تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه باید بپذیریم که مافیای فوتبال در فوتبال ایران وجود دارد، قاطعانه عرض می کنیم در شرایطی که اکثر مردم شریف ما از مشکلات اقتصادی رنج می برند عده ای زالو صفت اختاپوس وار به فوتبال ما چسبیده اند و به اکثر شاهرگهای عرصه فوتبال دسترسی دارند و براحتی در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مافیای فوتبال ایران با قدرت جولان می دهند


متاسفانه باید بپذیریم که مافیای فوتبال در فوتبال ایران وجود دارد، قاطعانه عرض می کنیم در شرایطی که اکثر مردم شریف ما از مشکلات اقتصادی رنج می برند عده ای زالو صفت اختاپوس وار به فوتبال ما چسبیده اند و به اکثر شاهرگهای عرصه فوتبال دسترسی دارند و براحتی در این رشته جولان می دهند. سرمربیگری فوتبال در لیگ برتر در چند سال اخیر به غیر از چند مربی شریف بین حدود 10 مربی دست به دست می شود، بخاطر کارنامه ضعیف امروز از تیم؟ جدا می شود، فردا مربی؟ می شود، متاسفانه این قصه ادامه دارد
در دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با قضاوت پر حرف و حدیث محسن قهرمانی همرا ه بود، البته اکثر کارشناسان داوری فوتبال ازجمله نصیرزاده، فنایی، غیاثی، سیار ، رودنیل وچند تن دیگر اشتباه فاحش قهرمانی را تایید کردند .

آش آنقدر شور بود که رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اتفاقات دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس تاکید کرد: بر اساس آنالیز این بازی توسط اعضای دپارتمان، مشخص است که داوری پر اشتباه بوده و بی‌شک طبق قوانین و آئین‌نامه کمیته داوران با کادر داوری این دیدار برخورد خواهد شد.

پرسپولیس و سپاهان، داوری، فوتبال

رضا غیاثی کارشناس داوری در مورد نحوه قضاوت محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: بازیکن سپاهان در دقیقه 4 مسابقه فن کمر خوبی را بر روی مدافع پرسپولیس اجرا کرد که این مسئله در تصاویر تلویزیونی مشهود بود اما محسن قهرمانی صحنه خطا را از زمان شروع آن نمی بیند و وقتی صحنه را دید که بازیکن سپاهان فن کمرش را کامل کرده و حسینی را نقش زمین کرد.

وی ادامه داد: اگر قهرمانی زودتر صحنه را می‌دید یقینا باید به مهاجم سپاهان کارت زرد نشان می‌دهد و نیازی به گرفتن پنالتی و اخراج میثم حسینی نبود و این اشتباهات محسن قهرمانی در این بازی تاثیرگذار بود.

این داور که در دربی گذشته به گفته کارشناسان داوری پنالتی پرسپولیس را نادیده گرفته بود ، در هفته اول لیگ یک پنالتی بادآورده مقابل تراکتورسازی برای قرمزها می گیرد که شاید مثلا تلافی پنالتی دربی را کرده باشد!

قهرمانی آقای خاص داوران و رکورددار اشتباه داوری با ارفاق نزدیک به محسن ترکی، دیگر به یک معضل تبدیل شده است و آمیخته شدن آن با اشتباهات فاحشی که در بازی تیم های بزرگ انجام می دهد شرایط را به گونه ای رقم زده است که باید گفت آقای قهرمانی بی خیال این فوتبال شوید و اگر این کار را نمی کنید حداقل دیگر برای استقلال و پرسپولیس سوت نزنید.این دو تیم حداقل 50 میلیون هوادار دارند و تصمیم های اشتباه شما مثل مته ای است که مغز آنها را سوراخ می کند.

