تبیان، دستیار زندگی
پزشکان سرمربی تیم ملی آخرین وضعیت وی را تشریح کردند. دکتر عطاءالله منافی متخصص قلب و بیهوشی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی کوروش باقری گفت:‌ مراحل احیای قلب باقری به مدت 45 دقیقه تحت نظر تیم مجرب پزشکی انجام شد و چون این مدت طولانی بود شرایط را بحرانی کرده اس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین وضعیت کوروش باقری از زبان پزشکان


پزشکان سرمربی تیم ملی آخرین وضعیت وی را تشریح کردند. دکتر عطاءالله منافی متخصص قلب و بیهوشی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی کوروش باقری گفت:‌ مراحل احیای قلب باقری به مدت 45 دقیقه تحت نظر تیم مجرب پزشکی انجام شد و چون این مدت طولانی بود شرایط را بحرانی کرده است. در هر صورت امیدواریم بتوانیم وی را سرپا ببینیم و بتواند از بیمارستان مرخص شود.

کوروش باقری

وی ادامه داد:‌ در کل یک مقدار وضعیت خوب نیست. با این حال باقری در حال درمان است و تحت نظر پزشکان بیهوشی و متخصصان قلب قرار دارد. امیدوارم در ساعت‌های آینده اخبار خوبی را به مردم بدهیم.

دکتر مجید برزی یکی دیگر از متخصصان قلب اتاق ICU در این خصوص گفت‌:‌ساعت 7 که شیفت را تحویل گرفتم وضعیت بیمار ناپایدار بود. با این حال وی در آن زمان به حالت هوشیاری برگشته و حتی اجازه داد با تزریق داروی بیهوشی او را به حالت ثابت دربیاوریم. در هر حال امیدواری ما بیشتر از آن لحاظ است که او دچار کمبود اکسیژن مغزی نشده بود.

وی ادامه داد: سطح هوشیاری باقری 45 تا 50 درصد است با این حال برای عبور از شرایط بحرانی باید یک تا سه روز منتظر ماند.

دکتر برزی یادآور شد: سابقه بیماری قلبی در خانواده سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری وجود داشته و مادر او نیز به همین دلیل فوت کرده است. حتی خود باقری تا هشت ماه پیش قرص قلب مصرف می‌کرد.

این متخصص قلب در پایان گفت:‌ اگر باقری ورزشکار نبود تا این اندازه امیدوار نبودیم اما به خاطر بنیه قوی توانست شوک زیادی که به وی وارد شد را تحمل کند

وی تاکید کرد: دعا می‌کنیم تا وضعیت عمومی او بهتر شود و اینکه بتوانیم هرچه سریعتر او را از دستگاه جدا کنیم. ترجیحا هرچقدر تعداد بازدیدکنندگان کمتر باشد بهتر است چرا که احتمال عفونت بیمار وجود دارد.

این متخصص قلب در پایان گفت:‌ اگر باقری ورزشکار نبود تا این اندازه امیدوار نبودیم اما به خاطر بنیه قوی توانست شوک زیادی که به وی وارد شد را تحمل کند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: فارس