تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله مصباح‌یزدی گفتند: امروز وظیفه علما تنها بیان مسئله و انتقال مفاهیم نیست، بلکه ارتباط و رفت‌وآمد با مردم و زیرنظر داشتن اخلاق و رفتار آنان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی

تلاش علما در حفظ معارف اسلامی برای مردم بیان شود

حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی، تلاش علما، در، حفظ، معارف اسلامی، برایف مردم، بیان شود

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفتند: امروز وظیفه علما تنها بیان مسئله و انتقال مفاهیم نیست، بلکه ارتباط و رفت‌وآمد با مردم و زیرنظر داشتن اخلاق و رفتار آنان است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) امروز در دیدار جمعی از روحانیون شاغل در سپاه اظهار داشتند: علما علاوه بر حفظ مواریث انبیاء و ائمه‌اطهار (ع) در تربیت مردم هم نیابت دارند و باید آنان را بر اساس معارف اسلامی تربیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در بقاء معارف اسلامی، علما نقش مهمی داشته‌اند و اگر زحمات آنان نبود معارف اسلامی به این صورت باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کردند: داستان‌های عظیمی از فداکاری‌های علما در طول تاریخ برای حفظ و ضبط معارف اهل‌بیت (ع) وجود دارد، باید در این زمینه تحقیقات مستندی انجام بگیرد و برای دیگران بیان شود که علمای ما چه زحماتی را متحمل شده‌اند.

این استاد حوزه گفت: آنچه مانع از تحریف اسلام شده همین زحمات و فداکاری‌های ائمه (ع) و بعد علما بود که حتی بزرگان اهل‌سنت، شاگردان ائمه (ع) بودند و به برکت آنها معرفت پیدا کردند.

ایشان افزودند: اراده الهی بعد از غیبت امام زمان (عج) بر این تعلق گرفته که برکات ائمه (ع) غیر مستقیم به شیعیان برسد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشتند: گر چه ما از حضور امام (ع) محروم هستیم، اما آنان در طول حیاتشان با تحمل سختی‌های فراوان زمینه‌ای را فراهم کردند که همیشه راهشان برای مردم روشن باشد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کردند: امروز اگر کسی بخواهد راه ائمه و سیره علمی و عملی و روش‌های تربیتی آنان را بشناسد، این راه مسدود نیست.

ایشان افزودند: خداوند حضرات معصومین (ع) را جانشین انبیاء قرار داد تا بعد از پیامبر (ص) نقش تعلیم و تربیت را ایفا کنند و بر ما منت نهاده تا بر آنها معرفت پیدا کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی گفتند: قدم اول همه لغزش‌ها این است که انسان عیب خود را نبیند.