تبیان، دستیار زندگی
انتخاب هدیه تهرانی به نایب رییسی بانوان سبک تای چی چوان البته با برکناری هایی همراه بوده است که حاشیه ساز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال هدیه تهرانی در ورزش


در پی انتخاب هدیه تهرانی به عنوان نایب رییس سبک تای چی چوان رزمی انتقادهایی بر این انتخاب و بیشتر از آن برکناری دیوانی از این سمت مطرح شد.


هدیه تهرانی

در این میان شکوفه دیوانی نایب رییس سابق سبک تای چی چوان معتقد است تهرانی هنوز سابقه لازم برای این مسوولیت را ندارد.

شکوفه دیوانی نایب رییس سابق سبک تای چی چوان اظهار داشت:علی نژاد فقط چهار الی پنج سال است که وارد خانواده ووشو شده و در مقابل بنیانگذار ووشو استاد داداشی و منی که 22سال خاک ووشو را خورده ایم هیچ حرفی نمی تواند بزند،وقتی وی بچه مدرسه ای بوده ما در ووشو فعالیت میکردیم اما حالا با وقاحت تمام در مصاحبه هایش به پیشکسوتان توهین میکند.درورزش اخلاق حرف اول را میزند و به احترام به بزرگان هر رشته و پیشکسوتان اهمیت بسیاری میدهند که متاسفانه علی نژاد هیچ بویی از اخلاقیات در ورزش نبرده من بارها مادرانه به وی تذکر دادم که راهی که میروی خطاست واو توجه نمیکرد و هربار فقط با سلیقه شخصی چه در بخش ساندا و چه دربخش تالو ووشوکاران را انتخاب میکرد.و به نظر مربیان و پیشکسوتان و حتی زحمات ووشوکاران اهمیت نمی داد.

وی افزود:علی نژاد همیشه زحماتی که تای چی کاران میکشیدند را نادیده میگرفت بطوریکه برای دوره های برون مرزی مربیگری و داوری تا چی تاکنون هیچ اعزامی نداشتیم و فقط به صورت سلیقه ای سبک هایی که خودش صلاح می دانست را اعزام میکرد،من خود سال های بسیاری است در ووشو فعالیت دارم و اگر حرفی میزنم و اعتراضی دارم به دنبال حقی برای خودم نیستم و فقط برای شاگردانی که سا لهاست در رشته تای چی فعالیت دارند و جوان هستند و پرانگیزه دلسوزی میکنم.

وی ادامه داد: حدود دو سال پیش از سوی علی نژاد با درخواست و امضای من به عنوان نایب رییس تای چی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور این سبک  موافقت شد اما پس از برگزاری مسابقات احکام قهرمانان توسط علی نژاد امضا نشد و وی ادعا کرد تا امضای رییس سبک نباشد من آن را امضا نمیکنم. جالب است چطور با در خواست من به عنوان نایب رییس مسابقه برگزار میشود اما امضای من بر روی احکام قهرمانان هیچ نقشی ندارد ؟

نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: هدیه تهرانی بهترین انتخاب برای سبک تای چی چوان بود چون هم از نظر فنی به این رشته تسلط داشت هم بدلیل چهره بودن میتواند کمک بزرگی به پیشرفت تای چی چوان کند.

دیوانی گفت: کهرنگی نایب رییس فدراسیون ووشو که نزدیک به دوسال است بدون هیچ اطلاعی از ووشو به این سمت منصوب شده در مصاحبه ای گفته : (منکر تاثیر چهره بودن هدیه تهرانی در پیشرفت تای چی نمی توان شد) جالب است تای چی چوان رشته ورزشی است که با روح و روان انسانها در ارتباط است پس این رشته کالا نیست که بخواهیم با چهره های معروف سینمایی تبلیغش کنیم. این انتخاب و این ادبیات توهین بزرگی به وجهه کاری هدیه تهرانی نیز هست.

وی ادامه داد: من شاگردان بسیاری داشته ام که هدیه تهرانی هم یکی از آنان بوده که با توجه با اینکه  وی در مراحل اولیه این رشته هست و سابقه چندانی ندارد و تای چی کاران بسیاری با سابقه فعالیتی بیشتری در این رشته داشته ام انتخاب ایشان به عنوان نایب رئیس این سبک را به صلاح این رشته نمی دانم. تای چی چوان رشته ای است که نیاز به تمرین و فعالیت مستمر دارد و هدیه تهرانی با توجه به موقعیت شغلی که داشته نمی توانست فعالیت مستمری داشته باشد.

هدیه تهرانی

وی تاکید کرد: هدیه تهرانی تای چی کار هست اما تا این لحظه هیچ مدرک مربیگری و دانی از این سبک نگرفته و تا جایی که من مطلع هستم  دارای مدرک مربیگری و دان در سبک خونگ چوان هست. من مادر تای چی چوان هستم و با کمال میل حاضرم تمام دانشم را در اختیار این عزیز قرار دهم اما معتقدم که وی به فعالیت بسیاری که مستلزم سال ها تلاش است،نیاز دارد تا بتواند در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشد.

اما نایب رییس فدراسیون ووشو،انتخاب خود را راهی برای پیشرفت این رشته می داند.

کهرنگی:از چهره بودن هدیه تهرانی برای پیشرفت تای چی استفاده کردیم

نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: هدیه تهرانی بهترین انتخاب برای سبک تای چی چوان بود چون هم از نظر فنی به این رشته تسلط داشت هم بدلیل چهره بودن میتواند کمک بزرگی به پیشرفت تای چی چوان  کند.

بدرالملوک کهرنگی نایب رئیس فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: منکر این نمی توان شد که چهره بودن هدیه تهرانی یکی از نکات مهمی بود که باعث انتخاب وی برای سمت نایب رئیسی  تای چی چوان شد.زیرا حس کردیم  با انتخاب وی میتوانیم پس از سال ها باعث پیشرفت این رشته شویم.

وی ادامه داد:البته چندین گزینه برای سمت نایب رییسی سبک تای چی داشتیم اما از آنجایی که برنامه های هدیه تهرانی از نظر مدیریتی و آموزشی خیلی مناسب بود و علاقه بسیاری به آموزش و ترویج این رشته داشت تا جاییکه آکادمی تخصصی تاچی چوان در منزلش راه اندازی کرده بود ،به همین دلیل وی را بهترین گزینه برای این سمت تشخیص دادیم.

وی خاطر نشان کرد: هدیه تهرانی دارای دان و مربیگری تای چی هست و از نظر فنی اطلاعات خوبی در این رشته دارد که مطمئنم با حضور وی بعنوان نایب رییس این سبک به زودی شاهد برگزاری همایش ها ،استاژها و مسابقات و در کل پیشرفت تای چی چوان پس از سال ها خواهیم بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: باشگاه خبرنگاران