تبیان، دستیار زندگی
پخش برنامه شاد و مفرح با نام «سلام، صبح، مدرسه» از اول مهر از شبکه دو شروع می‌شود. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت شش صبح به مدت یک ساعت پخش می‌شود تا بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های کودک در فصل پاییز

برنامه کودک

پخش برنامه شاد و مفرح با نام «سلام، صبح، مدرسه» از اول مهر از شبکه دو شروع می‌شود. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت شش صبح به مدت یک ساعت پخش می‌شود تا بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کند.

مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو با اشاره به ‌فعالیت‌های فرهنگی این شبکه گفت: برخی مواقع شاهد هستیم محصولات فرهنگی با هویت ایرانی ـ اسلامی تطابق ندارد، به همین دلیل در نوشت‌افزار از جمله دفترچه‌ها، کوله‌پشتی و جامدادی‌ها عکس شخصیت‌ کارتون‌های خارجی چاپ می‌شود، اما شبکه دو از نیمه مرداد تلاش کرده پیشگام حرکت فرهنگی در این باره شود تا محصولات فرهنگی با هویت ایرانی ـ اسلامی به مردم عرضه شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل شبکه دو از چندی پیش حمایت از محصولات فرهنگی را آغاز کرده است. مجموع آثار کلاه قرمزی و سنجد خبرنگار از نیمه دوم مهر در قالب نوشت‌افزار وارد بازار می‌شود. طبیعی است وقتی محصولات فرهنگی برای خودمان باشد، استقبال خانواده‌ها هم بیشتر خواهد بود.

زارعان با اشاره به این ‌که استفاده از شخصیت‌های روی نوشت‌افزار شکرستان در این باره قدم خوبی بود، گفت: ورود شخصیت‌های شکرستان به بازار با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد و ما در این راستا قصد داریم از دیگر شخصیت‌های ایرانی برای این کار استفاده کنیم. این کار هدفمند صورت می‌گیرد و شبکه دو بررسی‌های لازم را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران انجام داده است.

پخش برنامه کارا و کوشا از نیمه مهر آغاز می‌شود. این برنامه به مباحث کارآفرینی و تلاش توجه می‌کند. شخصیت‌های اصلی این برنامه دو عروسک به نام‌های کارا و کوشا است. «ساده مثل نامه» از دیگر تولیدات شبکه دو برای فصل پاییز است. این برنامه عروسکی با مشارکت شرکت پست تولید شده و به مفاهیم پست، مهارت‌های زندگی و اجتماعی می‌پردازد. پخش برنامه‌های روزانه همچون عموپورنگ، جمعه به جمعه خونه به خونه و فیتیله‌ای‌ها در فصل پاییز ادامه خواهد داشت.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: جوانه های ایرانی

مطالب مرتبط:

فراخوان مسابقه‌ی نقاشی بابا بزرگ، مامان بزرگ دوست‌تون دارم

فراخوان چهارمین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون منتشر شد

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان

کرمانشاه میزبان جشنواره کشوری نمایش عروسکی

برگزاری نشست ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌ی کانون پرورش فکری

نمایش‌های کانون پرورش فکری در مناطق زلزله زده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.