مروری گذرا به کارنامه داوری محسن قهرمانی موجب شناخت بیشتر این قاضی! می شود :

قهرمانی که سال گذشته هم بخاطراشتباهات فاحش توسط کمیته داوران دو ماه از قضاوت در لیگ برتر محروم شده است

داور بین‌المللی و خراسانی با آن اندام درشت همچنان یکی از مردان تأثیرگذار در میادین فوتبال است. در یکی، دو سال اخیر بحث اضافه وزن این داور جوان و پرصلابت پیش آمده، ولی خود او آمادگی‌اش را برای قضاوت در بالاترین سطح فوتبال کشور مناسب دانسته!، اما آمار خلاف حرف او را نشان می‌دهد.

اشاره به چند نمونه خالی از لطف نیست:

اعتراف كمیته داوران به اشتباه قهرمانی؛

هفته نخست لیگ یازدهم: اخراج نادرست‌ هافبك استقلال از سوی كمیته تأیید شد. مسئولان تیم استقلال پس از اعلام نظر چند پیشكسوت داوری مبنی بر اشتباه محسن قهرمانی، داور دیدار استقلال مقابل سپاهان، اعتراض رسمی خود را به كمیته داوران اعلام و مسئولان در كمیته داوران و سرپرست كمیته، اعتراض باشگاه استقلال را اصولی و درست اعلام كردند.

مسئولان در كمیته فنی پس از بازبینی فیلم دیدار آبی‌ها در مقابل سپاهان اعلام كردند،‌ اخراج اسماعیل شریفات، هافبك استقلال از زمین مسابقه به هیچ وجه کار درستی نبوده و محسن قهرمانی، داور این دیدار درباره این صحنه كاملا اشتباه كرده كه سوت خود را به صدا درآورده است.

محسن قهرمانی، داور بازی حساس استقلال ـ سایپا که گویا از آمادگی بدنی برای داوری برخوردار نیست، با اشتباه خود در عدم اعلام یک پنالتی قضاوتی بحث برانگیز برای خود به یادگار گذاشت. جا ماندن داور بازی از بیشتر صحنه‌های بازی و نگرفتن یک پنالتی برای تیم استقلال، آبی‌پوشان تهرانی را از سه امتیاز بازی محروم کرد. هوشنگ نصیرزاده که به عنوان کارشناس داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک بازی پرداخت، اعلام کرد که داور یک پنالتی مسلم استقلال را اعلام نکرده است

اشتباهات داور استقلال را کشت!

لیگ دهم: محسن قهرمانی، داور بازی حساس استقلال ـ سایپا که گویا از آمادگی بدنی برای داوری برخوردار نیست، با اشتباه خود در عدم اعلام یک پنالتی قضاوتی بحث برانگیز برای خود به یادگار گذاشت. جا ماندن داور بازی از بیشتر صحنه‌های بازی و نگرفتن یک پنالتی برای تیم استقلال، آبی‌پوشان تهرانی را از سه امتیاز بازی محروم کرد. هوشنگ نصیرزاده که به عنوان کارشناس داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک بازی پرداخت، اعلام کرد که داور یک پنالتی مسلم استقلال را اعلام نکرده است.

دروازه‌بان استقلال باید اخراج می‌‌شد

لیگ دهم: سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال، با اشاره به اشتباه داور دیدار تیم‌های استقلال ـ راه‌آهن گفت: قهرمانی باید دروازه‌بان تیم استقلال را از زمین بیرون می‌کرد. حسین عسکری با بیان این مطلب گفت: تنها در دیدار استقلال و راه آهن، داور بازی دچار اشتباه شده است.

وی افزود: در دقیقه حدود 75 آن دیدار، محسن قهرمانی داور مسابقه باید محمد محمدی دروازه‌بان استقلال را به دلیل اینکه در بیرون از محوطه جریمه، توپ را با دست دفع کرده و موقعیت گلی از تیم راه آهن گرفت، با نشان دادن کارت قرمز از زمین بیرون می‌کرد که وی اصلا تشخیص هند نداده است؛ گاهی داور در تصمیم گیری اشتباه می‌کند، ولی وی اصلا تشخیص نداد!

نقطه عطف کارنامه داوری محسن قهرمانی

بزرگترین نقطه عطف کارنامه داوری محسن قهرمانی، به دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل 85-86 بازمی‌گردد؛ جایی که قهرمانی در دقیقه 86 مسابقه، پنالتی کاملا مشکوکی را علیه پرسپولیس اعلام کرد در حالی که 4 دقیقه تا برتری یک بر صفرپرسپولیس وقت باقی مانده بود ، در یک صحنه مهاجم سپاهان خودش را کنارپژمان نوری بازیکن آنروز قرمزها زمین زد و بدون برخورد با نوری در کمال تعجب یک ضربه پنالتی بسود سپاهان اعلام شد ! تا سرانجام شکست تیم پرطرفدار تهرانی مقابل 120 هزار هوادار در وقتهای اضافه ، منجر به تغییرات عمده در بعد مدیریتی باشگاه و فنی این تیم شود؛ خطایی که پژمان نوری، بازیکن آن روز پرسپولیس هنوز آن را انکار می‌کند!

قضاوت‌های پر حرف و حدیث

وی چند فصل اخیر قضاوت‌های پر حرف و حدیث بسیاری داشته و بعضا کارهای عجیب و غریب بسیاری کرده است؛ دو اخراج جالب توجه او در مسابقه حساس استقلال ـ سایپا، فصل 85-86 که منجر به محرومیت سیاوش اکبرپور و ارشاد یوسفی شد، از یاد هیچ فوتبالدوستی نمی رود.

قهرمانی در لیگ هشتم حرفه ای و تا پایان هفته چهاردهم نیز سه بار حاشیه ساز بوده است. در هفته سوم پیکارهای قهرمانی با سوت اشتباه خود، یک پیروزی شیرین را از پرسپولیس در انزلی گرفت و پنالتی عجیبی را در دقایق پایانی مسابقه اعلام کرد. اعمال قانون وی در دیدار دو هفته پیش استقلال ـ ذوب آهن نیز عجیب بود و حرف و حدیث بسیاری به وجود آورد. در هفته چهاردهم نیز قهرمانی با مردود اعلام کردن گل سالم راه آهن در مصاف با مس کرمان، حاشیه ساز شد تا رئیس کمیته داوران نیز از اشتباه محرز او بگویند و شخص قهرمانی، مجبور به عذرخواهی از راه آهنی‌ها شود.

عسکری: محسن قهرمانی پنالتی پرسپولیس را ندید

لیگ دهم: رئیس وقت کمیته داوران فدراسیون فوتبال در تحلیل عملکرد داوران رقابت‌های لیگ برتر، قضاوت‌های صورت گرفته را مطلوب دانست؛ هرچند به برخی اشتباهات داوران نیز اعتراف کرد.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره قضاوت داوران در هفته گذشته لیگ برتر گفت: به جز بازی پیروزی و شهرداری تبریز که داور به اشتباه در دقیقه 48 برای پیروزی پنالتی نگرفت، در بازی‌های دیگر صحنه‌های تأثیرگذار نداشتیم.

البته موارد بسیار دیگری هم هست که در صورت لزوم به آن می‌پردازیم؛ از جمله قضاوت پر سر و صدای محسن قهرمانی بین دو تیم صبا و سپاهان و گرفتن پنالتی مشکوک و تصادف او در هنگام بازگشت از قم و... .

استقلال و ذوب آهن؛وقتی قهرمانی تیم ذوب آهن را از کورس خارج کرد

لیگ برتر سال 87. در این بازی استقلال و ذوب آهن مساوی بودند و بازی با هیجان خاصی در جریان بود.عیسی اندوی دروازه بان ذوبی ها روی یک صحنه توپ را در محوطه 18 قدم در آغوش گرفت.او چند قدم با توپ حرکت می کند و ...محسن قهرمانی وارد عمل می شود و خطای شش ثانیه دروازه بان را اعلام می کند.اتفاقی که اعتراض شدید ذوب آهنی ها را به همراه داشت.در هر صورت خطا اعلام شده بود و استقلالی ها همان توپ را وارد دروازه کردند!دقایقی بعد آبی ها گل دوم را هم به ذوب آهن زدند و تیم صدرنشین آن زمان را شکست دادند.ابراهیم زاده مربی بااخلاق ذوبی ها پس از پایان بازی به قهرمانی لقب مخترع داد که همیشه چیزهای خاصی در قضاوت کردن دارد که مختص خودش است!

و...موارد بسیار دیگر که در صورت لزوم با اسناد معتبر ارائه خواهیم کرد ..

متاسفانه باید بپذیریم که مافیای فوتبال در فوتبال ایران وجود دارد ، قاطعانه عرض می کنیم در شرائطی که اکثر مردم شریف ما از مشکلات اقتصادی رنج می برند عده ای زالو صفت اختاپوس وار به فوتبال ما چسبیده اند ، وبه اکثر شاهرگهای عرصه فوتبال دسترسی دارند و براحتی در این رشته جولان می دهند ....

سرمربیگری فوتبال در لیگ برتر در چند سال اخیر به غیر از چند مربی شریف بین حدود 10 مربی دست به دست می شود !؟ بخاطر کارنامه ضعیف امروز از تیم ؟ جدا میشه ، فردا مربی؟ میشه و متاسفانه این قصه همچنان ادامه دارد ...البته حساب مربیان شریفی چون مایلی کهن ،جلالی، فرکی ، ابراهیم زاده،دایی و گلمحمدی و چندتن دیگر جداست .

دو سال قبل وقتی حاجی مایلی و جلالی از فساد در فوتبال گفتند جز چند مانور کوچک و محرومیت مربی چه کرده ایم ؟

محسن ترکی دو سال پیش در بازی تراکتور و استقلال یک پنالتی باد آورده نصیب استقلال کرد و قهرمانی را از تراکتور گرفت ! در صورتی که با همان 3 امتیاز در تبریز این تیم بجای سپاهان قهرمان می شد..

محسن ترکی سال پیش هم در بازی فولاد و استقلال یک پنالتی باد آورده به استقلال هدیه داد تا در پایان لیگ باز هم تراکتور با اختلاف دو امتیاز دستش از قهرمانی کوتاه بماند...

رسول خطیبی مربی گسترش فولاد در گفتگو با خبرگزاری ها گفته بود : از کمیته داوران میخواهیم در بازی تبریزیها از ترکی استفاده نکنند. حرف این مربی معنای فراوان دارد...

شما خودتان را بجای تماشاگران و هواداران بگذارید آیا با این موارد و موارد بسیار مشابه ناخواسته به این فکر نمی کنید که در حال حاضر قهرمانی لیگ برتر شاید طوری برنامه ریزی شده باشد که فقط بین دو تیم خاص دست به دست شود ؟ مطمئن باشید که اجازه نمی دهند تیم شایسته فولاد که شایسته ترین تیم حال حاضر ایران است ، قهرمان شود ...همان طور که ذوب آهن و تراکتورسازی  قهرمان نشدند..

قهرمانی و قاتل جان لنون!

در پایان به مطلبی در سایت قانون اشاره می کنیم که نوشت : جان لنون اسطوره موسیقی آوانگارد جهان، مرد صلح طلب، یکی از 5 چهره بسیار ممتاز و مشهور دنیا، عضو اولیه گروه بیتلز و جذاب ترین چهره هنری قرن بیستم با 4 گلوله که از راه نزدیک توسط دیوید چپمن شلیک شد، دنیا را ترک کرد و رفت. می دانید انگیزه چپمن چه بود؟ فقط اینکه مشهور شود! او جان لنون را کشت تا مشهور شود، همین...

این قضیه، شما را به یاد ماجراجویی های داور دیدار سپاهان و پرسپولیس نمی اندازد؟!

بخش ورزشی تبیان


منبع: تابناک