بازی ها مشخص شوند. به این ترتیب در بخش انفرادی رده سنی زیر 16 سال آرمان جلیلی، خشایار صفتی، حامد کتابداری، مهرداد میر عارفی، آرمین رستمی، رامتین اکبری، امیر حسین بادی و محمد کارگران و در رده سنی زیر 18 سال علی حاتمی ، کاوه ادیبی، محمد سوری، شایان طاهر پور، آرین ابراهیمیان، شهاب موسویان،  علیرضا مۆید راد و فرید فرجادیان موفق شدند به مرحله بعدی بازی ها راه یابند. همچنین این مسابقات در بخش تیمی نیز پیگیری شد که در پایان تیم های کردستان، مرکزی، قم ( الف)، تهران، خراسان رضوی، فارس، البرز، ایلام، خراسان جنوبی، گلستان و آذربایجان شرقی موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر به ترتیب مقابل تیم های مازندران، چهارمحال و بختیاری، کرمان، قم ( ب) اصفهان، قزوین، خوزستان، گیلان ، بوشهر، کرمانشاه و خراسان شمالی به برتری برسند و در آخرین دیدار تیم توبع تهران با نتیجه 2 بر یک آذربایجان غربی را شکست داد. سرداوری این مسابقات بر عهده حسن لاچیانی بود و تنیسورها به مدت 8 روز در 2 بخش انفرادی و تیمی با یکدیگر روبرو شدند.

صبا نجفی فاتح تنیس غرب آسیا

مسابقات تنیس غرب آسیا به میزبانی لبنان پیگیری شد و صبا نجفی به عنوان نماینده کشورمان توانست عنوان قهرمانی هفته نخست را به نام خود ثبت کند. در این دیدار صبا نجفی به مصاف سارا نصیف از لبنان رفت و در پایان موفق شد با نتیجه ( 1-6 و 2-6 ) در مجموع 2 بر صفر از سد حریف خود از کشور میزبان عبور کند و قهرمان هفته نخست بازی ها شود. همچنین در دیگر دیدار این مسابقات نیز در بخش دختران لاچین افشین با نتیجه 2 بر صفراز یاسمین القاوی از لبنان شکست خورد و چهارم شد و هلیا غفرانی نیز با همین نتیجه  آلا نو از سوریه رتا برد و نهم شد. در بخش پسران پارسا یزد خواستی با نتیجه 2 بر صفر از احمد عزیز از کشور یمن شکست خورد و در جایگاه چهارم ایستاد.

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان