تبیان، دستیار زندگی
وظیفه ی رسانه کنترل ذهن و القای هر گونه پیامی که قرار است به خورد مخاطب داده. در واقع جوانانی که می بایست در این سالهای سخت هجوم همه جانبه منافقین و شیاطین غرب و شرق از تمام زمان و وقت خود جهت پیشرفت آرمان های کشور عزیزمان بهره بگیرند، بصورت کامل از سیکل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی شیطان هم گریه می کند!


وظیفه ی رسانه کنترل ذهن و القای هر گونه پیامی که قرار است به خورد مخاطب داده. در واقع جوانانی که می بایست در این سالهای سخت هجوم همه جانبه منافقین و شیاطین غرب و شرق از تمام زمان و وقت خود جهت پیشرفت آرمان های کشور عزیزمان بهره بگیرند، بصورت کامل از سیکل خدمت به کشور خارج گشته و تبدیل به منافعی برای برخی سودجویان میگردند.

"قرن‌ها پیش پادشاه دیوهای جهنم تصمیم به حمله به دنیای انسان‌ها گرفت و حرص و طمع او برای حکومت به انسان‌ها باعث نابودی خودش شد زیرا یک شوالیه از لشکر اهریمنان علیه خودش شورش کرد و توانست او را در چاهی محبوس کند این شوالیه سیاه اسپاردا نام داشت."

شیطان نیز گریه میکند

اسپاردا پدر دو دانته و ویرژیل است که هر دو نیمه اهریمن هستند. دانته به انسان‌ها کمک می‌کند اما برادرش تنها به دنبال جاه و مقام و سلطه بر جهان است. پس از مرگ ویرژیل به دست دانته خباثت او به برادر درست کارش منتقل شده و ..."

جملات بالا بخشی از داستان یک بازی رایانه ای پرطرفدار به نام "شیطان نیز گریه می کند" بوده که از سال 2001 تا امروز در پنج نسخه و هر بار با ماجراهایی متفاوت در اختیار مردم سراسر جهان قرار گرفته و اتفاقا حسابی هم برای شرکت های سازنده سود به همراه داشته است. این بازی تخیلی که امسال پنجمین نسخه از آن به بازار آمد، پر است از شخصیت های عجیب و غریب و ماورایی که در طول بازی به جنگ با انسان ها می آیند و شما وظیفه دارید با سلاح های پیشرفته آنها را از بین ببرسید.

داستان بازی "شیطان هم گریه می کند"  از چه کتابی الهام گرفته است؟

در سال 1307 میلادی دانته آلیگیری شاعر ایتالیایی شروع به نوشتن منظومه ای با عنوان "کمدی الهی دانته" کرد که وی در سروده خیالی خود از جهنم و برزخ و بهشت عبور می‌کند و نهایتا به دیدار حق تعالی می‌رود در طول این سفر راهنمای او در دوزخ و برزخ "ورژیلیوس" شاعریست که چند قرن قبل از دانته زندگی می کرده و دانته سخت مرید وی بود و تاثیر اثر معروف این شاعر (انئیس) در تمام کمدی الهی دیده می‌شود. در بهشت نیز راهنمای او "بئاتریس" زن رویاهای اوست. این کتاب پس از چند سال از اولین چاپ خود به عنوان کتابی کلاسیک شناخته شد و اکثر ادبا و فضلا به تحقیق و بررسی درباره متون آن پرداختند.

عوارض فکری، بی اشتهایی،دلهره،حس خشونت ،دوری فرد از کانون خانواده،کم تحرکی ،بی خوابی ،عصبانیت و... همگی از عوارض بی شمار این گونه بازیهای به ظاهر جذاب و زیبا می باشند

خود دانته ابتدا این کتاب را تنها کمدی نامیده بود ولی لقب الهی بعد ها به این کتاب تعلق گرفت. این کتاب از این رو کمدی نامیده میشود که در تراژدی ابتدای داستان خوش و پایانش غمناک می‌باشد ولی کمدی ابتدا موضوعی تاریک دارد ولی در انتها به پایانی خوش ختم میشود. محتوای کمدی الهی سراسر تمثیل و اشاره و نماد است به همین دلیل است که تا به امروز هزاران کتاب در تفسیر هر بیت و مصرع ان نوشته شده است.

شیطان نیز گریه میکند

معرفت نفس در [شیطان نیز میگرید]

در مراحل ابتدایی بازی زمانیکه دانته در خانه پدری به دنبال راز های گمشده گذشته خود است با دو نماد برخورد میکند یکی نماد شمشیر Rebellion  که به روی سپر اسپاردا حک شده است و دیگری نماد گل رز آبی که در دست مادرش میباشد . شمشیر Rebellion همان شمشیر اسپارداست که امروز در دستان دانته است , حتی نماد این شمشیر در کمر دانته نیز خالکوبی شده است , گل رز ابی که در دستان مادر دانته است به طور معمول در طبیعت وجود ندارد ولی با اعمال تغییراتی در ساختار رز سفید میتوان گل رز ابی بوجود اورد معنی و مفهوم گل رز ابی در مفهوم شناسی گل ها به معنای راز است . در طول بازی دانته هر وقت به یکی از این نمادها نزدیک میشود دوربین وارد چشم او میشود و به درون او نفوذ میکند. دانته در درون خود کاوش میکند تا زنجیرهایی که به یک مجسمه وصل است را بشکند تا مجسمه بزرگ ازاد شود و به راز درون خود پی ببرد.

رسانه ها

وظیفه ی رسانه کنترل ذهن و القای هر گونه پیامی که قرار است به خورد مخاطب داده. در واقع جوانانی که می بایست در این سالهای سخت هجوم همه جانبه منافقین و شیاطین غرب و شرق از تمام زمان و وقت خود جهت پیشرفت آرمان های کشور عزیزمان بهره بگیرند، بصورت کامل از سیکل خدمت به کشور خارج گشته و تبدیل به منافعی برای برخی سودجویان میگردند.

در طول بازی دانته هر وقت به یکی از این نمادها نزدیک میشود دوربین وارد چشم او میشود و به درون او نفوذ میکند.دانته در درون خود کاوش میکند تا زنجیرهایی که به یک مجسمه وصل است را بشکند تا مجسمه بزرگ ازاد شود و به راز درون خود پی ببرد

جنگ نرمی که دشمنان توسط رسانه ها می خواهند به هر طریقی به دنبال رخنه ایی بگردند تا جوانان کشورمان را به جای تبدیل به یک فرد سازنده تبدیل به یک معتاد آن لاین قرن حاضر نمایند. عوارض فکری، بی اشتهایی،دلهره،حس خشونت ،دوری فرد از کانون خانواده،کم تحرکی ،بی خوابی ،عصبانیت و... همگی از عوارض بی شمار این گونه بازیهای به ظاهر جذاب و زیبا می باشند.

نتیجه گیری

شیطان نیز گریه میکند

باید توجه داشت که زمینه ها و عوامل تهاجم می تواند تفسیر نادرست از دین، خلاء فرهنگی، بی تجربگی و از خود باختگی باشد دشمنان و مهاجمان فرهنگی از طریق جنگ امواج و جنگ انتشارات و ارد عمل شده و از طریق رسانه های دیداری از قبیل تلویزیون، ساخت برنامه های کودکان و انیمیشن های جذاب و همچنین با تهیه و ساخت بازیهای رایانه ای سعی دارند به اهداف اصلی خود که همانا تبلیغ دین یهود، مظلوم نمایی یهودیان، ترویج خشونت میان کودکان، آشنا ساختن آنها با مسائل جنسی دور نگه داشتن آنان از دنیای واقعی و ترویج پوچ گرایی و.. دست پیدا کنند آنها با استفاده از رسانه های دیگری همچون ماهواره در صدد از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اهداف اصلی آنها ناکار آمدنشان دادن دین، ترویج سکولاریسم، جدا کردن جوانان از پیکره انقلاب تخریب چهره روحانیت، ارائه چهره مخوف از اسلام، ضربه زدن به ولایت فقیه، تقدس زدایی، حمله به ارزشهای دینی و برهم زدن کانون خانواده ها است.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه / پایگاه جنگ نرم / قدس آنلاین