تبیان، دستیار زندگی
جالب اینجاست که وب سایت ضدانقلاب گویانیوز، یکی از قربانیان چنین توهماتی را همین شبکه دولتی صدای آمریکا می داند که با کمک های بشردوستانه [!] میلیون ها دلاری کشورهایی مثل امریکا، هلند، انگلیس، سوئد و... به توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای زیادی رسیده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وعده 50 شبکه برای آزادسازی ایران!


جالب اینجاست که وب سایت ضدانقلاب گویانیوز، یکی از قربانیان چنین توهماتی را همین شبکه دولتی صدای آمریکا می داند که با کمک های بشردوستانه [!] میلیون ها دلاری کشورهایی مثل امریکا، هلند، انگلیس، سوئد و... به توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای زیادی رسیده اند و همین توانایی مالی بر تداوم و تشدید توهم آنان افزوده است.

آقای امید حمیدی نیا که با عنوان "پژوهشگر ارتباطات" در برنامه شبکه صدای آمریکا (VOA) شرکت کرده بود، از ضعف اپوزسیون در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران و وعده های غیرعملی آنان انتقاد کرد.

شبکه ایران، ضد انقلاب

کارشناس صدای آمریکا گفت: «هر چیزی به خودی خود خطرآفرین نیست. شما فرض کنید الان حدود 50 شبکه تلویزیونی وجود دارد که صبح تا شب می گویند م الان می رویم و ایران را آزاد می کنیم. یکی می گوید با هواپیما می رویم، دیگری می گوید فردا از مردم می خواهیم و میلیون ها نفر می ریزند توی خیابان، ولی شما می بینید که هیچ اتفاقی نمی افتد.»

وی با اشاره به اینکه وقتی مردمی پشتیبان نظام خود هستند، با فعالیت های رسانه ای نمی توان جنبش ضدحکومتی به راه انداخت، افزود: «علی رغم همه این ها تا زمانی که جنبش اجتماعی حاضر در صحنه وجود نداشته باشد، یک رسانه آلترناتیو به خودی خود نمی تواند جنبش اجتماعی ایجاد کند.»

جالب اینجاست که وب سایت ضدانقلاب گویانیوز (gooya) طی یادداشتی زیر عنوان "اپوزیسیون متوهم" یکی از قربانیان چنین توهماتی را همین شبکه دولتی صدای آمریکا می داند که "جزء رسانه هایی است که  با کمک های بشردوستانه [!] میلیون ها دلاری کشورهایی مثل امریکا، هلند، انگلیس، سوئد و... به توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای زیادی رسیده اند و همین توانایی مالی بر تداوم و تشدید توهم آنان افزوده است."

در یادداشت این سایت می خوانیم: «اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج کشور را دو گونه توهم زمین‌گیرتر کرده است: توهم نسبت به اصلاح حکومت اسلامی، و توهم نسبت به توانایی و جایگاه اپوزیسیون در خارج از کشور.

توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای این بخش از اپوزیسیون که با کمک های بشردوستانه میلیون ها دلاری کشورهایی مثل امریکا، هلند، انگلیس، سوئد و..... تحقق یافته، متاسفانه بر تداوم و تشدید این توهم افزوده است.»

درباره عوامل فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و روانی زمین گیر شدن اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج از کشور گفتنی ها گفته شده اند، در میان این گفتنی ها اما به گمان من جای دو نوع توهم خالی ست!»

یادداشت نویس گویانیوز درباره آنچه "توهم نسبت به ظرفیت و توانایی اصلاح حکومت اسلامی" خوانده از اینکه اپوزیسیون نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را با خواسته های خود همراه کند، اظهار تاسف می نماید.

وی در بخش دیگر این نوشتار به "توهم اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج از کشور نسبت به توانایی خود" اشاره کرده و آورده است: «فیل هوا کردن با حجره هایی مثل  "اتاق فکر"، "شورا"ی زیر زمینی و نیمه مجهول الهویه ومجهول الامکان "شورای هماهنگی راه سبز امید"، و صدورفرمان های حمله و محاصره و عقب نشینی مدنی و غیر مدنی ...  از طریق  "اسکایپ های مستقر در واشنگتن دی .سی" و "صدای امریکا" و.... از وخامت حال این عزیزان خبر دارد. توانایی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای این بخش از اپوزیسیون که با کمک های بشردوستانه میلیون ها دلاری کشورهایی مثل امریکا، هلند، انگلیس، سوئد و..... تحقق یافته، متاسفانه بر تداوم و تشدید این توهم افزوده است.»

هر چیزی به خودی خود خطرآفرین نیست. شما فرض کنید الان حدود 50 شبکه تلویزیونی وجود دارد که صبح تا شب می گویند م الان می رویم و ایران را آزاد می کنیم. یکی می گوید با هواپیما می رویم، دیگری می گوید فردا از مردم می خواهیم و میلیون ها نفر می ریزند توی خیابان، ولی شما می بینید که هیچ اتفاقی نمی افتد.»

گویانیوز در ادامه به تلاش گروه های ضدانقلاب  برای آلترناتیو (جایگزین) سازی که در گزارش صدای آمریکا هم آمده بود، اشاره کرده و می نویسد: «بحث و تلاش برای برپایی یک "ائتلاف سیاسی یا وفاق ملی"، "کنگره ملی"، "دولت و پارلمان در تبعید"، "پارلمان ایرانیان مهاجر و تبعیدی" و آلترناتیو سازی ـ که از حدود سه دهه قبل در خارج از کشور مطرح بوده است ـ این بار توسط اصلاح طلبان، جمهوری خواهان، شبکه سکولارهای سبز، سلطنت طلبان و محافل و افراد دیگر رونمایی شده اند. بدون تردید اگر هدف از این بحث ها آلترناتیوسازی برای حکومت اسلامی نباشد و بیشتر گرما بخش کنفرانس ها و سمینارها و برنامه های رادیو و تلویزیونی و پالتاکی باشند، بی اشکال، مفرح و چه بسا آموزنده اند، اما پافشاری برعملی کردن تاثیرگذار این ایده ها در خارج از کشور با هدف شکل دهی آلترنایتو دموکراتیک حکومت اسلامی در شرایط کنونی غیر واقعی و خوش خیالانه است.»

بخش ارتباطات تبیان


منبع: جام نیوز