تبیان، دستیار زندگی
در پایان روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان تیم ایران به ۲ مدال برنز جهان بسنده کرد تا فرصت قهرمانی جهان تا حدود زیادی از کف آزادکاران کشورمان برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز برنزی کشتی ایران


در پایان روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان تیم ایران به 2 مدال برنز جهان بسنده کرد تا فرصت قهرمانی جهان تا حدود زیادی از کف آزادکاران کشورمان برود.

در دومین روز از چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شد، 3 آزادکار کشورمان برخلاف روز نخست چندان موفق نبودند و برخلاف انتظار اهالی کشتی به 2 برنز جهان بسنده کردند.

کشتی

این در شرایطی بود که به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان به کشتی و کارشناسان در مسابقات امروز مسعود اسماعیل‌پور، احسان لشکری و کمیل قاسمی باید راهی فینال می‌شدند اما در نهایت جدا از حذف کمیل قاسمی، 2 آزادکار کشورمان نیز از راهیابی به فینال بازماندند تا شانس تیم ایران برای قهرمانی در جهان کمتر از قبل شود و همچنان کشتی آزاد کشورمان در آرزوی پنجمین قهرمانی جهان بماند. با این حال تیم ایران تاکنون با 36 امتیاز در جایگاه دوم رده بندی تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی مجارستان قرار گرفته است.

اسماعیل پور پایین‌تر از حد انتظار

در روزی که مسعود اسماعیل‌پور با اسماعیل‌پور المپیک لندن فاصله زیادی داشت، در نهایت این کشتی‌گیر جویباری موفق شد به یک مدال برنز قناعت کند تا با چشمانی اشکبار سالن مسابقات را ترک کند. در وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم برابر حاجی علی‌یف آذری با نتیجه 9 بر 7 به سختی پیروز شد. اسماعیل‌پور در این دیدار حساس که تا دقایق پایانی از رقیبش عقب بود در ثانیه‌های آخر موفق به کسب 3 امتیاز شد تا این حریف قدرش را از پیش‌رو بردارد.

اسماعیل‌پور در دور سوم مقابل کریستوف بنکوفسکی لهستانی در نهایت با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد تا قدرتش را به رخ همگان بکشد. قهرمان جوانان جهان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل وسلی هامفری آمریکای قرار گرفت تا این کشتی‌گیر آمریکایی را نیز در آخرین ثانیه‌ها با نتیجه 9 بر 8 شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی پیکارهای جهانی شود. آزادکار وزن دوم کشورمان اما در مرحله نیمه نهایی مقابل بخان گویگوریف از روسیه در کمتر از 3 دقیقه 8 بر صفر باخت تا در دیدار رده بندی در انتظار کشتی‌گیر پیروز گروه شانس مجدد بماند. در دیدار رده بندی هم مسعود اسماعیل‌پور در نهایت موفق شد آرتور آراکلیان ارمنستانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد تا اولین مدال برنز جهانی‌اش را به دست آورد.

در وزن پنجم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در شرایطی که همگان یک مدال طلای خوشرنگ را برای دارنده نشان برنز المپیک کنار گذاشته بودند، احسان لشکری با کشتی نه چندان خوبش برابر حریف کوبایی دستش از مدال طلای جهان کوتاه ماند و به مدال برنز جهان بسنده کرد. در وزن 84 کیلوگرم احسان لشکری در دور اول مقابل مارتینز کلمبیایی با نتیجه 9 بر صفر در کمتر از 3 دقیقه پیروز شد

لشکری اسیر قدرت کشتی‌گیر کوبایی شد

براساس این گزارش، در وزن پنجم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در شرایطی که همگان یک مدال طلای خوشرنگ را برای دارنده نشان برنز المپیک کنار گذاشته بودند، احسان لشکری با کشتی نه چندان خوبش برابر حریف کوبایی دستش از مدال طلای جهان کوتاه ماند و به مدال برنز جهان بسنده کرد. در وزن 84 کیلوگرم احسان لشکری در دور اول مقابل مارتینز کلمبیایی با نتیجه 9 بر صفر در کمتر از 3 دقیقه پیروز شد. دارنده مدال برنز المپیک در دور دوم در یک کشتی زیبا مقابل شامیل ماگموداف روس قرار گرفت و در نهایت موفق شد با حساب 7 بر صفر این کشتی‌گیر کاربلد روسی را تحقیر کند تا راهی دور سوم شود. لشکری در دور سوم برابر مارساگیشویلی از گرجستان که او نیز مدال برنز المپیک را یدک می‌کشید قرار گرفت که این کشتی‌گیر کاربلد گرج هم مقابل لشکری ضربه فنی شد تا قدرت کشتی ایرانی بیش از پیش مشخص شود.

