تبیان، دستیار زندگی
در جلسه‌ رییس جامعه‌المصطفی با مدیر شبکه‌ الکوثر، بر لزوم همکاری جامعه‌المصطفی و شبکه‌ الکوثر تأکید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس جامعه‌المصطفی

لازمه گسترش اسلام، دانش بالای مبلغان است

رییس جامعه‌المصطفی، لازمه گسترش اسلام، دانش بالای مبلغان است

در جلسه‌ رییس جامعه‌المصطفی با مدیر شبکه‌ الکوثر، بر لزوم همکاری جامعه‌المصطفی و شبکه‌ الکوثر تأکید شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در این جلسه به ظرفیت‌های بخش‌ عربی جامعه‌المصطفی اشاره کرد و اظهار داشت: زبان رسمی جامعه‌المصطفی در داخل و خارج کشور عربی است و ما معتقدیم که لازم است فارغ‌التحصیلان به این زبان مسلط باشند. نیاز دنیای عرب، گسترده است و ما باید با برنامه‌‌ریزی مناسب، به این نیازها پاسخ دهیم.

وی بر ضرورت تربیت کادر بومی در این نهاد تأکید کرد و ابراز داشت: ما برای حضور فکری در دنیا، به کادر بومی نیاز داریم. تربیت این کادر بومی نیز در جامعه‌المصطفی نمود پیدا کرده است، ما باید با تربیت نیروی کادر بومی دانشمند و ماهر، زمینه‌ گسترش آموزه‌های مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و انقلاب اسلامی را فراهم سازیم.

رییس جامعه المصطفی به پرورش کادر متناسب با نیاز روز اشاره و تصریح نمود: در دنیا، مشتاقان فراوانی برای پذیرفتن اندیشه‌ اسلام راستین وجود دارند، ولی باید راهکار و نیروی مناسب را برگزینیم و در هر برهه‌ای به آسیب‌های کار توجه داشته باشیم.

وی درباره‌ آسیب‌های کار تبلیغ ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، تنظیم روابط درست با اهل سنت است که به ظرافت بسیاری نیاز دارد. اگر این نکته در نظر گرفته نشود، باعث اختلاف و فتنه خواهد شد و این اختلاف، برای همه‌ مسلمانان جهان زیان‌بار خواهد بود».

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی دانش بالای مبلغان را لازمه‌ گسترش اندیشه‌ اسلام راستین در جهان دانست و تصریح کرد: اگر مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و جریان نوپای انقلاب اسلامی بخواهند در جهان رشد کنند، ابتدا، نیازمند دانش بالا و در مرحله‌ بعد، اقتصاد شکوفا هستند. ما باید با تربیت نیروی علمی قوی و آگاه در همه‌ زمینه‌ها، به جایگاه محکمی دست یابیم.

وی هنر را عامل مهمی در تبلیغ دین و فرهنگ دانست و خاطرنشان ساخت: به ‌کارگیری درست هنر برای گسترش فرهنگ و اندیشه‌ اسلام راستین، امر مهمی است که جامعه‌المصطفی نیز به آن توجه ویژه‌ای دارد و برگزاری جشنواره‌ طوبی یکی از مصادیق آن به شمار می‌رود.

در ادامه‌ی جلسه، آقای مجتهد مدیر شبکه الکوثر بخش‌هایی از این شبکه‌ را معرفی کرد و اظهار داشت: شبکه‌ الکوثر فعالیت خود را از سه سال پیش آغاز کرده است. این شبکه، بیشتر به مسایل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می‌پردازد، در این باره خط اعتدال را پیش گرفته است و از مطرح کردن مباحث اختلاف‌برانگیز خودداری می‌کند.