تبیان، دستیار زندگی
مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی‌محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زبان تعامل ایران، جنگ نیست


مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی‌محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی‌محلاتی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در یک دوره طولانی، خدمات بسیاری را انجام داده است، اظهار کرد: باید به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی تبریک گفت، چرا که حضور حجت‌الاسلام گلپایگانی خبر از مورد وثوق بودن وی نزد رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و رئیس جمهور دارد.

رموز بازگو نشده بسیار است

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس، تحلیل‌های زیادی مطرح شده است، عنوان کرد: هنوز رموز بسیاری از آن دوران بازگو نشده است. جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که شوروی بسیار قدرتمند بود و در آن سوی دنیا نیز علیرغم برخی اختلافات میان آمریکا و اروپا، همه قدرت‌های روز جهان در نابودی جمهوری اسلامی و انقلاب آن اتفاق داشتند و تقریباً همه کشورهای منطقه نیز به رژیم عراق کمک می‌کردند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همزمان که سلاح‌های فرانسوی به ارتش عراق تحویل داده می‌شد، از سویی نیز روس‌ها کمک تسلیحاتی خود را تحویل می‌دادند، اما هشت سال مقاومت، برگی در تاریخ ملت ایران را به ثبت رساند که بدون تردید می‌توان آن را زرین‌ترین برگ تاریخ این کشور دانست.

وی افزود: در این مسیر همه مردم کشور متحد و یکپارچه و با اتکا به جوانان کشور و فرهنگ جهاد و شهادت، به مقابله با تهاجم پرداختند و در این مسیر همه هستی خود که فرزندان آن‌ها بودند و به سختی در آن شرایط فرهنگی تربیت شده بودند را تقدیم این نظام کردند؛ در حالی که برخی از آن‌ها هنوز چشم‌انتظار خبری از فرزند خود هستند.

وی با بیان اینکه از جنگ این درس به دنیا مخابره شد که این ملت، ملتی نیست که با تهدید، فشار و حتی جنگ بتوان آن را تسلیم کرد، اظهار کرد: باید با ملت ایران با زبان تکریم، گفت‌وگو و منطق به سخن نشست

مردم چشم‌انتظار هستند

جهانگیری گفت: ایثارگران و شهدا با فداکاری، کشور را از یورش دشمن حفظ کردند و آرامش امروز ما مدیون عملکرد آن‌هاست، بنابراین داشتن مسئولیت در این نهاد را برای حجت‌الاسلام شهیدی افتخار می‌دانم.

وی با بیان اینکه از جنگ این درس به دنیا مخابره شد که این ملت، ملتی نیست که با تهدید، فشار و حتی جنگ بتوان آن را تسلیم کرد، اظهار کرد: باید با ملت ایران با زبان تکریم، گفت‌وگو و منطق به سخن نشست و اگر با چنین روشی پیش بیایند، می‌تواند سبب ایجاد تفاهم شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه فرهنگ ما مبتنی بر تعامل و گفت‌وگو است و امروز رئیس‌جمهور از موضعی مبتنی بر استدلال و منطق، فضای جدیدی را در روابط بین‌الملل باز کرده است که اگر دنیا به دنبال حل مسئله‌های موجود باشد می‌تواند از این فرصت استثنایی استفاده کند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایکنا