تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: روابط عمومی‌ها در مجموعه حمایتی کمیته امداد می‌تواند به ظرفیت عظیم جلب مشارکت‌های مردمی مبدل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی بازوی توانمند جلب مشارکت‌ های مردمی

كارشناس روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان تویسركان تجلیل شد

مدیرکل روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: روابط عمومی‌ها در مجموعه حمایتی کمیته امداد می‌تواند به ظرفیت عظیم جلب مشارکت‌های مردمی مبدل شود.

به گزارش روابط عمومی، عباس دارایی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: سیاست‌های روابط عمومی کمیته‌ امداد استان اردبیل در اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف موجب شده تا نگاه مسئولان به این نهاد در سطح بالایی قرار گیرد .

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط با روابط عمومی استانداری و سایر ادارات، می‌تواند جهت رفع برخی از نیازهای خانواده‌های تحت پوشش بسیار حائز اهمیت باشد .

دارایی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری روابط عمومی کمیته‌ امداد با سایر سازمان‌ها منجر به پیشرفت در تعاملات و ارتباطات دو سویه شده و همچنین مشارکت مردم را در اجرای طرح‌های این نهاد افزایش می‌دهد .

این مقام مسئول با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی در کمیته‌ امداد جایگاه مهم و ارزشمندی است، اذعان داشت: حوزه‌ روابط عمومی باید جایگاه خود را پیدا کند تا در مبادله‌ اطلاعات و مسائل ارتباطی بتواند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان عام و خاص خود بگذارد که در کمیته‌ امداد به همت مسئولان و کارشناسان این حوزه اتفاقات بسیار مطلوبی رخ داده است .

وی روابط عمومی را یکی از ارکان اصلی مدیریت برشمرد و اضافه کرد: بایستی از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی به عنوان مشاور ارشد و سخنگوی کمیته‌ امداد بهره‌مند شد تا اساسی‌ترین فعالیت‌های این نهاد از طریق این کانال به سمع و نظر مخاطبان برسد .

مدیرکل روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بهره‌مندی از روابط عمومی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی مخاطبان بگذارد و این‌گونه می‌توان برای دستگیری از نیازمندان و مددجویان گام‌های محکم‌تری را برداشت .

دارایی با اعلام اینکه ما نمی‌توانیم به روابط عمومی نگاه ابزاری داشته باشیم، یادآور شد: متأسفانه مسئولان در برخی سازمان‌ها مسئولان و کارشناسان روابط عمومی را به عنوان نیروی خدماتی یا ابزاری تلقی می‌کنند که باید نگاه را تغییر داد و جایگاه مناسب‌تری را برای آنان اتخاذ کرد .

وی ادامه داد: روابط عمومی در تمامی ارتباطات و تصمیم‌گیری‌ها باید همسو با مدیر سازمان حرکت کند تا همواره پویا و محرک باقی بماند .

دارایی در بخش پایانی سخنان خود گفت: روابط عمومی موجب حیات بیشتر سازمان می‌شود که کمیته امداد نیز با اتخاذ جایگاه بالا و نگاه دقیق به این حوزه در صدد است تا نسبت به ترویج فرهنگ انفاق، احسان، نوعدوستی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از عملکرد این نهاد در جهت دستگیری از مددجویان و توانمندسازی آنان به صورت ثمربخش عمل کند .

تعامل با روابط عمومی‌ها موجب ارتقا سطح کیفی اطلاع‌رسانی از خدمات امداد شده است

در این دیدار مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل نیز طی سخنانی اظهار داشت: روابط عمومی این نهاد تعامل و همکاری بسیار خوب و مطلوبی با روابط عمومی‌های دیگر سازمان دارد که این تعاملات موجب ارتقا سطح کیفی اطلاع‌رسانی از خدمات امداد در استان شده است .

بهروز زلالی با اشاره به اینکه روابط عمومی کمیته‌ امداد استان اردبیل یکی از روابط عمومی‌های پیشرو در این استان است، افزود: بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات دیگر ادارات و سازمان‌ها برای تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و عملکرد این نهاد یکی از فعالیت‌های مطلوب این حوزه می‌باشد .

وی با بیان اینکه نگاه کمیته‌ امداد استان اردبیل به حوزه‌ روابط عمومی کاملاً تخصصی است، تصریح کرد: روابط عمومی این نهاد بسیار پویا و فعال است چنانچه در جلسات متعدد استانی بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به این امر اشاره داشته و آن را نقطه‌ قوت این نهاد برشمرده‌اند .

مدیرکل کمیته‌ امداد استان با اعلام اینکه بهره‌مندی از نیروهای تخصصی در روابط عمومی می‌تواند محرک اصلی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی یک سازمان باشد، خاطر نشان کرد: با بهره‌مندی از نیروهای تخصصی در روابط عمومی مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی به سادگی قابل حل می‌شود .

وی اضافه کرد: نیروهای تخصصی روابط عمومی می‌توانند با رصد مشکلات در داخل و بیرون سازمان، مرکز آن را یافته و برای رفع آن راهکارهای مناسب را ارائه دهند .

زلالی بیان کرد: به همت روابط عمومی کمیته‌ امداد استان اردبیل نیز توانسته‌ایم گام‌های مۆثری را برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود برداریم که افزایش روزافزون مساعدت‌های خیرین یکی از نشانه‌های این امر می‌باشد .

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای دقیق مبادله‌ اطلاعات و اخبار کمیته امداد استان اردبیل موجب شده تا کمک‌‌های بیشتری از سوی مردم نیک‌اندیش استان به سمت این نهاد سوق پیدا کند، یادآور شد: انعکاس مطلوب و شفاف‌سازی از هزینه‌کرد صدقات، زکات، نذورات، احسانات و... خیرین که توسط حوزه‌ روابط عمومی به دست مخاطبان و دیگر رسانه‌های جمعی می‌رسد، موجب اعتمادسازی در بین مردم خیر شده است .