تبیان، دستیار زندگی
وعده‌ها و صحبت‌های صالحی امیری پس از انتصابش به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان بارقه‌ای از امید و روزنه‌ای برای بهبود و پیشرفت ورزش كشور ایجاد كرد. خواص و چهره‌های مطرح ورزش كشور كه از صالحی امیری شناخت داشتند و همچنین كسانی كه با او همكلام شده و با تفك
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صالحی امیری در آئینه انتصابات جدید


سرپرست وزارت ورزش برای ارتقا به وزارت باید در آینده‌ای نه‌چندان دور در ساختمان میدان بهارستان حاضر شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.


صالحی امیری

وعده‌ها و صحبت‌های صالحی امیری پس از انتصابش به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان بارقه‌ای از امید و روزنه‌ای برای بهبود و پیشرفت ورزش كشور ایجاد كرد. خواص و چهره‌های مطرح ورزش كشور كه از صالحی امیری شناخت داشتند و همچنین كسانی كه با او همكلام شده و با تفكرات و برنامه‌های سرپرست وزارت ورزش و جوانان آشنا شدند متفق‌القول وی را مدیری فرهنگی و دارای تفكرات استراتژیك می‌دانند.

این تحلیل و تفسیرها با انتخاب كیومرث هاشمی رنگ واقعیت به خود گرفت و مهر تأییدی بود بر شایستگی‌ و درایت صالحی امیری و نیز شناخت او از مسیری بود كه در آن گام برمی‌دارد. سرپرست وزارت ورزش برای ارتقا به وزارت باید در آینده‌ای نه‌چندان دور در ساختمان میدان بهارستان حاضر شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد. كاری كه قبل از او سلطانی‌فر در انجامش ناكام ماند. وكلای مردم در مورد صالحی امیری و شایستگی‌اش برای وزارت ورزش و جوانان نظرات متفاوتی دارند. گروهی از نمایندگان مجلس بر این باورند كه فردی چون صالحی امیری با سابقه امنیتی و سیاسی كه دارد نمی‌تواند وارد عرصه ورزش شود و از پس این مسئولیت جدید برنمی‌آید. اما گروهی دیگر از ساكنان ساختمان بهارستان معتقدند نگاه فرهنگی و اعتدالی صالحی امیری ورزش را به سمت پیشرفت و سرمنزل رهنمون می‌سازد. در مورد انتصاب‌های جدید و پست‌های خالی مانده وزارت ورزش و در یك كلام عزل و نصب‌های احتمالی صالحی امیری هر روز شایعاتی جدید و متفاوت به گوش می‌رسد. اما انتخاب فردی چون خسروی وفا به‌عنوان معاون ورزش همگانی نشانگر آن بود كه نظر و تحلیل نمایندگان موافق صالحی امیری به واقعیت نزدیك‌تر است. در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم، ورزش همگانی از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و این موضوع به‌خوبی اهمیت چنین انتخابی را روشن و آشكار می‌سازد.

سرپرست وزارت ورزش برای ارتقا به وزارت باید در آینده‌ای نه‌چندان دور در ساختمان میدان بهارستان حاضر شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد. كاری كه قبل از او سلطانی‌فر در انجامش ناكام ماند. وكلای مردم در مورد صالحی امیری و شایستگی‌اش برای وزارت ورزش و جوانان نظرات متفاوتی دارند

خسروی وفا سابقه‌ای درخشان و كارنامه پرباری در ورزش كشور دارد. چنین فردی می‌تواند به‌خوبی نقش هماهنگ‌كننده و سیاست‌گذاری برای ورزش همگانی كشور كه همت و همكاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی را می‌طلبد ، ایفا كند. البته خسروی وفا باید هر چه زودتر تكلیف فدراسیون معلولین و جانبازان را هم مشخص كند تا ورزشکاران موفق جانباز و معلول از این موضوع لطمه نبیند. از جمله گزینه‌های مطرح برای جانشینی او فدراسیون جانبازان و معلولین غفور كارگری نایب‌رئیس کنونی خسروی‌وفا است.

صالحی امیری

غفور كارگری نیز از مدیران خوشفكر و توانمند جامعه ورزش به شمار می‌رود. از دیگر انتصاب‌های سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌توان به حسین نوروزی كه مدیركلی حراست وزارتخانه به او سپرده شده اشاره كرد. مدیركل حراست با توجه به تحصیلات حوزوی و سابقه كاری‌اش با حوزه جوانان و فرهنگ به‌خوبی آشنا است. نوروزی كه مدیریت در سطح مدیركلی وزارتخانه را تجربه كرده ، به‌عنوان بازوی مشورتی و اجرایی می‌تواند در انتخاب نیروهای اصلح صالحی امیری را یاری دهد. البته این نكته مهم را نباید نادیده گرفت كه سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاكنون در حوزه‌هایی دست به انتخاب و انتصاب‌های جدید زده است كه حدالامکان در رأی اعتماد گرفتن او از مجلس شورای اسلامی تأثیر منفی نداشته باشد.

صالحی امیری با این انتخابات و نوع انتصابات این پیام را به ساكنان ساختمان بهارستان داده كه دنبال به‌كارگیری نیروهای توانمند و البته اعتدال‌گرا است. انتخاب افرادی چون كیومرث هاشمی و خسروی‌وفا حامل چنین پیامی برای نمایندگان مجلس است. هر چند این روزها شایعات نگران‌كننده‌ای هم در خصوص انتخاب معاونت پارلمانی یا مشاوران وزارت ورزش و جوانان مطرح است.

در محافل رسانه‌ای كسانی خود را مشاور یا گزینه معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌كنند كه اگر واقعیت داشته باشد نگران‌كننده است و می‌تواند دیگر انتخاب‌های خوب صالحی امیری را تحت تأثیر قرار دهد. از این‌رو امیدواریم این شایعات در حد شایعه باقی بماند و رنگ و بوی واقعیت به خود نگیرد!

در آینده از دیدگاهها و اقدامات صالحی امیری بیشتر خواهیم نوشت .

محمودرضا نواده

بخش ورزشی تبیان