تبیان، دستیار زندگی
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد مسوولان باید نسبت به تربیت دینی قوی و هدایت جوانان اهتمام جدی داشته باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مکارم شيرازي:

مسوولان بايد تربيت ديني جوانان را جدي بگيرند

م شیرازی ،مسوولان، باید، تربیت دینی ،جوانان، راف جدید،بگیرند

آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع عظام تقليد تاکيد کرد: مسوولان بايد نسبت به تربيت ديني قوي و هدايت جوانان اهتمام جدي داشته باشند.

به گزارش ايرنا ، وي روز پنج شنبه در ديدار رييس سازمان ملي جوانان کشور افزود: تربيت ديني قوي در جوانان مهمترين عامل حفظ آنان از آسيب ها حتي در محيط هاي آلوده است.

وي بيان داشت: جوانان مهمترين نيروي جامعه در ابعاد علمي، فرهنگي، اجتماعي و مبارزه با دشمنان هستند که اين نيرو بايد پاس داشته شود تا با جهت دهي درست، پرورش يابند.

وي بيان داشت: امروز دشمن بيش از همه به طيف جوان ما چشم دوخته است و اميد وارند آنها را منحرف کنند که اگر چنين شود ديگر مشکلي براي سلطه نخواهند داشت.

آيت الله مکارم شيرازي با بيان اين که امروز دشمنان در پي رواج فساد در جامعه مي باشند يادآور شد: بايد دستگاهي وجود داشته باشد که کارش آمارگيري و تعيين ميزان عوامل فساد در بين جوانان باشد تا بتوان راهکاري صحيح ارائه داد.

اين مرجع شيعه با اشاره به اين که جوانان فعال ترين نيروهاي جامعه هستند افزود: اين افراد آسيب پذيرترين قشر جامعه نيز محسوب مي شوند و سريع تر درمعرض آسيب و خطر قرار دارند.

وي از اين مساله که گاهي برخي اين اشتباه را مي کنند که رسيدگي به مسائل جوانان به اين معناست که دنباله رو خواسته هاي آنها باشيم، افزود: بايد جوانان را رهبري و هدايت کرد نه آن که دنباله رو آنها بود.

آيت الله مکارم شيرازي تصريح کرد: طبق منطق اسلام بايد پيش رفت چرا که نه سخت گيري بيش از حد و نه غربزدگي هيچ يک حلال مشکل نخواهد بود.

وي همچنين با انتقاد از برخي موازي کاري ها، تصريح کرد: گاهي شاهد موازي کاري هايي در خصوص تاليفات و ديگر فعاليت ها براي جوانان هستيم در حالي که کار زمين مانده زياد است و بايد حلقه اتصالي وجود داشته باشد تا از کارهاي موازي