کشتی

آزادکار وزن 84 کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سالاس پرز کوبایی قرار گرفت اما در نهایت و در کمال تعجب این کشتی‌گیر کوبایی با نتیجه 9 بر 6 لشکری را شکست داد تا او منتظر حضور حریفش در فینال بماند. با راهیابی کشتی‌گیر کوبایی به فینال لشکری شانس مبارزه در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز را به دست آورد و در این گروه دارنده نشان برنز المپیک به مصاف زاخور سوخیف قهرمان سال 2009 جهان رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 2 موفق به شکست این حریف آسیایی شد. لشکری در دیدار رده بندی نیز به مصاف تیموراز فریو اسپانیایی که یک کشتی‌گیر روس الاصل است، رفت و در نهایت با حساب 6 بر 4 وی را پشت سر گذاشت تا همچون المپیک لندن در بوداپست هم روی سکو سوم قرار بگیرد.

حذف ناباورانه قاسمی

امروز همچنین در مبارزات وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی در کمال ناباوری با شکست برابر حریف نه چندان قدرتمند آمریکایی‌اش از رسیدن به فینال بازماند تا همچنان کشتی ایران در سنگین وزن در حسرت مدال طلای جهان بماند. در سنگین وزن کمیل قاسمی در دور اول مقابل شابان بایف قزاق با نتیجه 6 بر 2 به راحتی به پیروزی رسید. دارنده مدال برنز المپیک لندن در دور دوم مقابل لازاریف قرقیزستانی نیز در نهایت با حساب 4 بر یک پیروز شد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. قاسمی در مرحله یک چهارم نهایی در شرایطی با دلاگنف آمریکایی سرشاخ شد که پیش از این حریف آمریکایی را در مسابقات المپیک لندن و همچنین جام جهانی شکست داده بود اما در این کشتی قاسمی با نتیجه ضعیف 7 بر صفر شکست سختی را متحمل شد تا مات و مبهوت قدرت حریفش شود.

امروز همچنین در مبارزات وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی در کمال ناباوری با شکست برابر حریف نه چندان قدرتمند آمریکایی‌اش از رسیدن به فینال بازماند تا همچنان کشتی ایران در سنگین وزن در حسرت مدال طلای جهان بماند

دلاگنف آمریکایی هم در مرحله نیمه نهایی برابر زاتسیف اوکراینی شکست خورد تا به این ترتیب قاسمی شانس حضور در گروه شانس مجدد وزن 120 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان را از دست بدهد و با عنوان هشتمی کارش را پایان دهد.

در روز نخست چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان حسن رحیمی در 55 کیلوگرم و رضا یزدانی در 96 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند و مهدی تقوی هم به عنوانی بهتر از بیست‌ویکمی وزن 74 کیلوگرم نرسید. عزت الله اکبری ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم کشورمان به عنوان آخرین آزادکار ایرانی از ساعت 15:30 فردا (چهارشنبه)‌ به مصاف رقبای خود می‌رود.

در پایان مسابقات شش وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان، روسیه 7 امتیاز از ایران پیش افتاد تا در آستانه قهرمانی قرار گیرد.

امروز (چهارشنبه) با برگزاری مسابقات وزن 74 کیلوگرم، پرونده رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان بسته می شود. تا پایان مسابقات شش وزن اول روسیه با 44 امتیاز در آستانه قهرمانی قرار گرفته است و ایران با هفت امتیاز کمتر یعنی 37 امتیاز دوم است.  بعد از این تیم، ایران، اوکراین و گرجستان رده‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

بخش ورزشی تبیان