تبیان، دستیار زندگی
نایب‌قهرمان المپیک 2012 لندن گفت: خیلی دوست دارم که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان ملاقات و با ایشان درمورد مشکلات دو و میدانی صحبت کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احسان حدادی:

مربی ندارم، پول ماساژور را هم می‌دهم!


نایب‌قهرمان المپیک 2012 لندن گفت: خیلی دوست دارم که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان ملاقات و با ایشان درمورد مشکلات دو و میدانی صحبت کنم.

احسان حدادی

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا، با کسب مدال نقره المپیک 2012 لندن، توانست مهمترین مدال تاریخ دو و میدانی ایران را بدست آورد. مدالی که سبب شد تا امیدواری های زیادی برای کسب موفقیت در رشته مادر ایجاد شود اما پس از المپیک آن طور که باید و شاید به این قهرمان ملی ایران رسیدگی نشد و همین موضوع باعث شد تا حدادی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف دهد و در مسابقات قهرمانی جهان که در روسیه برگزار شد نیز حضور پیدا نکند. با این حال این ستاره دو و میدانی ایران، پس از شرکت در چند دوره مسابقات دایموندلیگ و کسب عنوان سوم این رقابت ها، تصمیم گرفته تا تیم ملی دو و میدانی ایران را در بازی های کشورهای اسلامی که قرار است از 31 شهریور ماه در اندونزی برگزار شود همراهی کند.

حدادی این رقابت ها را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در این مسابقات برای کشورم افتخار کسب کنم.

*مثل اینکه قرار است در بازی های کشورهای اسلامی، شرکت کنی؟

بله همین طور است. البته قبل از آن باید در جلسه ای با مسئولان کمیته ملی المپیک شرکت کنم تا در خصوص شرایط حضور در این رقابت ها با هم صحبت کنیم.

*منظورت از شرایط، مسائل مالی است؟

بله.

*به خاطر همین شرایط بود که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکردی؟

بله شرایط من برای این رقابت ها بسیار سخت بود و به دلیل اینکه هیچ امکاناتی برای من فراهم نشده بود، تصمیم گرفتم که در مسابقات قهرمانی آسیا در هند شرکت نکنم.

*برای مسابقات قهرمانی جهان چطور؟

مسابقات قهرمانی جهان، بعد از المپیک و جام جهانی فوتبال، بزرگترین تورنمنت در هر رشته ای محسوب می شود که طبعاً همه ورزشکاران علاقه دارند تا در آن شرکت داشته باشند. من هم دوست داشتم در این رقابت ها شرکت کنم اما از لحاظ روحی و جسمی در شرایط خوبی قرار نداشتم و برای همین تصمیم گرفتم که به روسیه نروم.

مازکوف مربی من نیست بلکه ماساژور من است که به دلیل آسیب دیدگی هایی که در کمرم و پاهایم وجود داشت، او را با خودم به ایران آورده ام و بدون اینکه قراردادی با من داشته باشد، به من کمک می کند و پولش را هم خودم می پردازم

*البته به جای تو برادران صمیمی در این رقابت ها شرکت داشتند. نتایج آنها را در این رقابت ها چگونه ارزیابی می کنی؟

آنها در این مسابقات 57 متر پرتاب کردند که پرتاب قابل توجهی نیست و با 64 متری که در مسابقات داخلی پرتاب کرده بودند، فاصله داشت. با این حال امیدوارم که برادران صمیمی در بازی های کشورهای اسلامی بتوانند پرتاب های خوبی داشته باشند.

*بازی های کشورهای اسلامی را چطور می بینی؟

این رقابت ها، مسابقات بسیار خوبی است که تیم های خوبی در آن شرکت دارند و ورزشکاران بزرگی دور هم جمع می شوند و در سال 2005 هم که بازی های کشورهای اسلامی در عربستان برگزار شد، شاهد برگزاری رقابت های بسیار خوبی بودیم و دوست دارم که در این رقابت ها شرکت کنم و برای کشورم افتخار کسب کنم.

*در حال حاضر شرایط خودت چگونه است؟

خدا را شکر با تمرینات خوبی که انجام داده ام و مسابقاتی که در دایموندلیگ ها برگزار کردم، در شرایط خوبی قرار دارم و آماده شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی هستم.

*مثل اینکه گفته بودی اگر امکانات و شرایط مناسب برای تو فراهم بود، می توانستی در دایموندلیگ ها، قهرمان هم بشوی؟

بله همین طور است من اگر مانند دیگر ورزشکاران کشورهای دیگر می توانستم با شرایط و امکانات مناسب تمرین کنم و مربی خوبی داشته باشم، چیزی کمتر از آنها ندارم و می توانم برای کسب عنوان قهرمانی هم با آنها رقابت کنم.

*البته  رئیس فدراسیون دو و میدانی اعلام کرده که مازکوف مربی تو است؟

مازکوف مربی من نیست بلکه ماساژور من است که به دلیل آسیب دیدگی هایی که در کمرم و پاهایم وجود داشت، او را با خودم به ایران آورده ام و بدون اینکه قراردادی با من داشته باشد، به من کمک می کند و پولش را هم خودم می پردازم.

*حالا قرار است این پول را به تو بپردازند؟

بله قرار است در کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی، پس از قراردادی که با من بستند، این پول را بپردازند.

*وضعیت قراردادت با باشگاه پرسپولیس به چه صورت است؟

قرارداد من با پرسپولیس 29 خرداد به پایان رسید و مقداری از مطالباتم باقی مانده که قرار است آن را بپردازند.

*در مورد تمدید قراردادت با رویانیان صحبت نداشته ای؟

نه هیچ صحبتی در این خصوص صورت نگرفته است!

*اما مدیر عامل پرسپولیس در گذشته خیلی از حمایت از ستاره های غیر فوتبالی ورزش ایران صحبت می کرد؟

نمی دانم چه بگویم!

*گویا قصد داری با سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم ملاقات داشته باشی؟

بله خیلی دوست دارم که آقای صالحی امیری را از نزدیک ببنیم و با ایشان صحبت کنم اما خیلی از کارهای ورزش عقب مانده و ایشان مشغول بررسی آنها هستند و فعلاً فرصتی دست نداده که با ایشان صحبت کنم اما با این حال مترصد فرصتی هستم که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان درخصوص مسائل مختلف صحبت کنم.

بخش ورزشی تبیان

منبع :