تبیان، دستیار زندگی
عضو تیم کاراته ایران با کسب مدال طلا در کاتای انفرادی بانوان، اولین مدال کاروان ورزشی ایران را در سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به خود اختصاص داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی‌های کشورهای اسلامی - اندونزی

مهسا افسانه اولین طلای کاروان ایران را کسب کرد


عضو تیم کاراته ایران با کسب مدال طلا در کاتای انفرادی بانوان، اولین مدال کاروان ورزشی ایران را در سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به خود اختصاص داد.

مهسا افسانه

در آغاز این دوره از مسابقات در "پالم یانگ" اندونزی و درکاتای انفرادی بخش بانوان، مهسا افسانه در میان 12 کاتا رو دور نخست به مصاف نماینده مصر رفت.  وی در این دیدار "سارا ساید" مصری را که  مدال برنز جوانان و امیدهای جهان و طلای کاراته وان پاریس را در اختیار داشت، 3 بر 2 شکست داد.

نماینده کشورمان دور دوم به مصاف کاتاروی کشور میزبان رفت و با برتری 4 بر یک راهی بازی نیمه نهایی شد. افسانه در این کاملیا ابوسعید دارنده مدال طلای امیدهای جهان و نفر پنجم جهان در سال 2010 از مصر را 4 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت.

کاتاروی شایسته کشورمان در جدال برای کسب مدال به مصاف کاتاری ترکیه‌ای رفت و با شکست او به مدال طلا دست یافت. این اولین مدال طلای کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی بود.

صبح امروز فرید حقیقی در کاتای انفرادی مردان با دو پیروزی و دو شکست از گردونه مسابقات کنار رفت. وی عراق و اردن را شکست داد و به مالزی و مصر باخت.

حمیده عباسعلی

عباسعلی هم طلا گرفت

در ادامه درخشش اعضای تیم ملی کاراته ایران در سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی حمیده عباسعلی در کومیته انفرادی موفق به کسب مدال طلا شد.

در ادامه روز نخست از این دوره از رقابتها که در شهر "پالم یانگ" اندونزی جریان دارد حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم بانوان با شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شد. وی که مدال طلای قهرمانی آسیا در سال 2012 را در کارنامه دارد، در نخستین مبارزه حریفی از ترکیه را پنج بر یک شکست داد و سپس اندونزی را در مبارزه ای یکطرفه 9 بر صفر مغلوب کرد و راهی بازی نهایی شد. وی در دیدار پایانی نیز کومیته کایی از مصر را 3 بر صفر از پیش رو برداشت و دومین مدال طلای تیم ملی کاراته ایران و کاروان ورزشی کشورمان را به ارمغان آورد.

ذبیح الله یورشیب

پورشیب هم طلایی شد

ذبیح اله پورشیب کومیته‌کای وزن به اضافه 84 کیلوگرم کشورمان موفق شد با شکست نماینده جمهوری آذربایجان سومین مدال طلای تیم ملی کاراته کشورمان را کسب کرد.

در نخستین روز مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی که در پالم بانگ اندونزی آغاز شده است، در وزن به اضافه 84 کیلوگرم ذبیح اله پورشیب پس از پیروزی 8 بر صفر در مبارزه نخست مقابل نماینده غنا، دور دوم به مصاف کاراته کایی از کویت رفت و 9 بر یک به برتری دست یافت و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله پورشیب 6 بر 5 مقابل کاراته کای الجزایر پیروز شد و به فینال مسابقات راه یافت.

قهرمان آسیا در دیدار پایانی و برای کسب مدال طلا در مبارزه ای دیدنی کومیته کای جمهوری آذربایجان را 9 بر صفر شکست داد تا سومین طلایی تیم ملی کاراته ایران و کاروان ورزشی کشورمان لقب بگیرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر