تبیان، دستیار زندگی
آرت اکسپوی مالزی که بزرگ ترین رویداد هنری این کشور به شمار می رود با حضور 13 هنرمند ایرانی آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مالزی میزبان هنرمندان ایرانی


آرت اکسپوی مالزی که بزرگ ترین رویداد هنری این کشور به شمار می رود با حضور 13 هنرمند ایرانی آغاز به کار کرد.

بزرگ‌ترین اکسپوی مالزی میزبان هنرمندان ایرانی

این نمایشگاه با حضور پادشاه ایالت ملاکای مالزی، جمعی از مقامات دولتی مالزی و نمایندگان سیاسی 16 کشور جهان در مرکز نمایشگاهی Matrade مالزی افتتاح شد.

بر خلاف سال های گذشته امسال با همت رایزنی فرهنگی غرفه ای با نام سفارت ایران در اختیار هنرمندان ایرانی قرار گرفته است.

ندا ذوقی (نگارگری و تذهیب)، پگاه جهانگیری (نقاشی و باتیک)، مینا هدایت (نقاشی)، فاطمه مفرحی (نقاشی)، آتوسا ذوالقدری (نقاشی)، اصغر یعقوبی (نقاشی و حجم)، حمید پوربهرامی (نقاشی)، محمد کاوند (تابلوکاشی)، بهادر معیر (نقاشی)، حجت الله رنجبر (نقاشیخط)، غلامرضا راهپیما (خوشنویسی) و حسین صدیقی (خوشنویسی) هنرمندان ایرانی هستند که آثارشان در غرفه ایران در نمایشگاه آرت اکسپو در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاوه بر غرفه سفارت ایران، یک هنرمند ایرانی دیگر با نام امیرحسین ذکرگو به طور اختصاصی آثار خود را در غرفه ای به نمایش گذاشته است.

علی اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی درخصوص این نمایشگاه گفت: هرساله اینجا آرت اکسپو برگزار می شده است و هنرمندان ایرانی نیز به طور اختصاصی در آن شرکت می کردند.

بخشی را برای سفارتخانه ها در نظر گرفته بودند که امسال ما این بخش را گرفتیم و در اختیار هنرمندان ایرانی قرار دادیم و 12 هنرمند ایرانی به طور رسمی در این نمایشگاه شرکت کردند.

علاوه بر غرفه سفارت ایران، یک هنرمند ایرانی دیگر با نام امیرحسین ذکرگو به طور اختصاصی آثار خود را در غرفه ای به نمایش گذاشته است

مالزی، انگلیس، سنگاپور، ژاپن، چین، هند، مجارستان، ویتنام، تایوان، کره جنوبی، فرانسه، روسیه، اسپانیا، میانمار، اندونزی، هنگ کنگ، اکوادور، برزیل، کوبا، کلمبیا، بلژیک، سوئیس، ایتالیا، فیلیپین و قزاقستان از جمله کشورهایی است که آثار هنرمندان آنها در بیش از 60 غرفه این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

بخش هنری تبیان


منبع: ایسنا