تبیان، دستیار زندگی
«اردوان کامکار» نوازنده صاحب سبک سنتور و جوان ترین عضو از نسل اول خانواده هنرمند «کامکار» به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوان كامكار به «كما» رفت

نوازنده سنتور كامكارها در بیمارستان


«اردوان کامکار» نوازنده صاحب سبک سنتور و جوان ترین عضو از نسل اول خانواده هنرمند «کامکار» به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد.

اردوان كامكار به «كما» رفت

بیتا حقیری، همسر اردوان کامکار با بیان اینکه در حال حاضر این عضو گروه کامکار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان «فرمانیه» بستری شده است گفت:

«آقای کامکار به یک باره دچار ضایعه قلبی شد و زمانی که به بیمارستان منتقل شدند ضربان قلب کاملامتوقف بود. اما خوشبختانه با اقدامات سریع تیم پزشکی ریتم قلب به حالت عادی درآمد و در حال حاضر حالشان بهتر است. اما با توجه به اینکه ایشان به مدت چند دقیقه به کما رفتند باید 48 ساعت منتظر ماند تا خطر هرگونه ضایعه ای برطرف شود.»

به گفته همسر اردوان کامکار این نوازنده سابقه هیچ گونه بیماری قلبی نداشته و این عارضه در اثر سکته قلبی به وجود آمده است: « بنا به نظر تیم پزشکی، بیمار باید در این وضعیت در سکون مطلق باشد از این جهت ظرف این مدت مدام داروهای خواب آور به وی تزریق می شود تا بدن در حالت سکون قرار گیرد. البته بسیاری از پزشکان بیمارستان اذعان داشتند که خطر رفع شده اما این 48 ساعت لحظه های مهمی برای ماست.»

اردوان کامکار نوازنده سنتور و کوچک ترین عضو خواهران و برادران کامکار است که آموزش سنتور را از سن چهارسالگی و نزد پدرش، حسن کامکار آغاز کرد. او در جوانی به همراه برادر بزرگ ترش هوشنگ کامکار، کنسرتینوی سنتوری تصنیف کرد که در آلبومی به نام بر تارک سپیده (همراه با یک کنسرتینوی کمانچه از برادرش، اردشیر) به بازار عرضه شد.

تقسیم ملودی های قطعات و تقسیم آنها در دو دست یکی دیگر از ویژگی های نوازندگی اش است و یکی از مهم ترین توانایی هایش، قدرت مساوی دستانش است که مضراب های چپ و راستش را یکدست کرده است

اردوان، نواختن سنتور را به سطح خوبی از لحاظ تکنیکی رساند و در زمینه نوازندگی، ردیف موسیقی، گروه نوازی، اصول و مبانی موسیقی و آهنگسازی هم به درجاتی نسبتا خوب رسید.

تقسیم ملودی های قطعات و تقسیم آنها در دو دست یکی دیگر از ویژگی های نوازندگی اش است و یکی از مهم ترین توانایی هایش، قدرت مساوی دستانش است که مضراب های چپ و راستش را یکدست کرده است. از مهم ترین کارهای اردوان کامکار ساخت موسیقی فیلم سنتوری است که سنتور این فیلم را نیز خودش نواخته است.

بخش هنری تبیان


منبع:

روزنامه شرق