تبیان، دستیار زندگی
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، فراخوان برگزاری هم‌اندیشی موضوعی «نظریه‌ها و رویکردهای تاریخ هنر» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان نظریه‌ها و رویکردهای تاریخ هنر


معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، فراخوان برگزاری هم‌اندیشی موضوعی «نظریه‌ها و رویکردهای تاریخ هنر» را منتشر کرد.


فراخوان مقاله

این معاونت در نظر دارد تا در این هم‌اندیشی، زوایای نظری و عملی تاریخ‌نگاری هنر را با توجه ویژه به «آسیب‌شناسی وضعیت تاریخ‌نگاری هنر در ایران» بررسی کند.

«تاریخ هنر؛ چیستی، چرایی و چگونگی»، «روش‌شناسی‌های تاریخ‌نگاری هنر»، «رویکردهای نظری تاریخ هنر» و «تاریخ‌نگاری هنر در ایران» از محورهای اصلی این هم‌اندیشی است.

مقالات باید حداکثر در شش هزار کلمه، در دو نسخه 2003 word و pdf به همراه قید مرتبه علمی، وابستگی سازمانی، نشانی کامل پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار و نشانی الکترونیک نویسنده یا نویسندگان به دبیرخانه هم‌اندیشی ارسال شود.

همچنین ارائه مقالات باید در چارچوب محورهای پژوهشی تهیه شود و مواردی چون چکیده مقاله به همراه کلمات کلیدی، مقدمه: شامل بیان و طرح مسئله، تحقیق و پیشینه آن، روش تحقیق و هدف از انجام تحقیق، بدنه اصلی یا متن مقاله: شامل بحث و بررسی درباره فرضیه یا فرضیات تحقیق و ارائه تحلیل‌ها و تبیین‌های متناسب و مرتبط با موضوع، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی و فهرست منابع و مآخذ از ضوابط پذیرش مقالات محسوب می‌شود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 25 مهر ماه، اعلام نتایج داوری اصل مقالات 5 آبان و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات اول آذر سال‌جاری است.

هم‌اندیشی موضوعی «نظریه‌ها و رویکردهای تاریخ هنر» 27 آذر سال‌جاری در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد

علاقه‌مندان برای شرکت در این هم‌اندیشی می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، معاونت پژوهشی، اداره پژوهش‌های راهبردی مراجعه کنند و یا با شماره‌های 8- 66954200 تماس بگیرند و نیز به نشانی الکترونیک این هم‌اندیشی n.tarikh@honar.ac.ir مراجعه کنند.

بخش هنری تبیان


منبع:فرهنگستان هنر