تبیان، دستیار زندگی
مایع ظرفشویی خشCD را پاك می كند؟ برای این كه خراش سطح سی دی ها را از بین ببریم، یا بتوانیم اطلاعات ذخیره شده در آنها را به نحوی كپی كنیم . راههای زیادی ابداع شده است. در بازار انواع و اقسام مواد ساینده با عنوان خش گیرCDیافت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا می دانید كه...

مایع ظرفشویی خشCD را پاك می كند؟

برای این كه خراش سطح سی دی ها را از بین ببریم، یا بتوانیم اطلاعات ذخیره شده در آنها را به نحوی كپی كنیم . راههای زیادی ابداع شده است.

در بازار انواع و اقسام مواد ساینده با عنوان خش گیرCDیافت می شود، كه عموماً خود موجب بروز خش می شوند، اما تعدادی از آنها كه تایید شده هستند، در موارد اندكی می توانند مفید باشند و خش های نه چندان عمیق را برطرف كنند.

بهترین مواد برای از بین بردن خش  سی دی ها نوعی پودر ساینده با درجه های استاندارد است كه برای تولید عدسی به كار می رود ، البته قیمت آن گران است، اما گاه استفاده از آنها مقرون به صرفه است.

شستن سی دی ها با مایع ظرفشویی هم در مواقعی كه خش ها عمیق نباشد، مفید است؛ اما اگر راههای سخت افزاری جوابگو نبود، آخرین راه كپی حداكثر اطلاعات قابل باز خوانی است.

شكر، عامل اصلی پوسیدگی دندان است؟

خوردن شكر یكی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان است. پس از خوردن شیرینی ، فرآیند شیمیایی پیچیده ای در دهان آغاز می شود . باكتری های موجود در پلاك های دندانی از شكر برای تولید اسید به منظور قابل مصرف كردن املاح سطح دندان استفاده می كنند.

شكر در بدن انرژی تولید می كند و هیچ ماده مغذی دیگری ندارد .  شما برای دریافت انرژی به مواد قندی نیاز ندارید و می توانید با خوردن سایر موادغذایی انرژی مورد نیاز بدن را تامین كنید . نتیجه دریافت زیاد مواد قندی، چاقی است . اگر اضافه وزن دارید حذف مواد قندی آسان ترین راه برای كاهش انرژی دریافتی محسوب می شود. عسل، شیره، شكرسفید، آب میوه های غلیظ شده و نوشابه های گاز دار، حاوی اشكال تغییر شكل یافته قند و شكر هستند .  برای كاهش قند مصرفی، آسان تر است كه هر مرتبه ، غذایی با شیرینی كمتر بخورید، اما اگر حذف كامل نوشابه های شیرین و شكلات برای شما نارا حت كننده است، نوعی از آن را مصرف كنید كه حاوی شیرین كننده های مصنوعی استفاده كنید.

استرس ، سلول های مغزی را از بین می برد؟

تحقیقات نشان داده است كه ناحیه ای از مغز به نام هیپوكامپ در نتیجه استرس طولانی مدت، به ویژه در بیماران تا 25 درصد سلولهای خود را از دست می دهد.

هیپوكامپ در شكل گیری حافظه طولانی مدت، دخالت دارد. بنابراین استرس می تواند منجر به از دست دادن بخش مهمی از حافظه شود.

از آن جا كه هیپوكامپ شامل گیرنده های بسیاری برای هورمونهای استروئید مانند گلوكور تیكوئید است كه در نتیجه استرس آزاد شده اند، بنابراین مقدار بیش از حد این هورمون ها می تواند سلول های مغز را تخریب كند.