تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج پژوهش طرح صباح از سوی پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، گفت: نتایج این پژوهش نشان می دهد طرح شنا تاثیر مثبتی در اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج اجرای طرح "شنا" در اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان

نتایج اجرای طرح شنا در اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان


مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج پژوهش طرح صباح از سوی پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، گفت: نتایج این پژوهش نشان می دهد طرح "شنا" تاثیر مثبتی در اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان داشته است.


حسین بابویی درباره اجرای برنامه های تربیت بدنی ویژه دانش آموزان از مهر امسال، گفت: یکی از برنامه هایی که مقرر شده بود در مدارس اجرا شود، انجام ورزش صبحگاهی هماهنگ با نماهنگ ضرب زورخانه ای بود که برای اجرای این طرح، منتظر تعیین معاون سلامت آموزش و پرورش هستیم، چرا که برنامه های آن نهایی شده و پس از اعلام معاون سلامت، به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: تمام طرح های ملی که کتاب های آن توسط سازمان پژوهش چاپ شده و در اختیار معلمان تربیت بدنی قرار گرفته، باید اجرا شود و برنامه های آن در همه استان ها و مدارس ابلاغ شده است، لذا تمامی مدیران مدارس موظف به اجرای برنامه های ورزشی و ملی در مدارس هستند.

نظارت ویژه آموزش و پرورش در اجرای طرح های ورزشی از مهر امسال

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه در برخی از مناطق برخی از طرح ها از جمله شنا به خوبی اجرا نمی شود و یا به طور کامل به اجرا درنیامده، تاکید کرد: تمامی استان ها موظفند مقدمات اجرای طرح های ملی ورزشی اعلام شده مدارس را مهیا کنند و امسال نظارت ویژه ای بر اجرای برنامه های تربیت بدنی مدارس خواهیم داشت.

بابویی ادامه داد: ممکن است در برخی از مناطق، این طرح ها به درستی و یا به دلیل کمبود امکانات، به طور کامل اجرا نشود، اما آنچه که مهم است افزایش سطح کیفی برنامه هاست و تلاش می کنیم تا هر ساله روند کیفی این برنامه ها نسبت به سال تحصیلی گذشته ارتقا یابد.

در این خصوص پژوهشگاه آموزش و پرورش برای اندازه گیری شاخص های سلامت دانش آموزان، پژوهشی را انجام داده است و نتایج آن نشان می دهد که این ورزش توانسته نسبت به سال های گذشته تاثیر مثبتی بر اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان داشته باشد، ضمن آنکه از لحاظ رفتاری نیز تاثیرات مثبتی را نشان می دهد.

وی درباره نتایج پژوهشی طرح شنا که در پایه سوم ابتدایی اجرا می شود، گفت: در این خصوص پژوهشگاه آموزش و پرورش برای اندازه گیری شاخص های سلامت دانش آموزان، پژوهشی را انجام داده است و نتایج آن نشان می دهد که این ورزش توانسته نسبت به سال های گذشته تاثیر مثبتی بر اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان داشته باشد، ضمن آنکه از لحاظ رفتاری نیز تاثیرات مثبتی را نشان می دهد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نتایج پژوهشی سایر رشته های ورزشی نیز در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار بگیرد، گفت: قطعا برای اجرای بهتر برنامه های تربیت بدنی نیازمند چنین پژوهش هایی هستیم تا بتوانیم شاخص های سلامتی و تندرستی دانش آموزان را به طور علمی برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های سلامت و تربیت بدنی یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش محسوب می شود، خاطر نشان کرد: برای تمامی رشته هایی که در حال حاضر برای پایه های دوم تا هفتم برنامه ریزی شده است، سفارش طرح پژوهشی داده ایم تا بتوانیم در آینده محور تصمیمات این حوزه را بر اساس نتایج طرح های ملی اتخاذ کنیم.

بابویی درباره رشته ورزشی پایه اول ابتدایی نیز گفت: اختصاص رشته ورزشی به پایه های تحصیلی باید بر اساس مطالعات و پیش زمینه های پژوهشی باشد و یکی از موضوعاتی که برای پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است، تکنیک الگوهای حرکتی پایه است که در دست بررسی است و چنانچه نهایی شود، برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی اجرای این تکنیک ها ابلاغ خواهد شد.


نام منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش سفیران تبیان