تبیان، دستیار زندگی
كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی» شامل تمامی روزنامه‌های منتشر شده در داخل كشور از زمان قاجار تا به امروز و همچنین مجله تایم در فاصله زمانی پایان جنگ جهانی دوم تا پایان قرن بیستم، گشایش می‌باید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی بهمن افتتاح می‌شود

 كتابخانه تخصصی، انقلاب اسلامی، بهمن ،افتتاح، می‌شود  كتابخانه تخصصی، انقلاب اسلامی، بهمن ،افتتاح، می‌شود

«كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی» شامل تمامی روزنامه‌های منتشر شده در داخل كشور از زمان قاجار تا به امروز و همچنین مجله تایم در فاصله زمانی پایان جنگ جهانی دوم تا پایان قرن بیستم، گشایش می‌باید.

«كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی» شامل تمامی روزنامه‌های منتشر شده در داخل كشور از زمان قاجار تا به امروز و همچنین مجله تایم در فاصله زمانی پایان جنگ جهانی دوم تا پایان قرن بیستم، گشایش می‌باید.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رئوف گوهریان، مسئول «كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی» یاد شده گفت: این كتابخانه كه تاكنون مختص ارائه خدمات به پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی بوده و كاربری محدود داشته است، با گسترش منابع پژوهشی و تجهیز امكانات كتابداری از سوی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، ازابتدای بهمن ماه، منابع خود را در اختیار عموم علاقه مندان می‌گذارد.

گوهریان افزود: این كتابخانه در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ عنوان كتاب، ۵۰۰ عنوان نشریه فارسی زبان مرتبط با مبحث انقلاب اسلامی را در خود جای داده و بخش منابع خارجی نیز با ۶ هزار عنوان مقاله از زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و عربی تجهیز شده است.

مسئول «كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی»، گفت: تاكنون نیمی از مقالات خارجی به فارسی ترجمه شده‌اند و از میان هزار و ۳۰۰ عنوان كتاب خارجی نیز ۲۰۰ عنوان به فارسی ترجمه شده است.

گوهریان همچنین از ساخت نرم افزار كتابشناسی دیجیتال برای جستجوی آسان منابع این كتابخانه خبر داد و افزود: این كتابخانه هم زمان با جشن های گرامیداشت پیروزی انقلاب، در حوزه هنری گشایش می‌یابد.

در بخش نشریات این كتابخانه تمامی روزنامه‌های منتشر شده در داخل كشور از زمان قاجار تا به امروز جمع آوری شده و از مجلات بخش خارجی نیز می‌توان به دوره انتشار مجله تایم در فاصله زمانی پایان جنگ جهانی دوم تا پایان قرن بیستم میلادی اشاره كرد.