تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر ۹۲ حدود یک میلیون دانش آموز برای نخستین بار وارد پایه هفتم می شوند، همچنین بیش از ۵ میلیون دانش آموز در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل خواهند شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود یک میلیون دانش آموز برای نخستین بار به پایه هفتم/ شیوه جبران کمبود کتب کارودانش

ورود یک میلیون دانش آموز برای نخستین بار به پایه هفتم/ شیوه جبران کمبود کتب کارودانش


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر 92 حدود یک میلیون دانش آموز برای نخستین بار وارد پایه هفتم می شوند، همچنین بیش از 5 میلیون دانش آموز در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل خواهند شد.


ابراهیم سحرخیز درباره آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم گفت: مهر امسال مقطع دبیرستان به دو بخش متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می شود به گونه ای که دانش آموزان پایه ششم وارد کلاس هفتم یا همان دوره اول متوسطه اول می شوند و امسال به طور موقت شاهد حذف یک ساله پایه دوم راهنمایی هستیم.

وی افزود: تعداد دانش آموزان پایه هفتم حدود یک میلیون نفر است و در مقطع متوسطه 5 میلیون و 500 هزار دانش آموز داریم که 500 هزار دانش آموز نیز در مقطع پیش دانشگاهی حضور می یابند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور 6 میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی، درخصوص کمبود معلم به ویژه برای پایه هفتم ادامه داد: امسال کمبود معلم نداریم و از طریق اضافه تدریس معلمان می توانیم کسری نیروی انسانی را جبران کنیم، بسیاری از معلمان علاقه مند به اضافه تدریس هستند که این موضوع به جبران مسئله کمبود معلم نیز کمک می کند.

بیش از 85 درصد مدارس متوسطه در سال تحصیلی آینده در نوبت صبح فعالیت خواهند کرد، تعدادی از شهرهای مهاجرپذیر از جمله اطراف تهران نیز دانش آموزان نوبت بعدازظهر خواهند داشت.

سحرخیز یادآور شد: بیش از 85 درصد مدارس متوسطه در سال تحصیلی آینده در نوبت صبح فعالیت خواهند کرد، تعدادی از شهرهای مهاجرپذیر از جمله اطراف تهران نیز دانش آموزان نوبت بعدازظهر خواهند داشت.

وی درخصوص توزیع کتاب های درسی دانش آموزان دبیرستانی تصریح کرد: کتاب های درسی دانش آموزان هنرستانی از طریق مدارس توزیع می شود که در روز اول مهر در اختیارشان قرار خواهد گرفت. البته برای برخی رشته های کار و دانش که جدید هستند ممکن است با کمبود کتاب مواجه شویم که برای این رشته ها منابع و رفرنس هایی از سوی معلمان به دانش آموزان ارائه می شود.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان